Baby 4 maanden met reflux

hoi ik ben evelien 35 jaar.
10 januarie bevallen van onze 2 de zoon Anthony jordan. en sinds 1.5week wten wij dat onze zoon de gecomplieseerde verborgen reflux heeft. daar is heel veel aan vooraf gegaan, hij heeft zoveel geleden en al zoveel levensenergie inmoeten boeten voordat ik uiteindelijk geholpen werd. sinds gisteren middag hebben wij hem weer thuis uit het ziekenhuis hij is hellemaal verbrand van binnen van het zuur. hij zit nu aan de losec iets meer dan een week, en heeft andere voeding friso comfort en we hebben een ander kind. vanaf dag 1 wist er is eits niet goed met dat mannetje, hij lachte mondjes maat en het verdween net zosnel als dat het kwam, hij deed niets anders dan huilen huilen huilen, niet slapen huilen huilen huilen, tot dat ik het zo zat was en meteen naar de kinderarts wilde, mijn emmertje zat zo vol. gelukkig is er meteen in gerepen en werd er een 24uurs ph-metrie gedaan, de waarde moesten 7 zijn, bij onze zoon was dit 1,9 1,8,2,2 3,2 en ga zo maar door, mijn mannetje heeft zo geleden.ik wil tegen alle moeders zeggen met baby,s die huilen niet gewoon huilen voor voordurend huilen wat niet aantoon baar is, laat het na kijken een baby huilt niet zomaar!!!

evelien dijk

Hoi Evelien,

Ik herken je verhaal helemaal.
Onze zoon (nu 3 maanden) heeft ook reflux en krijgt ook losec.
Omdat hij de helft van deen tweeling is krijg ik van artsen sneller iets gedaan
en kon ik eerder naar de kinderarts, bij hem ontdekten ze het met 7 weken.
Ook had hij toen al een verbrande slokdarm
Bij hem hielp de normale dosis losec niet dus kreeg hij een dubbele
toen ging het heel goed. Nu mocht ik weer gaan afbouwen en begint de ellende weer. Vanmiddag ga ik weer langs de huisarts.
Joël krijgt kramp van de losec, dus heb eigenlijk geen zin om weer de dubbele dosis te gaan geven.
Heb je zijn bedje al schuin staan?

groetjes Mirjam

hoi evelien,mijn zoontje is geboren op 18 januari 2007,en heeft de eerste 2 maanden ook alleen maar gehuild.
eerst dachten we aan darmkrampjes.
we hebben al een zoontje van 2.5 en die had daar ook erg last van.
dus alles geprobeerd wat je dan kan doen,andere voeding,andere speen op de fles etc.
dit hielp niet en had in de gaten dat dit niet alleen krampjes waren,maar gewoon pijn.
de huisarts stuurde me tot 3 keer toe weg,volgens hem waren het wel gewoon darmkrampjes,terwijl ik zeker wist dat het reflux was na allemaal verhalen gelezen te hebben daarover op internet.
toen was ik het zat en ben overgestapt op een andere huisarts en die zag wel dat het niet goed was.
werd met voorrang doorverwezen naar de kinderarts en die constateerde idd reflux.
hij heeft losec gehad en moest overstappen op friso comfort en het ging meteen stukken beter,alleen had die nog erg last van z’n darmkrampjes.
voor z’n darmen heeft ie nu lactulose gekregen en ik heb nu echt een heel ander kind.
hij heeft zo geleden al die tijd,ben blij dat het nu eindelijk goed gaat.(alleen de nachten nog niet hihi)

groetjes sandra

hallo Allemaal,

Ik werd net gebeld door het consultatiebureau met het advies naar de kinderarts te gaan ivm mogelijke refluxklachten.
Er is een kinderfysio aan huis geweest en een pedagigisch medewerker omn zijn huilgedrag in kaart te brengen.
Zij zeiden dat hij pijn heeft en dat het uit zijn maag/buik komt.
Het is zo moeilijk, want als ik verhalen lees over reflux denk ik, ja dat is het. maar als ik info lees over het kiss syndroom past dat er ook wel weer bij.
Wat is nu het beste? Ik moet in ieder geval eerst naar de huisarts… raar dat een consulatiebureau arts niet direct door kan sturen naar een kinderarts?
Ben wel geschrokken van jullie verhalen over verbrande slokdarmen…!!! daar moet je toch niet aan denken!
Wil dus eigenlijk zsm actie! zodat hij geen pijn meer heeft!
Hoe is dit bij jullie gegaan??

