Mijn zoontje van 6 maanden doet het prima maar wordt tegenwoordig 's ochtends tussen 5 en 6 uur wakker. Hij gaat rond 20:00 naar bed en wordt 's nachts meestal nog 1x wakker voor zijn speentje of een aai over de bol. Die ene keer 's nachts vind ik geen punt maar om 5 a 6 uur wakker worden wel. Dit vind ik niet vol te houden. Ik ben en blijf maar moe en ook is hetlastig met de dagplanning want tegen 7 uur wordt hij weer moe en kan ik hem weer in bed stoppen maar is het juist tijd voor mij om op te staan, naar kinderopvang en werk te gaan. Als hij nou zijn slaapje van 7 tot 8 uur aan zijn nacht-slaap zou plakken…Heeft iemand tips?
Baby 6 maanden te vroeg wakker
Volgens mij is dit ook een sprong. Sanne was ook 6 maand en werd ook elke keer vroeg wakker. Tussen 5 en 6 uur. Soms werkt een speentje wel. Het wordt vanzelf wel weer later. Vertrouw daar maar op. Echt waar. Sanne slaapt nu meestal tot 7 uur. En dat is de laatste maand zo. Ook werd Sanne ook wel even wakker s’nachts. Maar de afgelopen 2 maand dus niet meer. Gaat echt wel over meid. Is zeer vermoeiend weet er alles van. Succes.
Groetjes Carolien

Twan was rond de 6 maanden (26 weken ook) ook om 04.45uur-05.15uur wakker en wou eigenlijk niet meer slapen. Ook steeds gelopen om speen er weer in te doen. Hij krijgt niet eerder dan 06.30 uur zijn flesje. Op moment is het 06.30-07.00 uur gelukkig en dit vind ik prima. Bij Twan maakte het niet uit of er rijstebloem in laatste flesje zat, zelfs friso extra had geen resultaat.
Twan krijgt wel 210cc+7schepjes voor het slapen gaan, weetniet hoeveel je zoon krijgt?
Komt vast goed nog eventjes doorbijten/
Groetjes tamara
Ik weet niet meer precies hoe het toen bij Seth was, volgens mij is die sprong vrij geruisloos voorbij gegaan.
Maar Seth is ook weleens vroeg wakker (6 uur), en voor half 7 zeven vind ik echt dat ik nog niet uit bed hoef
Nu heb ik eerst geprobeerd of hij nog in bed wil slapen, maar dat doet hij echt niet!
Nu nam ik hem dan weleens bij me 's ochtends en da n sliep hij rustig nog 2 uur verder.
Dit is niet echt een pedagogische oplossing, maar ik heb er gelukkig geen last mee gehad, en nu slaapt hij meestal lekker tot half 8!
Succes ermee, en breng je kleintje ook gewoon eens een paar urrtjes bij een oppas om even bij te slapen!
Liefs, Anne
Hi! Bedankt voor de tips, het lijkt inderdaad om een sprongetje te gaan, en ook nog tandjes die doorkomen. Hij is alweer wat rustiger en vanmorgen was het 6:15 en ik lag er vroeg in, dus ben ook weer een beetje bijgekomen. Groetjes!
mijn zoontje is altijd vroeg wakker geweest… daar baal ik ook wel van zo af en toe. Als ik naar mn werk moet dan moeten we hem wakker maken. Maar als ik bij hem thuis ben is het heel vroeg… Het is heel verschillend… Tussen half 6 en soms wel eens half8 maar dat laatste komt bijna nooit voor.
Onze Michelle van nu 8 maanden, werd laatst 2 weken (+/- 7 maanden toen) achter elkaar, standaard om 5.48 uur wakker. Dat vind ik al een hele prestatie…Haha, maar wel irritant want dat was echt veel te vroeg. Zodra ik haar hoorde sprong ik op om een klein slokje te maken, meestal was 30ml al genoeg om haar direct weer terug in bed te leggen en door te slapen tot 7.15 uur. Binnen 5 minuten lag ik zelf alweer in bed. Ook werd ze toen weer steeds 's avonds rond 22.30 uur wakker voor weer een fles. Overdag deed ze ook steeds moeilijk voor haar 2 tussendoorslaapjes. Alleen haar echte lange middagslaap wilde ze wel doen.
Nu is het weer allemaal gewoon. Om 19.30 uur naar bed en rond 7 uur wakker zonder tussendoor wakker te worden. En overdag een lange middagslaap en nog minimaal 1 extra kort slaapje. Soms 2.
Dus waarschijnlijk is het een sprong