Baby 3 mnd, 's nachts weer wakker voor fles

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is precies 3 maanden oud. Sinds enkele nachten slaapt zij niet meer door (deed dat 6 weken lang wel van 23.30 tot 8.30).
De eerste twee nachten, ze werd rond 5.30 wakker, viel ze met speentje weer in slaap. De afgelopen twee nachten hielp dat niet en ging ze steeds harder huilen. Vervolgens de eerste nacht om 6.15 een flesje van 100ml gegeven, toen viel ze weer in slaap tot 9.00. Afgelopen nacht was ze er weer om 6.00, heeft toen een volledige fles van 165ml gedronken en sliep door tot 11.00. En wou toen weer de fles.
Normaal krijgt ze om: 8.30-12.00-16.00-19.45-23.00
Nu verloopt de hele dag al rommelig. Is snel moe, is weer snel wakker, vraagt na 2 uur alweer om een fles enz.

Nu heb ik al gelezen dat het een sprong kan zijn, maar wat kan ik nu het beste doen?
Toch die fles om 6.00 geven? En dan een beetje of een volle fles?
Of 's avonds meer geven? Ipv 165 ml dan 200ml geven en dan misschien wat dikker maken met nutriton. (dat krijgt ze al een schepje door de flessen ivm reflux)
Rijstebloem wil ik nog niet mee beginnen ivm koemelkallergie.
Ik wil wel een beetje proberen vast te houden aan het ritme, want dat liep wel lekker.

Groetjes Desiree

Nog even een aanvulling:
Als we dan bij haar komen is ze heel wild aan het trappelen en ondanks dat ze een puckababy aan heeft (de mini, want de piep werd echt te krap) heeft ze toch de deken van zich af getrapt. Overdag gebeurd dit ook steeds vaker en ik stop hem al zo ver mogelijk in, maar nog trapt ze hem helemaal los. Ze voelt dan ook koud aan, dus kan daar ook van wakker worden.

Groetjes Desiree

Kan het misschien zijn dat ze toe is aan een gewone slaapzak? Dat ze gewoon wat meer ruimte nodig heeft? Verder, tja 3 maand zit inderdaad een flinke sprong. Enige wat je daar aan kan doen is accepteren en even op je kindje meevaren. Het komt vanzelf weer goed. Ook kan ze wat last hebben van haar darmpjes. Is er iets veranderd in haar eetpatroon of is haar ontlasting anders?
En waarom wil je geen rijstebloem geven ivm koemelkallergie? Voor zover ik weet is de rijstebloempap namelijk altijd al glutenvrij en koemelkvrij geweest.
Heb net even gekeken, maar het staat ook op de site van nutricia dat het koemelkvrij is hoor
Ik zou er alleen niet mee beginnen omdat het heel erg stopt. En aangezien je ook al nutriton in de fles doet, zou ik al helemaal niet aan rijstebloem beginnen. Maar dat deed je ook niet
Sterkte ermee!

Oh ja en je zou ook nog eens kunnen proberen 's morgens om 6 uur wat water te geven. Als ze dat ook drinkt en verder slaapt weet je in ieder geval zeker dat het geen honger is. Baby’s hebben natuurlijk net als iedereen ook dorst en zij halen hun vocht ook uit de melk

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 Jul 2012 08:48:31

Bij 10 dagen, 6 weken en 3 maanden zitten de regeldagen!
Bovendien kan het inderdaad een sprong zijn. In dat geval: niks doen en die kleine mop zelf het ritme aan laten geven.

Groetekes, Sje

Tot 06.00 vind je geen doorslapen??

Verder eens met Sje.

@mamaH: Als mijn dochter eerst steeds tot 8.30-9.00 doorslaapt en dan nog maar tot 5.30-6.00, dan slaapt ze niet meer door nee.
Ik mag daarover niet klagen, maar voor ons en voor haar is het een verandering. Maar het heeft zich inmiddels al opgelost.
We hebben de laatste fles opgehoogd naar 200ml en nu slaapt ze weer door.

Groetjes Desiree