groetjes,
Marije

lucas had ook reflux dit is ontdekt toen hij 6 weken oud was. Hij kreeg meteen losec. Het eten was echt altijd een drama! en ook veel darmkrampen. Tijdens zijn eerste opname was een zuster zo wijs om nutriton door zijn voeding te doen. We hadden direct een ander kind. Zo rustig als hij toen was was hij nog nooit geweest tijdens het eten. Nutriton is hetzelfde als johannesbroodpitmeel en dat maakt de voeding direct dik in de maag zodat hij niet meteen weer terug kan lopen naar de slokdarm. Het helpt echt! de losec is 1x bij hem verhoogd. Sinds een paar maanden is hij gestopt met de losec en ik zie geen problemen meer bij hem (inmiddels is hij wel 2 jaar hoor).

Ook is hij een tijd ingebakerd geweest, omdat hij door de pijn in zijn slokdarm en darmkrampen zich ging overstrekken en zich hierdoor wakker hield. Daardoor was hij te moe om te eten, omdat hij niet uitgerust genoeg was. Hier zit wel een strak schema aan verbonden! waar je je aan moet houden anders heeft het geen zin. Je mag natuurlijk niet zo maar inbakeren de kinderarts oid moet het er wel mee eens zijn (tenminste in ons geval was het de kinderarts die het voorschreef). Het is een vak apart, maar het ging me wel goed af vond ikzelf (hahaha). Lucas was altijd net een postpakketje. Postzegel er op en je kon hem zo versturen zeiden de zusters altijd

Afijn nutriton kun je gewoon kopen in iedere supermarkt en het helpt echt. Veel kinderen die bij hem ook in het zhs lagen die kregen het ook omdat ze reflux hadden. Ook zij werden op slag andere kinderen en veeeeeeel rustiger en tevreden.

gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Hallo allen,
Onze zoon heeft verborgen reflux en is nu 9 maanden oud. Volgens het consultatiebureau was er niets aan de hand en vond hij gewoon “zijn melk niet lekker”… . Gelukkig - na 4 maanden (!) van pijn, niet slapen (hij en wij), weinig voeding binnenkrijgen en het consultatiebureau platlopen en bellen - werd door onze huisarts Verborgen Reflux aangehaald. Direct door naar de kinderarts, PH-metrie gehad en nu krijgt hij Losec Mups. Het is een ander mannetje geworden! Ook hebben wij een speciaal anti-refluxbed aangeschaft en dat werkt ook goed. Daarvoor zaten wij te hannesen met boeken onder het bed, tuigjes om in te hangen, slapen in het wipstoeltje, etc. Echt werken deed het niet en voor zijn rug is het ook niet al te best allemaal. Enfin, de reden voor dit schrijven:
Mochten moeders dit lezen die zoekende zijn naar wat er met hun baby aan de hand is: blijf de deur platlopen bij de medici, zeker wanneer je vermoedt dat het een verborgen reflux is, die is minder goed herkenbaar.
Meer informatie kun je ook vinden op: www.infantrefluxdisease.com ,een hele goede site!
Meer informatie over het antirefluxbedje kun je vinden op www.antirefluxbedje.nl
Hoop dat ik hiermee wat mensen kan helpen.
Groet,
Kyta

