Baby 4 maanden wil late avondvoeding niet

Dag!

Ik heb een vraagje en hoor graag jullie mening.
Ons dochtertje van ruim 4 maanden oud, tussen 6,5 en 7 kilo, wil de avondvoeding van 22:30 uur niet meer! We moesten haar hier altijd al wakker voor maken en dan dronk ze de fles ook nooit leeg (regelmatig ca 80 ml maar). Maar nu weigert ze gewoon. Ook na het weigeren van de fles slaapt ze gewoon tot de volgende ochtend. Ze slaapt dan in totaal van ca 19:30 uur (laatste fles is van 19 uur) tot 7:30 uur. Geweldig fijn dus. Maar ik twijfel of dat wel goed is.

Overdag drinkt ze 4 flessen, elk van 210/7, dus ongeveer 235 ml. Die drinkt ze niet altijd leeg. Dus komt ze op ongeveer 900 ml. Op sommige dagen komt ze hier ook wel onder. Gezien haar gewicht zou ze eerder 1000 ml moeten drinken. Maar ja, maar krijg ik er gewoon niet in. En het gaat verder prima met haar.

Eigenlijk kan ik er verder weinig aan doen, ze geeft immers zelf aan wat ze wil en ik kan (en wil) haar niet dwingen meer te eten. Ik zoek denk ik wat geruststelling; of herkent iemand dit?

Als ze weigert wil ze blijkbaar van die late voeding af. Ze heeft er de leeftijd voor. Prima toch dat ze van 19.30 tot 7.30 slaapt? Blijkbaar is ze daar inmiddels aan toe, dus lekker laten zo! Ik zou me geen moment zorgen maken.

Groetekes, Sje

Wat Sje zegt,

Danique zit ook vanaf ongeveer 4 maanden op 4 voedingen, en de voeding van 23.00 uur is ook degene die wij hebben laten vallen. Heerlijk, zo’n (door)slapend kindje hè?

hoi
Klinkt juist heel goed! Ze hoeft echt niet meer dan 900ml binnen te krijgen hoor, daar hoef je je geen zogen om te maken. Als zij s aonds niet meer wil en gewoon doorslaapt van half 8 tot half 8 lekker van genieten!

succes! Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ze is er gewoon aan toe om van die late voeding af te gaan.
Ze heeft de leeftijd hoor. Lekker als ze er van af wil, vondt ik toen kon ik zelf ook weer eens op tijd naar mijn bedje!
Gewoon eens proberen wat ze doet als je hem weg laat.

groetjes gytha

hoeveel tyd heb je dan tussen de voedingen?
kaialani drinkt er ook 4 van 210 ma de laatste om half 10 en moet haar ook wakker maken… zo jammer as ze zo lekker licht te slapen…
meestal is ze om 7.00uur wakker s’morgens…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn zoon heeft ook al heel lang de avondvoeding niet meer. Hij krijgt om 19-19.30 uur laatste fles (met rijstebloem) en slaapt tot 06-06.30 uur door. Gewoon zo laten als ze niet meer wil. Als ze echt honger krijgt, meldt ze zich wel.

Groetjes.

Hoi,

Mijn dochter van 4 maand heeft al een tijd de laaste voeding niet meer. Wat ze mij hebben verteld is dat wanneer je kleintje 6 kilo weegt hoeven ze de fles van 23:00 niet meer, en ze geeft het zelf al aan.

Mooi zo laten en lekker laten slapen.

Succes.

Groetjes Spruit

Lekker zo laten, niets aan de hand. Geniet ervan! Hier waren we pas met 7 maanden van de late voeding af.

Groetjes!

Dank voor de reacties! Gisteravond hebben we het voor het eerst erop gewaagd, geen voeding meer om 22:30 uur. En… dat ging hartstikke goed! Ze sliep ‘gewoon’ van 20 uur tot 7:30 uur. Echt heerlijk!

Ik blijf af en toe proberen of ze niet wat meer wil drinken, mn als ze de fles snel leegdrinkt. Maar anders is het maar minder dan haar gewicht * 150 ml. Heb sowieso het idee dat die regel naarmate ze ouder worden niet opgaat (meer dan een liter wordt volgens mij toch nauwelijks gegeven?).

Nou zie je wel, ze was er gewoon aan toe om die laatste voeding te laten vallen! Goed bezig die kleine meid.

Groetekes, Sje