Baby 6 maand, erg vroeg wakker

dag mama’s

mijn zoon milan sliep eerst altijd door tot de volgende morgen 7.30
nou is dat al een klein poosje niet meer het geval.
hij meldde zich de laatste tijd tegen 6.00 dit ivm een poepbroek.
Maar nou sinds de laatste week, begint hij al om 4.00 te brabbelen in zijn bedje, ik ga dan mijn bed uit om hem een speen te geven.
Maar tegen 5.00 is hij weer druk aan het kwebbelen.
hij heeft dan ook al wel een poepbroek.
Maar als ik hem dan een schone luier geef, kan ik hem daarna niet meer op bed doen.
hij is dan klaarwakker en wil dan spelen en eten.
wat moet ik nou doen.
het druist erg tegen mijn principes in dat ik hem geen schone broek geef maar zijn speen.
hij valt overigens wel weer in slaap .
kan iemand mij nuttige tips geven???
hij krijgt 's avonds tegen 21.00 zijn laatste fles.
en tegen 16.30 zijn warme hap.
moet ik iets met zijn voeding veranderen zodat hij op een ander tijdstip zijn poepbroek heeft???

kan iemand mij alsjeblieft helpen???

groetjes
een vermoeide moeder

hoi hoi,

als jij kindje toch weer gaat slapen nadat hij een speen heeft gekregen zou ik dat alleen doen en hem toch geen schone broek geven.
je nachtrust is echt heel belangrijk vind ik. ik heb de speen van mijn dochter aan een zakdoek vastzitten zodat zij de speen nu zelf kan pakken in bed als zij wakker wordt. dit werkt meestal erg goed!!

maar het is natuurlijk wel wat jij wilt.
fenne

Dit heeft Nanik ook ineens.
Ze wordt om 5 uur wakker en dan geef ik ook een speen en
later blijkt dan dat ze inderdaad gepoept heeft.
Als ik de speen geef dan slaapt ze nog even verder (ook al hoor
ik haar af en toe nog wel brabbelen) tot een uur of 7
Als ik inderdaad een schone luier geef dan is ze gelijk wakker en gaat
ze dus ook niet meer slapen.
Het probleem is dat als ik merk dat ze gepoept heeft en ik verschoon haar
niet dat ik dan ook niet kan slapen omdat ik dat zielig vind. (mijn probleen hoor hahaha)
Zal wel een fase zijn hoor.

Doei
Bianca

Hoi Kim,

Zoë is af en toe ook om 5 uur wakker, maar even speentje geven en terug op haar rug draaien is voldoende dan slaapt ze gelijk verder.
Zoë krijgt om 17.00 groente, 18.45-19.00 papfles en gaat rond half 8 naar bed. Zij poept meestal pas tegen 11 uur 's morgens dus daar zit veel langer tijd tussen dan bij jou, vraag me dus af of andere voedingstijden helpen.
Misschien is het een sprongetje en slaapt ie even een paar weekjes onrustig om daarna weer als een blok te slapen. Zoë was vanmorgen pas om 7.45 wakker dus die begint nu ook weer langer te slapen.

Succes!
Inge

Geen schone luier???
dat vind ik een vreemd, ga jezelf in een natte broek lopen?
ieder zijn ding hoor maar ik ken het geval en ik verschhon mijn mannetje wel het is ook heel slecht hoor, om je kindje in een vieze luier te laten liggen.
Het zijn inderdaad vaak sprongetjes,ik heb ongeveer hetzelfde schema als jouw, en mijn zoontje wordt meestal rond 6:00 wakker.

Zoë jammert alleen omdat ze dan in haar slaap op haar buik is gedraaid en gewoon ff teruggedraaid wil worden om gelijk verder te slapen, niet omdat ze een vuile broek heeft. Als ik poep ruik geef ik haar natuurlijk wel een schone broek!

Groetjes,
Inge