Baby 5 1/2 mnd,problemen met doorslapen

Hallo,

Ik heb een zoontje van 5 1/2 maand oud.
Ik heb het volgende probleem:
Hij wil maar niet goed doorslapen!
Hij krijgt 4 flesvoedingen, en een groente en fruithap, je zou zeggen dat dit genoeg is , maar hij wordt vaak erg vroeg wakker.
Hij krijgt de laatste fles van mijn man, het verschilt in tijd, de ene keer om 24.00 uur, of zelfs later: 01.00 uur.
Het maakt allemaal niks uit hij wordt dan tussen 05.00 uur en 06.00 uur wakker!
Soms zelfs om 04.00 uur.
Hij huilt dan wat. op het CB zeiden ze dat we hem gewoon moesten laten huilen, maar na 15 minuten, houdt je dst ook wel voor gezien, dat aangezien we nog een zoontje hebben van 4 1/2 jaar. en we willen natuurlijk niet, dat ook hij wakker wordt.
Vaak geef ik hem dan toch maar de fles, dan slaapt hij ook gelijk weer door.
We doen ook al heel erg lang Nutrix door de fles, maar dat mag ook niet baten!
Heeft iemand hier mischien een oplossing voor??

Viooltje

hallo viooltje

je kunt beter op t andere forum je topic plaatsen zul je meer antwoord krijgen dit is eigenlijk om voor te stellen …
maar ja ik denk dat dat ook even doorzetten is mijn zoontje is 14 weken en doet dit zo al anderhalve maand …
wij mochten een lepel pap erdoor doen en bij ons helpt t wel.
huilt hij erg hard of jengelt hij
en een speentje of een muziekje opzetten helpt dat niet wij hebbe een rust gevende mobiel boven zijn bedje hangen nu is bij ons wel het voordeel dat reno op zijn buik slaapt dan gaat hij niet spelen en slaapt hij weer lekker in
heel veel succes ermee en hoor het wel hoe het gaat

groetjes mirelle

ik heb hem al even voor je verplaatst naa rhet juiste forum.

Allereerst welkom

Maar waarom geef je die laatste fles nog, mijn gevoel zegt dat je daardoor juist de nacht onderbreekt en hij 4/5 uur later denkt oh schema en ik heb honger.

Volgens mij zat ik een maand geleden niet echt op schema maar zag het er zo uit

7.45 fles 210 water 7 schepjes , (met joh broodpitmeel en rijstebloem)
10 .00 fruithapje
12/13 fles idem

14.30 klein beetje warm met een danoontje start

16 u fles 180 cc zonder toevoeging

en dan 19/20 laatste fles 210 met toevoeging en dan hup naar bed en hij sliep dan gewoon door tot soms wel 8.30/9.00

(nu zit ie met 6.5 maand op 3 flessen en volle potjes)

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hallo,

Ons meisje is ook 5 1/2 maand. Ze sliep altijd goed door, maar sinds kort lag haar hele schema overhoop en werd ze terug wakker 's nachts. We hebben haar eetschema nu aangepast (even geduurd voordat we het juiste te pakken hadden), en nu slaapt ze weer heerlijk door. Ze had gewoon niet genoeg. Nu maak ik 's morgens verse fruitpap (halve appelsien geperst, halve banaan, halve appel en halve betterfoodkoek - in Nederland heet dit anders, denk Ligakoek) en geef ik dit in 2 keer. Het is in totaal ongeveer 170 gr.

7u: Fles 210 cc
8u30: Fruithap (de helft of tot waar ze op wil eten, maar meestal is dit de helft)
9 u - 10u30: slapen
11 u: Fles 180 cc
12 u - 14 u30: slapen
15 u: Fles 210 cc
16u30: andere helft fruithap
17u - 18 u: slapen
18 u: Groentehap
22 u: Fles met rijstebloem 180 cc

De slaapuurtjes variëren soms wel wat en het uur van opstaan is soms wat later, maar ergens komt het schema toch altijd terug uit.
Ik hoop dat je er wat mee bent!

Groetjes,

Tamara