Minke ( 09-06-08, dus bijna 7 maanden) eet nog steeds niet echt goed… Ze eet 's morgens zo’n driekwart potje fruit op ( van 4 maanden) en 's avonds als we geluk hebben de helft a driekwart van een 6 maanden potje groenten. Ze piept veel tijdens het eten dus deze hoeveelheid erin krijgen duurt al een half uur. Ze houdt soms haar mondje een minuut stijf dicht en dan weer een hapje, etc. Als ze echt niet meer wil stoppen we natuurlijk! Ik ben helemaal jaloers op de mama’s met eetgrage babies…
Ik schotel haar verschillende dingen voor ( een paar dagen hetzelfde steeds) maar ik merk weinig verschil in de hoeveelheid die ze eet. Ik probeer potjes en pureer ook zelf groenten. Heeft iemand tips of dezelfde ervaringen? Is het een kwestie van afwachten of is er een gerecht wat iemand kan aanraden wat ze misschien echt heeeel lekker vindt?
Ik heb het idee dat ik ook nog niet van die laatse fles afkom omdat ze nog niet veel eet. Het is dan ook logisch dat ze nog trek heeft 's avonds, maar ja ze zou toch wel meer moeten gaan eten toch?
Vast bedankt voor jullie tips.
Baby 6,5 maanden eet vrij weinig
Hoe groot zijn de potjes groente en fruit die je geeft? Ik maak het zelf vers, dus daar heb ik geen idee van. Tenminste ik dacht iets van 125 en 200 toch? En hoeveel flessen krijgt ze? Tim is nu ruim 6 maanden en eet niet veel meer volgens mij. Hij krijgt 4 flessen van 200 cc. Verder maak ik zelf altijd zijn fruithap, de ene keer gemengd fruit en de andere keer maar 1 fruitsoort. Hij eet dan wel een hele appel of een halve appel met een halve banaan of peer ofzo. Dit eet hij helemaal op. S’avonds eet hij 100 gram groente en hier doet hij het prima op. Alles gaat ook zo naar binnen. Als Minke niet meer eet, dan denk ik gewoon dat ze hier voldoende aan heeft. Ik moet met 7 maanden weer naar het CB, maar mij is aangegeven dat ze nu nog niet perse heel veel groente hoeven te eten. Maar ja zoals met heel veel dingen is dat weer per CB verschillend. Wat ik vaak hoor is dat worteltjes altijd wel makkelijk naar binnen gaat. Maar verder zou ik je daarin niet kunnen adviseren, want Tim is gelukkig erg makkelijk. En alles wat we hem aanbieden gaat zo naar binnen. Alleen broccoli houd hij niet van.
Groetjes,
Sandra
Wij geven meestal Olvarit potjes en fruit is een potje van 125 ml en groenten van 200. Ze eet fruit wel veel beter dan groenten. Ze krijgt nu nog 5 flessen maar drinkt de laatste fles ( 2200 uur) meestal niet op. Als ze slecht gegeten heeft drinkt ze hem nog wel op dus, heeft ze goed gegeten dan drinkt ze maar 100 cc. Dat wisselt dus nogal. Wortetjes gaan inderdaad redelijk goed en bruine boontjes met appel ook
Ik zit niet meer in de flesjes, dus van die hoeveelheden weet ik niet zo veel meer. Maar aangezien je kleine meid die laatste fles ook niet meer leeg drinkt lijkt het me dat ze echt wel genoeg heeft. Ik zou proberen een flesje over te gaan slaan om te zien of ze dan meer hongeriger is en gewone maaltijden beter eet. Wellicht trekt ze ook gewoon nog niet zo naar gewone maaltijden en heeft ze dus een voorkeur voor flesjes nog.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Hoi,
Onderstaand artikel vond ik toevallig op een andere website, misschien dat dit je geruststeld.
Hoeveel bijvoeding is nodig voor baby van 6 mnd?
Onze dochter is bijna 6 mnd jong. Hoeveel bijvoeding en wat voor soort heeft ze nodig naast de dagelijks aanbevolen hoeveelheid opvolgmelk? (Ongeveer, want ik weet dat dit per kind verschillend is).