Hallo,

Ik ben 20 augustus 2008 bevallen van onze zoon Bo. Al vanaf het begin had onze klein man moeite met eten, in de eerste dagen viel hij veel af en kon hij niet van de borst drinken en viel hij regelmatig in slaap of wilde hij gewoon weg niet drinken. Hij is toen opgenomen na 5 dagen en toen na een sonde en onderzoeken werd er gezegd dat het waarschijnlijk te maken had met zn onstoken ogen en het virus. Uiteindelijk na vier dagen naar huis en thuis ging het redelijk met drinken. In de tussentijd regelmatig veel spugen, maar dit werd steeds weggewuifd door de artsen met een griepje. Doorslapen deed Bo niet dus al vroeg mocht ik beginnen met Nutrix om ook mijn nachten iets langer te laten worden ivm werken. Mocht allemaal niet baten. In januari werden de klachten erger en ben ik meerdere keren bij de dokters geweest, en elke x weggestuurd met het verhaal dat het griep was omdat hij naar het KDV ging. Na een ziekenhuis opname van 2 dagen en weer naar huisgestuurd worden met niks anders dan nog heel veel zorgen, heeft het CB aangedrongen op een versnelde afspraak om beter te kijken naar hem. CB was het toverwoord want toen kon ik ineens serieus genomen worden en kreeg Bo medicatie, motilium en zantac. Vier weken heeft het redelijk zijn werk gedaan totdat de klachten weer vol terug kwamen. Weer naar het ziekenhuis en wonder boven wonder troffen we eindelijk een Kinderarts die ons serieus nam en meteen zei, nou vent we gaan jou opnemen voor een weekje en eens goed naar jou kijken want volgens mij heb jij reflux!!! vorige week maandag is er een ph-metrie uitgevoerd, uitslag moet nog komen, maar het feit dat er nu eindelijk na al die tijd iets gedaan wordt en wij serieus genomen worden als ouders is al een opluchting. Kwalijk neem ik het de artsen wel die mijn ventje zo lang met klachten hebben rond laten lopen zonder de moeite te nemen goed te kijken! ik hoop dat alles snel verholpen is bij hem en hij pijnloos en moeiteloos kan gaan genieten van meer dan alleen zijn flesvoeding en misschien ook eens kan gaan relaxen met slapen en meer uurtjes slaapt op een nacht.

“Het is zo moeilijk, want als ik verhalen lees over reflux denk ik, ja dat is het. maar als ik info lees over het kiss syndroom past dat er ook wel weer bij.”

Hebben kiss en reflux niet vaak met elkaar te maken? Dat meen ik ergens opgevangen te hebben. Hoe dan ook, het één sluit het ander niet uit. Het kan natuurlijk best beide zijn. Goed uit laten zoeken in ieder geval.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

rico heeft ook reflux en krijgt ook losec en motillium, hij mocht er eigelijk 3 weken geleden mee stoppen maar het wordt alsmaar erger als ik stop dus moet minimaal doorgaan tot 22 mei als we bij de ka zijn geweest.
waarschijnlijk krijgt hij een allergie test want zn neus is ook altijd verkouden en heeft regelmatig plekjes en schrale huid op bepaalde plekken.

rico huilde alleen niet echt, hij huilt bijna nergens echt om maar heel minimaal dus was moeilijk om te weten of hij echt last had. maar dat had hij wel degelijk alleen ja…zelfs toen hij hoge koorts had huilde hij niet, evenmin met zn tandjes…wel is af en toe een brul moment mar niet continue…en dat spugen ja…het gaat nu wel redelijk maar we zijn allemaal nog niet tevreden

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

wat een vershcrikkelijke verhalen allemaal, wat erg als je kleintje zoveel pijn heeft. maar als ik dan hoor van een verbrande slokdarm, komt dat wel weer goed dan of blijven ze daar altijd last van houden??? het lijkt me echt verschrikkelijk als je kleintje zo veel pijn heeft en je kunt er niets aan doen, zit met tranen in mn ogen. succes allemaal in ieder geval

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoii,

Wat komen mijn die verhalen allemaal bekend voor.
Wij hebben ook een nare tijd achter de rug met onze Jony van 15 mnd.
Zij zat rond de 3mnd aan de losec mups nadat ze vanalles gehad had wat niet hielp.
de nachten waren het ergst als je haar hoorde hoesten moest er als een speer bij zijn want dan lag ze binnen notime in de kots. Zuur dat het dan rook vreselijk tot bloedens toe.
De losec mups werkt goed bij Jony ze reageert er goed op.
Net voor dat ze 1 werdt afgelopen dec is ze gestopt om te kijken of ze over de reflux heen gegroeid was, Jony zat meer en stond meer deed al een paar stappen los, de kinderarts verwachte wel dat ze er nu over heen gegroeid was.
Binnen een week was Jony weer aan het spugen. Losec weer gestart 2x dgs een hele smorgens 1 in de fles savonds 1 door haar toetje.
Vorige week is Jony erg ziek geweest bijna tot uitdrogens toe helaas kreeg ze de losec dus niet binnen/ hielt het niet binnen. Binnen 3 dgn spuugde ze weer bloed zo naar en huilen weer, ze had harstikke pijn. naast de losec kreeg ze dompiridon zetpil om de misselijkheid te drukken zodat de losec binnen bleef en ze kreeg ors om de uitdroging tegen te gaan.
Gelukkig is ze toen binnnen 3dgn weer opgeknapt.

Eind deze maand wil de kinderarts dat de losec gestopt wordt, gaat ze weer spugen dan willen ze haar verder onderzoeken dmv endoscopie.
Vreselijk spannend lijkt me dat ik hoop echt dat dat niet hoeft, en dat ze er echt over heen gegroeid is. Diep in mijn hart verwacht ik het niet aangezien ze vorige week nog zo vrelijke gespuugd heeft.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte met die kleine hummels het is zo naar om te zien dat ze zo’n pijn hebben, je voelt je dan soms zo machteloos.

Groetjes Cora

quote:
Hallo allen, Onze zoon heeft verborgen reflux en is nu 9 maanden oud. Volgens het consultatiebureau was er niets aan de hand en vond hij gewoon "zijn melk niet lekker"... . Gelukkig - na 4 maanden (!) van pijn, niet slapen (hij en wij), weinig voeding binnenkrijgen en het consultatiebureau platlopen en bellen - werd door onze huisarts Verborgen Reflux aangehaald. Direct door naar de kinderarts, PH-metrie gehad en nu krijgt hij Losec Mups. Het is een ander mannetje geworden! Ook hebben wij een speciaal anti-refluxbed aangeschaft en dat werkt ook goed. Daarvoor zaten wij te hannesen met boeken onder het bed, tuigjes om in te hangen, slapen in het wipstoeltje, etc. Echt werken deed het niet en voor zijn rug is het ook niet al te best allemaal. Enfin, de reden voor dit schrijven: Mochten moeders dit lezen die zoekende zijn naar wat er met hun baby aan de hand is: blijf de deur platlopen bij de medici, zeker wanneer je vermoedt dat het een verborgen reflux is, die is minder goed herkenbaar. Meer informatie kun je ook vinden op: www.infantrefluxdisease.com ,een hele goede site! Meer informatie over het antirefluxbedje kun je vinden op www.antirefluxbedje.nl Hoop dat ik hiermee wat mensen kan helpen. Groet, Kyta

@mamamarije: als je niet zeker weet of het kiss of reflux is zou ik je aanraden om eerst naar osteopaat of manueel therapeut te gaan. deze gaan zodanig met je kind aan het werk dat ze zelf ook reflux kunnen achterhalen of je kunt direct naar de ha en je verhaal vertellen. allebei zijn mogelijk. wij waren eerst naar een osteopaat omdat we niet wisten wat mijn zoontje had. na een paar beweging zag de osteopaat voeding terugkomen en constateerde dat hij en kiss-syndroom en reflux had. deze gaan meestal wel gepaard. maar het hoeft niet natuurlijk. dit is mijn ervaring hoop dat je er wat aan hebt.

mijn zoontje is nu bija 8 maanden oud en hij krijgt omeprazol voor zijn reflux. hier ook heel wat meegemaakt. maar gelukkig gaat het nu goed. ik wens jullie ook de beste!

groetjes,

Selma

Lilypie First Birthday tickers