Baby 3,1 maand wil maar halve flessen

Mijn dochter is 3 maand en 1 week, en wil sinds 2 week maar halve flessen of soms zelfs maar 40 cc. Soms wel weer 180 cc, maar dit is echt een uitzondering.
Ik doe er johannes broodpitmeel door omdat ze dat een tijdje heeft gehad omdat ze spuugde. Het spugen was over dus we waren daarmee gestopt. op verzoek van de arts,want die dacht dat ze spruw had (waarvan cb later zei dat ze dat niet had)heb ik weer broodpitmeel door de melk gedaan. Ook mocht ik van cb rijstebloem door de melk doen voor de smaak, maar niks helpt. