Baby 6 maanden lacht naar iedereen behalve mama!

Help!! Ik begin zowaar echt te denken dat mijn dochter mij niet leuk vindt!
Eerder heb ik hier een topic: 'niet leuk?'geplaatst, maar ik denk dat ik daar niet helemaal duidelijk ben geweest. Wanneer ik met mijn dochter speel en knuffel dan glimlacht ze ook echt wel naar me. Ze pakt mijn gezicht, kletst en probeert mij soms na te doen, maar echt lachen met geluid erbij dat doet ze nooit, hoe gek ik ook doe.
Tot het moment dat papa thuis komt, of oma binnen komt,of een volstrekt vreemde zijn hoofd in de wandelwagen steekt. Die hoeven maar ‘hallo’ te zeggen en dan giert ze het uit!!! Volgens mij spreekt de uitdrukking op mijn gezicht dan boekdelen! Herkent iemand dit? Waarom doet ze dit bij mij niet? Het is niet dat ik niet uit kan staan dat ze het bij mij niet doet en bij de rest wel, maar ik voel me er niet fijn bij omdat het mij het gevoel geeft dat ze mij niet leuk of niet lief vind. Kan iemand uitleg geven?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 04 May 2010 21:36:59

Hoi hoi,

Ik herken dit hoor. Mijn dochtertje deed dat ook een tijdje. Het is net alsof ze op de ander indruk willen maken. Jij bent mama, je bent er altijd en veilig. Bij jou kunnen ze gewoon lekker helemaal hun zelf zijn. Bezoek, vreemden en zelfs papa zien ze minder vaak en nieuwe dingen zijn nou eenmaal interessant. Ik denk dus dat het tweeledig is, Jij bent nu wel bekend en anderen zijn spannender.
Soms denk ik zelfs dat een ander zo spannend is dat ze lachen om de “spanning” te ontladen. Snap je wat ik bedoel? Lachen is nl. heel ontwapenend voor de ander…
zou het zoiets kunnen zijn?

En als troost mijn schoonzus’s dochter lachte naar alles en iedereen behalve naar haar mama. Ze is nu 21 jaar oud en de aller aller beste maatjes. Dus ok geen lachjes gekregen maar een leven vol genieten van haar dochter!

groetjes,
Wendy

Heel herkenbaar en ik oooh wat heb ik me daar vaak onprettig bij gevoeld! Maar het is inderdaat zo dat ze mama het beste kennen en daar voelen ze zich zo veilig bij dat ze helemaal zichzelf kunnen zijn. Bovendien lachen wij ook niet meer als we elke dag dezelfde mop horen, zo vergeleek ik het later. Elke dag mama die gek doet, daar is op het laatst niet meer zo veel lol aan als alle anderen die ze maar weinig/minder zien!
Niet druk om maken hoor, komt vanzelf:D

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Inderdaad, hier ook. Sarah is nu 5 maanden en begint te giechelen. Maar niet naar mij. Lachen doet ze heus wel en ze is ook heel vrolijk, maar dat hikkende geluid hoor ik ook alleen bij andere…
Ik dacht ook eventjes dat het aan mij lag. Ben blij dat je dit topic bent gestart.

Ook hier heel herkenbaar. haha. Mijn zoontje lachtte ook naar iedereen heel uitbundig maar ik kreeg alleen een glimlach. Ik was daarintegen wel weer de enige die een geweldige verliefde blik kreeg want die kreeg echt niemand anders.

Later begon hij trouwens wel echt te schaterlachen bij mij al doet hij dat bij opa’s en oma’s en vreemden nog wel net iets uitbundiger.

Komt vanzelf goed. Ze vind je echt wel leuk hoor maak je daar maar niet druk om.

Groetjes Suzanne

Ow wat ben ik blij om dit te lezen!! Tot een week geleden lachtte mijn klein ventje (4 en halve maand) ook veel naar me en ook echt verliefd kijken! Maar nu is bij mij ook het geval dat ik alleen nog een glimlach krijg en ieder ander een brede beginnende schaterlach! Ik begon ook echt te denken dat hij me niet leuk vond! Ik dacht zal het toch eens googelen en kwam hier uit!
Wat een opluchting!!!

Op zich heel herkenbaar, wat al eerder gezegd is, jij bent mama en altijd aanwezig dus daar gaat de lol wel een keer vanaf zeg maar.
Papa en andere mensen ziet ze veel minder en die zijn dus ook een stuk interessanter.
Hier is het juist andersom, zodra mama uit zicht is is het krijsen tot ze weer terug is.

@mamajob, dat is hier nu ook het geval hoor. Dit is al een hele oude topic die nu terug komt. Leuk om te lezen weer hoe het toen was. Nu mag ik idd ook niet uit het zicht haha! Dus @jane87, maak je geen zorgen, nog een paar maandjes en je kindje hangt de hele dag aan je been!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@mama1980 ja daar gaan we dan maar vanuit he!!! Vind het wel fijn om te zien dat het heel “normaal” is hahah!