Baby 6 maanden hoeveel wakker

Hoelang is jullie baby wakker tussen de voedingen door.
Hoeveel uur moet een baby van deze leeftijd ongeveer slapen?

Ze heeft nu het volgende schema;

07:30 opstaan, fles pap
08:30 naar bed
10:00 fruit en om 11:00 uur fles
11:45 naar bed
14:00 uur uit bed, 15:00 uur fles
16:00 uur in bed
18:00 uur uit bed, groente, 19:00 uur fles
19:30 naar bed.

Maar omdat ze straks brood gaat eten is het makkelijker als ze bv. 11:45 een boterham krijgt, maar dan ligt ze later op bed.
En volgens mij gaat het laatste, 3e slaapje er als eerste af, terwijl ze daar nog 2 uur slaapt. Mijn zoontje sliep op een gegeven moment, laatste slaapje een uurtje en daarna ging het eraf. Dit duurt bij haar natuurlijk nog een tijd. Maar ik wil haar het liefst in een schema hebben, zodat de komende maanden er zo weinig mogelijk veranderd. Ben benieuwd hoe jullie het doen.

Ik zou die kleine mop lekker zelf haar nieuwe ritme aan laten geven.

Baby’s zijn ook mensen, dus die kun je niet dwingen om op vaste tijden te slapen. Ze nemen een eigen ritme aan en als dat ritme aangehouden wordt, heb je een veel leukere baby dan wanneer een kindje moet slapen op tijden die voor de rest van het gezin handiger zijn.

Groetekes, Sje

Elk kind doet dat anders.
Hier heeft de oudste heel lang van voeding tot voeding geslapen maar zodra ze toe was aan iets anders gooide ze zelf haar schema om.
Al was zij wel een beetje te sturen, als ik bijvoorbeeld om 12u ergens een afspraak had en ik gaf om 11.30 haar brood, was het ook allemaal prima.

Mijn zoon daarintegen is veeeeel moeilijker.
Bij hem hoef ik echt niet te proberen een schema erin te krijgen want dan is hij helemaal van het padje. Ik laat het hem dus allemaal zelf bepalen en dat gaat hem erg goed af. Tot een maand terug sliep hij van 11.00 tot 14.00 en ik dacht dat het nooit goed zou komen voor zijn brood.
Inmiddels eet hij een week brood en slaapt hij of niet, of ergens een uurtje tussendoor. en dat heeft hij zelf geregeld.

Hoi,

Ik ben het eens met de dames hierboven. Gewoon de kleine zelf zijn ritme laten bepalen. Ik kreeg er bij mijn zoontje nooit een ritme in. Als ik wilde dat hij ging slapen deed hij het echt niet. Zelfs nu nog zit er totaal geen ritme in zijn slaap overdag dan. Ook niet hoelang hij slaapt overdag. Dit is heel verschillend. De laatste tijd slaapt hij zelfs 's morgens gewoon weer. Hoe laat hij naar dan bed gaat is ook heel verschillend, ligt ook een beetje aan hoe laat hij wakker wordt en hoe hij wakker wordt 's ochtends (na de nacht).

Vorige week was er zelfs een dag dat hij om 9 uur alweer op bed lag. En toen sliep hij 2,5 uur. Zo rond 15.00 uur lag hij weer op bed en sliep toen een uur. Hij sliep toen zelfs gewoon de avond en nacht door. Hij mag alleen niet langer dan 3/3,5 uur in totaal slapen overdag van mij anders wil hij 's avonds niet echt naar bed. Ook niet later dan 17.00 uur. Ligt hij op bed en slaapt hij om 17.00 uur nog dan maak ik hem wel wakker.

Zodra mijn zoon aangeeft dat hij moe is gaat hij naar bed en de ene keer slaapt hij nog wel twee keer op een dag en de andere keer heeft hij aan 1 slaap genoeg van 2/2,5 uur. Soms ook wel eens maar 1,5 uur op een dag.

Groetjes Daniëlle