Baby 4 maanden voedingsschema met fruithapje

Hallo allemaal!

Onze zoon krijgt nu:
6.30 fles (ongeveer 150 ml)
10.15 fles (ongeveer 150 ml)
14.00 fles (ongeveer 140 ml)
17.30 fles (ongeveer 170 ml)
20.45 fles met 1 schep rijstebloem (ongeveer 190 ml)
Na de voedingen is hij meestal een uur tot anderhalf uur wakker voordat hij zijn bedje weer ingaat voor een slaapje. Na de fles van 17.30 doet hij alleen een tukkie op schoot van hooguit een uur. Na de fles van 20.45 gaat hij direct naar bed om dan te slapen tot ongeveer zes uur.

We hebben hem een paar hapjes fruit gegeven en vindt dit erg lekker en willen hiermee doorgaan.
Maar waar passen we het fruithapje in??? Wat is een handige tijd?
Hoe zien jullie schema’s eruit bij een baby van vier maanden?
Alvast bedankt!

Onze kinderarts adviseerde destijds om eerst naar 4 flessen te gaan (en vb de laatste met rijstebloem wat jullie doen) en dan pas fruit/groente inpassen. Zo heb je meer ruimte tussen de flessen door en wordt het niet zo’n geprop.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Ons schema met 4 maanden was:
07:00 180/6
11:00 180/6
13:30 fruithapje
15:00 180/6
19:00 180/6
23:00 180/6 met 2 eetlepels rijstebloem

Tegen 5 maanden werd alles een half uurtje later en verviel de fles van 23:00 uur. ik was in het begin ook altijd aan worstelen met de hapjes wanneer geven. Maar mijn zoontje gaf het vanzelf wel aan. en dat was 's middags rond half 2. ik heb het gewoon een paar dagen lang elke keer op een ander tijdstip gegeven of in de ochtend of in de middag wel tussen twee voedingen in en hij at het dus in de middag.

Trotse mama van Jesper!!

Ik zou niet al een fles laten vallen maar pas als de fruithap er goed in zit.

Hier was het ongeveer zo:
07.00u: 180cc
10.00u: Fruit
12.00u: 180cc
16.30u: 180cc
17.30u: 180cc
22.30u: 210cc

Toen ze goed aan het fruit was schoof alles wat op vanaf 12u en heeft ze de laatste fles laten vallen. Ze kreeg de laatste fles toen tussen 20.00 en 21.00

Hier ook het advies om eerst naar 4 flessen te gaan en dan pas fruit / groentenhap te geven. Dit bij mijn oudste ook gedaan en dat ging perfect. De jongste zit al een week of 6 op 4 flessen maar die mag pas vanaf 6 maanden gaan starten met groenten (ivm allergieen en darmproblemen).
Groetjes Nancy

@MamaH: kreeg jullie kindje om half 5 èn om half 6 een flesje van 180 ml? Dat zou onze dochter niet eens volhouden, die sliep voor die tijd al
Bij onze zoon ging het ook goed om eerst naar 4 flessen te gaan en dan pas fruit/groente geven. Maar die had direct al een een strak schema. Onze dochter zit nu op 5 flessen om de 3,5 uur. Ik ga langzaam proberen om de laatste fles (21.30 uur) wat eerder te zetten, zodat er straks één kan vervallen als ze wat ouder is.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers