Baby 7 mnd slaapt ineens amper overdag

Minke ( 09-06-08 dus net 7 maanden) sliep eigenlijk heel regelmatig; van 10 tot 11, van 1230 tto 1400/1430 en van 1630-1730 uur en dan s avonds weer uur of 19,15 naar bed. Maar… sinds een paar dagen vertikt ze het om te slapen zoals normaal… ze slaapt veel korter en "weigert"al 4 dagen haar "lange"tussen de middag tuk te doen. Ze slaapt misschien een kwartiertje en dan is het huilen. Ik heb haar al een paar dagen een uur laten liggen ( huilen) en maar speentje geven en aai over de bol, maar ze blijft wakker. Uiteindelijk is ze nu ook al een paar dagen niet te genieten, jengelig en snel huilen… ZUCHT. ik ben vandaag op mijn werk en ben nu weer een beetje uitgerust … Mijn vraag is wat zouden jullie doen; gewoon consequent in bed leggen ( ze is dan nl wel aan haar oortjes aan het friemelen en aan het gapen, dus wel de signalen zeg maar) of zal ze nu al minder slaap nodig hebben? Weet niet wat nou wijsheid is. Was ook heel blij met haar ritme want die lange middagslaap zou ze toch nog een paar jaar moeten hebben?
Vast bedankt voor de tips!

Tja, die van ons is ook bezig z’n slaappatroon aan te passen (Erik is van 8 juni) en volgens mij is dat op deze leeftijd normaal. Ik zou dus zeggen: het zou goed moeten komen,. even afwachten. Maar ja, of je daar iets aan hebt?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Als ik het zo lees zou ik haar twee keer op bed leggen. Een keer ochtend en een keer s’middags. En dan kijken hoe ze het doet.
van 10.00 tot 12.00 en dan van 14.00 tot 16.30 uur ongeveer dan.

Misschien is ze toe aan twee keer slapen. Je hebt kinderen die daar heel vroeg mee zijn.

groetjes

lon106

Precies lon, Erik is nu ook van twee naar drie slaapjes aan het gaan. Na de eerste fles 's ochtends een uurtje en dan tussen de middag iets langer. Hij kan het dan redden tot hij 's avonds om 18.30 uur naar bed gaat. Dus Linette, misschien dat Minke daar ook wel mee bezig is!

Ik bedoel van drie naar twee slaapjes…

Sprongetje. Zie oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Hoi

Bedankt voor de reacties, misschien is ze inderdaad toe aan een tuk minder… Sje wat adviseer jij als het een sprongetje is ( ik heb mijn Oei-ik-groei boek uitgeleend aan een vriendin en je raadt het al, ze vergeet hem steeds mee terug te nemen…zucht!)? Kan het nu even zelf niet opzoeken of ze dus in een "sprongetje"zit.

Gewijzigd door - Linette1 op 14 Jan 2009 09:22:57

Als het een sprongetje is adviseer ik: niks doen! Afwachten tot ze weer lekker ritme te pakken heeft en haar dat zelf aan laten geven.
Ze zit gewoon even in de knoop met zichzelf dus vooral niet mee gaan bemoeien. Laat haar maar even uitzoeken wat ze voortaan fijner vindt.

Groetekes, Sje

en hoe gaat het nu met de kleine meid? hoe is haar schema geworden? of toch nog hetzelfde en zat ze in een sprongetje?

Hoi

Sorry voor de late reactie, maar ik heb een paar dagen geen tijd gehad. Minke’s schema is nog steeds niet "het oude"ze slaapt nu s morgens van uur of 10.30 tot 12.15 en dan weer uur of 1500 tot 1630. Net had ik haar vader aan de telefoon, die vandaag zijn papa-dag heeft en hij moest even klagen: Minke wilde al de hele dag niet slapen ( half uurtje vanmorgen alleen) en was niet te genieten… arme papa. Ze wil niet spelen, niet slapen, niet eten…tja eigenlijk gewoon niets goed genoeg vandaag!
Dus het leek een nieuwe schema te zijn geworden, maar vandaag wil ze de hele dag niet slapen…tja… babies ik snap er soms niets van?? Ik hoop maar dat ze zich morgen wat beter voelt… ook voor papa en mama…
Vind het ook wel zielig hooor voor haar als ze zo jengelig is, dan denk je toch wat zit haar toch dwars…
groetjes

ach de arme meid… (en papa) …! Is wel lange sprong dan of zie ik het verkeer? Hier waren we ook aan het tobben met het schema. Nu leg ik Jurian om 10 uur tot 11 uur in bed, en slaapt hij ook. Daarna maak ik hem wakker en gaat hij smiddags van half 3 tot half5 … voor mijn gevoel gaat dit erg goed. Moet hem nog steeds wel alle keren wakker maken… waar dat aan ligt? misschien moet ik er wel blij mee zijn als ik andere soms hoor