Baby 5 maanden oud, wil opeens heel veel Flesvoedi

Hallo iedereen,

Sinds 3 dagen wil mijn zoontje heel veel flesvoeding.

Normaal zag zijn voedingsschema er zo uit:

09:00 flesvoeding 210 cc +7 schepjes =230 cc
10:00 fruithapje 50 a 100 cc
13:00 flesvoeding 210 cc +7 schepjes =230 cc
15:00 Koekje
17:00 flesvoeding 210 cc +7 schepjes =230 cc
18:00 groente hapje 50cc
21:00 papfles 180 cc+ 6 schepjes+ 3 eetlepels bambix = 210cc

Maar sinds 3 dagen wil die meer flesvoeding
De fles van 17:00 vind hij te weinig en zodra die de 230 cc op heeft blijft ie huilen voor nog meer. En natuurlijk zoals iedereen zou doen geef ik em meer.
Maar dan heeft ie elke keer in totaal 300 cc a 330 cc inplaats van 230 cc
Komt dit iemand anders bekend voor?
En misschien tips?
Ik hoop dat iemand me kan helpen

Alvast bedankt

Gewijzigd door - MamaAnnelies op 27 Dec 2010 20:08:24

Gewijzigd door - MamaAnnelies op 27 Dec 2010 20:08:45

Ah, een opeens-topic! Vanaf week 22,5 begint er een periode van een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan de opeens-situatie verklaren!

Groetekes, Sje

quote:
Ah, een opeens-topic! Vanaf week 22,5 begint er een periode van een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan de opeens-situatie verklaren!

Groetekes, Sje

Dus het kan geen kwaad?
En bedankt voor je reactie

Lijkt me niet dat het kwaad kan. Zeker niet als het door een sprongetje komt.

En ik denk altijd maar zo: wij volwassenen hebben ook de ene periode meer honger en dorst dan de andere periode. Waarom zouden we dan van een baby verwachten dat-ie op uur en tijd elke dag precies dezelfde cc’s en grammen naar binnen werkt?!

Een baby is ook een mensje en dat wordt nog weleens vergeten.

Dus als die kleine man meer wil, dan gewoon geven.
Maar…als-ie langdurig overdreven veel wil, dan even checken met de huisarts want veel dorst wil ook nog weleens duiden op iets met de bloedsuikerspiegel.

Groetekes, Sje

emily is 6 maand en krijgt 4 keer 210 water en voor de rest af en toe een potje maar geen schema, soms krijgt ze 5 keer een fles aangeboden

welk koekje geef je haar dan?
enne maagje vol is maagje vol. je kan ook overvoeden dus jij kan wel huilen maar zoou hem niet meer geven dan 230

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi,

Nee hoor kan geen kwaad. Als je wat langer op het Forum zit merk je dat er vaak “opeens” topics voorbij schieten.

Zie dat je nieuw bent. Bij mama’s hoekje vind je de sprongen topic, hierin worden de periodes aangegeven dat je kindje in een sprong kan zitten.

Nu moet ik zeggen dat mijn dochter de flesvoeding erg vies vond dus ik heb geen ervaring met meer willen. Hier was het juist in de sprongentijd nog minder eten.

Als ik zo naar je schema kijk is er niks mis mee, maar vind wel dat hij veel krijgt. Om 17.00 een dikke fles en om 18.00 zijn groente.

Ik zou zelf niet meer voeding geven. Ik zou proberen terug te gaan naar de “oude” hoeveelheid. Want misschien wil hij straks nog meer!

Niet raar bedoeld…maar vergeet niet de meeste “vreters” worden niet geboren maar gemaakt!

Succes, ik hoop dat je kindje snel door de sprong heen is…en veel plezier op het forum.

Als je vindt dat hij te veel flesvoeding krijgt, kun je misschien ook proberen wat diksap bij het fruithapje 's morges en het koekje 's middags te geven? En dan de groentehap om 17.00 uur met 90 cc melk. Dan nog papflesje vlak voor het slapen. Zo hebben wij het in die tijd ook gedaan en de onze deed het er erg goed op.

Succes

quote:
emily is 6 maand en krijgt 4 keer 210 water en voor de rest af en toe een potje maar geen schema, soms krijgt ze 5 keer een fles aangeboden

welk koekje geef je haar dan?
enne maagje vol is maagje vol. je kan ook overvoeden dus jij kan wel huilen maar zoou hem niet meer geven dan 230

Eerst gaf ik ook niet gelijk toe. Ik probeerde em te susse met zijn speen.
Maar naar 15 min huilt ie zo hard dat het net lijkt alsof ie uit gehongert is.
En ik geef me zoontje een liga koekje die vanaf 4 maanden zijn

quote:
Als je vindt dat hij te veel flesvoeding krijgt, kun je misschien ook proberen wat diksap bij het fruithapje 's morges en het koekje 's middags te geven? En dan de groentehap om 17.00 uur met 90 cc melk. Dan nog papflesje vlak voor het slapen. Zo hebben wij het in die tijd ook gedaan en de onze deed het er erg goed op.

Succes

Oke bedankt voor de tip. Dat ga ik vanmiddag dan ook gelijk proberen.
Hoop dat het werkt.
En hij krijgt nu ook voor het slapen gaan een papfles.
Dus ik hou gewoon het hele schema het zelfde.
Behalve dan om 17:00 zijn groente hap en dan een kleine fles.

Ben benieuwd hoe het gegaan is
De diksap gaven wij overigens wel lauw in zijn flesje, anders wilde meneertje het hier niet…maar dat is bijna kindeigen geloof ik

quote:

ehm zou je daar dan niet 210 water, 6 schepjes voeding en 3 schepjes bambix van maken…

quote:
Ben benieuwd hoe het gegaan is De diksap gaven wij overigens wel lauw in zijn flesje, anders wilde meneertje het hier niet...maar dat is bijna kindeigen geloof ik

Ik heb het gister gedaan zoals je zei.
alleen hij wou 150 cc melk erna maar dat is niet zo erg want hij krijgt ook maar de helft van zo’n klein potje groente. Dus hij eet nu weer gewoon normaal.
Ik hoop dat het vandaag ook weer goed gaat.

quote:
quote:

ehm zou je daar dan niet 210 water, 6 schepjes voeding en 3 schepjes bambix van maken…

Dan zou ik 210 cc en 7 schepjes moeten doen.
Maar als ik een papfles maak van 180 cc water dan word het een fles van 210 en meer wil die ook niet drinken met z’n laatste fles