Antwoord
Als uw dochter op dit moment de aanbevolen hoeveelheid opvolgmelk binnenkrijgt (800 ml), dan krijgt ze alle voedingsstoffen die ze nodig heeft. De bijvoeding die ze krijgt, groente, fruit, pap, is allemaal extra. Er is dus geen minimale of maximale hoeveelheid voor, zolang het niet ten koste gaat van de hoeveelheid opvolgmelk.
Vanaf 8 maanden kunt u de hoeveelheid flesvoeding verminderen naar 600 ml. Dan komen de warme maaltijd en de broodmaaltijd wat meer op de voorgrond te staan. Opvolgmelk blijft tot een jaar de belangrijkste voedingsstoffenleverancier.
Leonie Ruitenburg
Gewijzigd door - Asje op 06 Jan 2009 10:38:03
Hoi,
Nou als ik dat berichtje zo lees dan krijgt die van ons te weinig melk binnen.
Aaron komt hooguit op 650 per dag!
Zou het echt te weinig zijn?
Hij krijgt wel vocht uit fruit en groente hap en danoontje maar het poeder van de melk krijgt hij dus niet zo veel binnen als zou moeten!
Nou word ik daar weer onzeker van!
Groetjes Danielle
He Danielle,
De een zegt 800 cc, de ander 650 cc…ook daar hoor je verschillende geluiden over. En fruit en groente bevat ook vocht en danoontje is toch gemaakt van opvolgmelk? Dat zei jij toch tegen mij laatst? Het gaat niet om de melk op zich, maar om de vitaminen en mineralen en die zitten ook in fruit en groente. Lijkt mij prima in orde bij jullie hoor. Kortom, niet onzeker zijn. En heeft Aaron voldoende goeie plasluiers dan zit het echt wel goed hoor!
Groetjes!
Het CB gaf bij mij aan dat ze 800 cc moeten drinken, maar wellicht dat ze daar bij een ander CB weer anders over denken. Drinkt Aaron per fles niet veel of bijvoorbeeld alleen na de laatste fles van zijn groente? Als het bijvoorbeeld de laatste fles is dan zou je er nog over kunnen denken om geen Danoontje te geven omdat ze dat nog niet nodig hebben. Misschien dat hij dan meer gaat drinken daarna. Ik bedenk ook maar wat. Ik zou me in ieder geval niet te veel zorgen gaan maken. Zolang Aaron het hier prima op doet en hij tevreden is heeft hij misschien zoals Mriek ook zegt gewoon niet meer nodig. Als je gevoel zegt dat dit voldoende is gewoon zo doorgaan.
Groetjes,
Sandra
Bij ons op het CB geven ze aan vanaf zes maanden 650cc melk naast de bijvoeding en vanaf een jaar 500cc. Dus ja, elk CB is anders…handig hè?
Handig inderdaad al die CB’s die zo lekker op 1 lijn liggen… NOT. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk moet zijn om daar meer richtlijnen voor te hebben. Ze kunnen mij alles zeggen, ik ga er toch vanuit dat het CB er verstand van heeft. Maar goed gelukkig is het bekend dat het nu eenmaal zo is en moeten we ook lekker ons eigen gevoel volgen.
Zo lees ik net de topic van Mini boy en haar CB geeft aan dat ze nog vitamine D druppels moet geven. Terwijl ik dat straks pas weer moet geven volgens het CB omdat er nu voldoende in de kunstvoeding zit. Straks krijgen ze die minder en dan moet ik er weer mee gaan beginnen. Zoiets zou toch gewoon 1 richtlijn voor moeten zijn…
Groetjes,
Sandra
Zucht. Ben het helemaal met je eens! Ik heb altijd te horen gekregen dat je kon stoppen met vitamines geven als je kunstvoeding geeft en heb nooit gehoord dat je er weer mee moet beginnen als ze minder kunstvoeding krijgen. Vermoeiend hè?
Inderdaad heel vermoeiend. Gelukkig kun je bij de meeste dingen je gevoel wel volgen. Maar ja bij dit soort dingen is het gewoon zoiets van het is waar of niet waar.
Dat zou je denken, dat het waar is of niet. Maar dat is toch net als bij die hoeveelheid opvolgmelk die ze ‘moeten’? Daar zal toch ook gewoon één richtlijn voor zijn zou je denken? Dus tja, of er nou één richtlijn bestaat voor de vitamines…ik denk het niet…
Topics lopen wel lekker door elkaar zo hè?