Baby 3 maanden lusteloos

Hallo,

Mijn dochter van bijna 14 weken is sinds zaterdag een beetje lusteloos. Vorige week was ze juist erg vrolijk: veel lachen, kletsen etc. Sinds zaterdag kletst ze haast niet meer, is ze snel moe na de voeding en wil ze dus snel weer slapen. 's Nachts sliep ze altijd goed, maar vannacht was ze regelmatig huilerig (na speentje vaak wel weer over, maar uur of twee later weer). Dit huilerige 's nachts heeft ze 2,5 week geleden ook even gehad maar is toen weer overgegaan. Misschien goed om te melden: ze heeft afgelopen woensdag prikken gehad, maar heeft daar geen last van gehad. Vrijdag is ze voor het eerst naar het kdv geweest. Ik dacht eerst dat ze daar misschien moe van was, maar dat duurt nu wel erg lang dan. Ze is overigens wel redelijk vrolijk, lacht en drinkt goed. Herkent iemand dit? Kan het bij de leeftijd ‘horen’?

Ze zit in een sprong, daar kan het mee te maken hebben. Ze is zich mentaal weer een stapje verder aan het ontwikkelen en dan zijn die kleintjes even anders dan anders; slechter of juist méér slapen, lastiger met eten, stiller of juist onrustiger, etc. Gaat vanzelf weer over en dan zul je zien dat ze weer iets nieuws kan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Die zit in een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek!

Groetekes, Sje

Mijn dochter is ook ruim 14 wk en heeft dat ook! Ze lacht en kletst minder, wordt vaker huilend wakker en is snel moe. Heel herkenbaar dus. Ik dacht dat ze niet in een sprongetje zat (is toch met 12 weken en dan pas weer met 4,5 maand?) maar volgens mij zijn er wel regeldagen met 3 maanden!
Ik denk dat bij mij de tandjes de oorzaak zijn, we zien al witte puntjes, ze kwijlt veel en stopt haar handjes in haar mond. Zou ook kunnen?

Hoe dan ook, het is waarschijnlijk een periode en als ze verder goed drinkt en geen koorts oid heeft zou ik me geen zorgen maken. Dan heb je waarschijnlijk heel snel weer je gezellige kletsende lachende meisje terug.

Succes

Sprong vanaf ongeveer week 14,5, dus het zullen echt niet alleen de tandjes zijn!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Mar 2010 13:07:30

Sje, je hebt gelijk ,ff snel mijn oei-ik-groei boek gecheckt, en ik zie inderdaad weer zwarte vakjes bij 14,5 week. Als je verder in het boek kijkt lijkt het net of het alleen rond de 19e week is. Dit is wel een lange sprong hihi… hopelijk heeft ze er niet de volle 5 wk last van!

Ik heb het oei, ik groei boek niet, maar begreep via internet inderdaad dat er een sprong rond 12 weken is en één rond 19 weken. Maar ze kan nu dus al ‘last’ hebben van de sprong van 19 weken? En wat houdt die sprong dan in?

Er zijn veel meer sprongen.

Er is er een rond week 12 en er is er een tussen ongeveer week 14,5 en 19,5.

Zie ook sprongetjes-topic in mama’s hoekje. Of nog beter: koop het oei-ik-groei-boek. Scheelt je een hoop onzekerheid en onrust.

Groetekes, Sje

Hoi ik denk ook dat het een sprongetje is, die van mij wordt dan juist heel prikkelbaar.

Het boek oei ik groei moet je maar eens lezen dan weet je wanneer je de sprong kan verwachten en hoe het voor je kindje is zo’n sprong.
Voor kinderen is het vaak toch lastig al die nieuwe ontwikkelingen en vaardigheden.

lol