Mijn kleintje is nu 8 1/2 maand en de keren dat ze door heeft geslapen zijn op 2 handen te tellen.
De nachtvoedingen waren er heel snel uit, zo rond een week of 8, dus we hadden goede hoop. Het ging ook best even goed, al kwam ze dan wel om 6.00 uur voor de eerste voeding, maar ok. Dit waren we niet gewend, onze eerste kwam nooit voor half 8 als we haar niet wakker maakte
Maar het lijkt wel of ze totaal geen nachtritme krijgt/heeft en ze s’nachts maar wat doet. De ene keer begint ze om 04.00 uur, dan om 05.00 uur, vannacht was het 02.00 uur…ik probeer haar dan eerst weer in slaap te krijgen met speentje, aai over dr bol, even laten huilen, btje water, soms neem ik haar even bij ons in bed, maar mevrouw gaat gewoon niet verder slapen zonder dat ze een fles heeft gehad. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze lekker doorslaapt tot haar ochtendfles?
Ze eet overdag heel goed, krijgt al fruit, brood, liga, yoghurt, alleen haar avondeten wil ze niet zo graag. Wel krijgt ze een fles met pap s’avonds voor het slapen.
Wat zou het heerlijk zijn om weer een keertje door te slapen tot de volgende ochtend…
Baby 8 maanden wil maar niet doorslapen
Hoi Mama van Micky
Wat een herkenbaar verhaal zeg. Onze oudste is een ideale slaapster, nooit problemen mee gehad. Onze zoon… pfff een heel ander verhaal.
Hij sliep door met 3 weken (joehoe), maar is met 10 weken 2 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis en sindsdien… drama in de nachten. Net zoals bij jullie, al lijkt er nu wat verbetering in te komen, altijd wakker worden snachts. En ja, wat kun je er aan doen…
Wij halen hem nooit van zijn kamer af en als hij alleen maar ligt te brabbelen gaan we er niet eens heen. Pas als hij echt gaat huilen / krijsen gaan we checken of er iets is (pamper/speen). Dan net als jullie troosten (op zijn kamer en meestal blijft hij in zijn bedje liggen) en dan weer gaan en hopen dat hij snel verder gaat slapen.
Wordt hij na 5 uur wakker, dan geven we hem zijn papfles en meneer kan dan gerust slapen tot half tien (!!).
Dus hier geen gouden tip, wel een hele begripvolle medestander !
Groetjes Nancy
ps je dochter zit nu ook in een sprong, wellicht wordt ze daar nu ook vaker wakker van…
Oja, misschien een keer uit logeren laten gaan (als je dat kan en je daar goed bij voelt)… het kan zijn dat het wakker wordt patroon dan doorbroken wordt. Werkte bij ons helaas niet maar ken wel verschillende vriendinnen bij wie het wel heeft gewerkt.
Hoi Nancy,
Dank je voor je bericht! Ik had inderdaad ook al gelezen dat ze in een sprong zit, maar omdat de nachten eigenlijk altijd zo zijn, denk ik niet dat het met de sprong te maken heeft.
Zodra ze haar fles heeft gehad slaapt ze trouwens meteen weer door. We leggen haar in haar eigen bedje en dan hoor je haar niet meer. Als dit om 04.00 of 05.00 is slaapt ze zo weer door tot half negen! Brabbelen of kletsen doet ze eigenlijk nooit, ze begint met pruttelen en dat gaat dan over naar huilen, zelfs met tranen
Gelukkig wordt onze oudste er niet wakker van. Vannacht begon het feestje om 02.00 uur en ik heb haar tot half 3 laten doen. Toen even bij haar geweest en weer terug in bed gelegd, maar toen ging ze gewoon weer verder waar ze gebleven was ;/ uiteindelijk om 03.15 fles gegeven en om half 4 sliep ze weer…
Eigenlijk zou ze toch echt geen honger kunnen hebben dan.
Ik denk ook niet dat je dochter honger heeft… ik denk dat ze eraan gewend is geraakt een flesje te krijgen. Gezien mijn eigen ervaringen over de slapeloze nachten vind ik het heel begrijpelijk dat je een flesje geeft, maar toch zou ik je adviseren ermee te stoppen. (want hoe moet het als ze 1,5 jaar is?).
Heb je ooit geprobeerd het flesje niet te geven gedurende een weekje? Of om het flesje af te bouwen (minder voeding in het flesje totdat ze uiteindelijk alleen maar water krijgt)… Tis doorbijten want die kleintjes geven het niet zomaar op…