Baby 8 maanden slaapt erg slecht/onrustig

Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje aan jullie…Ik heb een zoontje van 8 maanden en hij slaapt op het moment erg slecht. Overdag wordt hij na 15 minuten huilend wakker, maar gaat wel heel lief zelf slapen…als ik hem uit zn bedje haal dan moet hij echt even getroosd worden en daarna gaat hij dan wel weer verder slapen maar langer als een uur niet hoor.
's Avonds gaat hij rond half 8 naar zn bedje en ligt altijd nog een half uurtje een beetje te kletsen enzo in zn bedje en valt dan in slaap…maar dan wordt hij tot 23 uur wel elk uur even wakker maar slaapt dan gelijk verder als ik zn speen weer in zn mondje doe…en snachts komt hij meestal om 3 uur en dan neemt hij geen genoegen met alleen zn speen en dan ben ik al zo moe dat ik hem tussenin neem en dan slaapt hij wel verder maar ook erg onrustig.
Herkennen jullie dit probleem??? Denk dat hij ook wel wat last heeft van tandjes, maar hij is al vanaf zijn geboort geen grote slaper geweest…en het ging net wat beter en nu begint het weer…weet het gewoon even niet meer!!!
Hoop dat jullie wat tips voor me hebben of gewoon een herkenning dat ik weet dat ik niet de enige ben…je wilt zo graag een verklaring voor alles, terwijl dat er natuurljk niet altijd is…
Bedankt alvast!!!

Gewijzigd door - chantal1978 op 04 Apr 2009 20:44:47

hoi Chantal

Ik heb/had precies het zelfde met Emma, maar dan rond de 6 maanden. Kan idd met tandjes te maken hebben… heeft hij nog geen tanden? Ik weet zo ff niet uit m’n hoofd of hij in een sprongetje kan zitten. Ik hen het maar op verlatingsangst/dromen/sprongetje gegooid, heb berder ook geen goede verklaring. Bij ons is het na een dag of 8 weer beter gegaan, nu nog max 2 keer per nacht, maar meteen weer door slapen.

succes ermee!
Gidget

Hoi Gidget,

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop ook echt dat het tandjes zijn, maar hij was net alweer wakker en je merkt gewoon dat hij ergens last van heeft want hij overstrekt zich helemaal. Hij heeft nog geen tandjes, voel wel 2 hele grote bobbels zitten dus ze zitten er denk wel aan te komen. Maar hij heeft geen spuitluiers of koorts, maar goed dat hoeft natuurlijk ook niet altijd…Hij hoest wel erg nu…
Maar het is nu al bijna 2 weken dit en op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer…Sta echt op het punt van instorten joh ben zo moe!!!

Fijne avond.

Groetjes

Hoi Wil,

Wat super lief dat je dat nagekeken hebt…
Zou dat het dan zijn!!! Hij kan ook opeens kruipen op zijn manier dan haha…het is verder een super vrolijk mannetje…
Hoop echt dat het snel over is hoor, weet dat het erbij hoort maar je nachtrust is toch wel erg belangrijk…en manlief slaapt altijd zo vast die hoort het gewoon niet…
Straks hem maar weer afleren dat hij niet tussenin meer mag. Laten jullie je baby wel eens tussenin slapen?

Heel erg bedankt voor jullie reactie, doet me echt goed…je wilt zo graag weten wat er in dat koppie omgaat, maar soms kun je het beter maar even accepteren hoe moeilijk het ook is…Hij slaapt al vanaf zn geboorte overdag niet echt best, maar de nachten gingen juist wel goed en dat dat nu niet zo is en dan overdag ook nog eens dat gaat je gewoon echt opbreken…
Hoeveel slaapt jullie baby overdag nog?
Groetjes

Ik persoonlijk zou mijn baby nooit tussen ons in laten slapen. Ten eerste omdat ik dan bang ben dat we in ons slaap op hem gaan liggen ofzo. Maar ook omdat je het dan toch weer af moet leren. Hij/zij hoort gewoon in zijn eigen bed te liggen vind ik.

Maar goed ik heb makkelijk praten, want wij hebben hier een echt slaapkoppie die we zelden horen s’nachts.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Sprongetje! En tandjes ook zo te lezen. Niet bij je in bed nemen, hoe verleidelijk ook. Wij hebben hetzelfde tijdens sprongetjestijd, maar dan troost ik 'm op z’n kamer en dan ga ik toch telkens weg. Ik kom dan ook wel weer terug als het nodig is, maar het lijkt me een stuk vervelender als hij eenmaal uit z’n sprong denkt dat hij gewoon bij ons in bed mag slapen als hij vervelend is. Leer dat maar 'ns af. Dus dat ik toch niet doen. Verder moet je geduld hebben meid! Als de sprong voorbij is (en de tandjes door) gaat het weer stukken beter!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi
wij hebben het ook een paar keer gedaan hoor! (tussenin), het breekt je op om zoveel keer per nacht je bed uit te moeten, terwijl als ze tusseni ligt je een hand beweegt en klaar! wat ik wel deed is Emma op het aankleedkussen tussen onze hoodkussens met haar eigen dekentje. Dan kan je eigenlijk niet op haar rollen en niet de deken over haar heen trekken. Ik begrijhp helemaal waarom je daarvoor hebt gekozen.
Emma slaapt overdag nu 's ochtend 2 uur en 's middags een uur tot anderhalf uur en gaat pas om half 9 naar bed! dus ook zeker geen overdag slaper, wij halen onze rust us ook overdag niet echt in.
Wat ik 1x heb gedaan, toen ik echt op was is op zolder (daar hebben we een logeer bed) gaan slapen en de babyfoon op vol volume naast manlief, zo werd hij wel wakker en kon ik een nacht (redelijk) lekker slapen. Ik had het echt nodig.

Succes hoop dat het een sprong is en snel voorbij is

groetjes Gidget

Bedankt voor al jullie reacties.

Snap zelf ook heel goed dat het niet goed is dat ik hem tussenin laat slapen…maar ik moet ook aan mn rust komen en moet ook gewoon weer werken dus ja soms is er even geen andere oplossing…weet ook dat ik geduld moet hebben, maar je wilt gewoon graag dat het goed gaat met je kleintje en die sprongetjes horen er zeker bij…hij is vannacht weer echt wakker geweest en echt klaarwakker dan ook…maar goed na 1,5 uur ging hij weer lief slapen maar was wel gewoon om half 8 weer wakker…dus ja ben nu ook moe haha…hij ligt nu al wel weer een half uurtje te slapen, dus ga zelf ook nog even mn oogjes dicht doen.
Hoop dat het allemaal van tijdelijke aard is…
Maar goed ik weet dat het niet goed is tussenin slapen, maar soms zie je even geen andere uitweg omdat je zo moe bent…dan is het makkelijk gezegd dat het niet goed is.

Fijne zondag allemaal.

Groetjes

Zeer zeker makkelijk gezegd, dat weet ik. Maar straks is het nog moeilijker dan nu, omdat je dan op een gegeven moment het weer wilt afleren en dan blijf je net zo goed veel heen en weer lopen. Of je ligt te luisteren naar het brullen van die kleine…

Tuurlijk, doen wat goed voelt. Maar soms ook een klein beetje lange-termijn-denken…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker