Baby 7 maand en slapen

Hallo allemaal,

Vorige maand ben ik begonnen met warm eten geven omdat Djayden 6 maand werd.
hij sliep dan wel tot 6 uur half 7 s’morgens en had dan zijn laatste voeding om half 10 s’avonds.
De afgelopen week meld hij zich weer netjes om 5 uur half 6 s’morgens,geef hem zelfs s’avonds een papfles en nog de borst,dat drinkt hij allemaal!
Na het eten s’avonds(4 uur warm eten,hij is dan al even wakker)gaat hij normaal vrijwel direct slapen,sinds 2 avonden huilt hij flink en als ik hem dan optil of gewoon even streel is het goed,zodra ik weg ga gaat hij huilen en slaapt niet.
hij slaapt tussen door ook iedere keer maar een uurtje en wordt dan weer wakker.
ik leg hem op bed zodra ik zie dat hij moe is,anders niet.
Ik weet niet wat hij heeft of wat ik hiermee moet want ik kom nergens meer aan toe,geen eten maken of wat dan ook.
ik heb was liggen om op te vouwen wat er al een week ligt,ik wordt er weer eens moedeloos van.

gr diana

Hoi Diana,

Ik denk dat je zoontje last heeft van doorkomende tandjes.
Zou dit kunnen?
Of heeft hij al wat tandjes?
Voel anders maar eens op het tandvlees of je al een klein puntje voelt of
ergens een dikke bobbel.
Maar ik weet niet of dit het is want dan zou hij overdag ook huilen.
Gaat Djayden na het warme eten van 16.00 slapen tot de andere morgen?

Anne heeft beneden al een beginnend tandje en heeft er veel last van.
Sneller moe en kortere slaapjes, veel aan haar oortje frummelen.
Vindt de bijtring wel lekker om in te bijten, maar hij is al snel op kamer-
temp.
Anne is tussen half 6 en half 7 smorgens wakker. Ook een vroege vogel!
Vanmorgen om kwart over 6 en nog teruggelegd in de hoop dat ze nog
verder zou slapen. Een half uur liggen brabbelen en toen maar om 7 uur
naar beneden gegaan en om kwart over 8 op bed tot 9 uur.

Vervelend dat je nergens aan toe komt.
Je man zou je ook wat kunnen helpen. Misschien doet hij dit al.
Het uurtje dat hij slaapt kun je dan ook niet wat doen?

Ik ben savonds ook erg moe en lig vaak al om 21.00/21.30 op bed.
Mijn man kan er beter tegen en die komt tegen 22.00.
Vaak slaap ik dan al.
Ik ben trouwens elke avond de wasmachine aan het aanzetten en in
de droger doen en opvouwen.
Verder zuig ik elke avond beneden en mijn man dweilt de keukenvloer
savonds.
Niet veel puf meer voor na een lange dag hard werken, maar ik moet wel.

Laat je me nog wat horen!

Groetjes Heleen.

hier ook zo hoor, al gaat het overdag best goed. Maar snachts is het 1 groot drama. Thije wordt of elk uur wakker, of hij blijft gillen. Geen idee wat er precies is, maar wij denken tandjes. Want zelf bij ons liggen is niet genoeg. Alleen lopen met hem, en dat zie ik niet echt zitten om 3 uur snachts! Ben ook bang dat luca wakker wordt. Dit is al bijna een maand zo, dus loop ik ook met flinke wallen onder mn ogen! Maar ik ga ervan uit dat het een fase is… komt allemaal wel weer goed! Aankomende woensdag weer eens naar het CB, en dan zal ik eens advies vragen. Dus je bent niet de enige!! Heb niet echt een tip voor je, maar bij mij helpt het door te denken dat het allemaal weer over gaat!

Hoi,

hij heeft al 1 tandje en die ernaast daarvan zie je wel aan een witte waas zitten onder het tandvlees,maar denk niet dat dit het is.
misschien wil hij wel niet slapen en op bed ondanks dat hij in zijn oogjes wrijft en op zijn duimpje zuigt?
hij gaat om 5 uur half 6 weer op bed na het eten en dan om 9 uur in badje n papfles +bv dus niet na het eten tot s’morgens hoor

gr diana

Hoi Diana,

Mijn zoontje is ook 7 maanden en heeft hetzelfde gehad.
Wij kwamen erachter dat het een combinatie van dingen was.
Hij had een beetje oorpijn (doordat hij nog een tandje kreeg) hij scheen af en toe een beetje duizelig te zijn en vandaar dat als die recht op bij me zat wel rustig was.
En wij hebben zijn voedingsschema en daardoor ook slaap schema aangepast.
Nu valt hij in slaap na zijn laatste voeding om 20.00 uur en slaapt tot 07.30 door.

hoi

wat heb je veranderd dan?

gr diana

Hij krijgt zoiezo 3 keer per dag 3 duppels chamodent (doet echt wonderen)
Ik probeer hem zoveel mogelijk zijn eigen ritme te laten bepalen en kijk dus niet naar wat hij van het CB zou moeten en heb ook geen vast schema.

Nu is zijn ritme;
“08.00 flesje opvolgmelk” (meestal drinkt hij nog geen 80cc, dus deze tel ik niet echt mee)
09.30 flesje opvolgemelk 180cc
10.00 slaapje (meestal tot 11.00/11.30)
12.00 fruit
13.00 bordje pap en als die moe is gewoon een flesje opvolgmelk
14.00 slaapje (meestal tot 16.00)
17.30 groenten
19.30 bordje pap of flesje
daarna gaat die slapen tot de volgende ochtend

Tussendoor geef ik hem regelmatig wat roosvicee te drinken en af en toe een paar stukjes brood om goed te leren kauwen, vind die erg lekker.
Hiervoor kreeg die een extra fles en deed die een extra slaapje tussendoor, sinds die meer naar die drie maaltijden per dag gaat en een slaapje minder doet, is die een stuk rustiger en slaapt die de nacht gewoon weer door en die tandjes kunnen ze flink aanhankelijk van worden hoor!

het is moeilijk omdat ieder kind zijn eigen ritme heeft, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
In ieder geval succes en sterkte… leef met je mee.

Ik leg hem trouwens niet wakker in bed, wordt die alleen maar onrustiger en wakkerder van waardor die nog moeier wordt, ik geef hem pas eten als die het zelf aan geeft (beetje druilirig wordt) en dan valt die meestal zelf al in slaap en anders wieg ik hem op schoot in slaap. (tegen mijn man zeg ik altijd dat die net moet doen of die een rijdende auto op een hobbelige weg is, die beweging vallen ze van in slaap) )
meestal 10 minuten/ kwartiertje werk, maar daar heb je dan ook een beetje rust voor terug.

Hoi,

Djayden is ook al 2 weken goed verkouden en ben vandaag naar de huisarts geweest.
hij krijgt een kuurtje,misschien ligt het hier ook wel aan hoor,maar daar kom ik nu wel achter

gr diana

kun je die druppels chamodent ook gewoon preventief geven?
zou wel geweldig fijn zijn!
gr estelle

je mag chramodent alleen geven als ze last van doorkomende tandjes hebbenverder niet

Ik heb de gebruiksaanwijzing nog een keer door gelezen voor de zekerheid en zelfs bij de apotheek nagevraagd, maar je mag chamodent 3 keer per dag drie druppels gewoon toedienen (is ook voor oorpijn)
bij acute klachten ieder uur 3 druppels.
Het is homeopatisch en zou geen kwaad moeten kunnen.

missx als de tandjes zijn doorgekomen moet je er mee stoppen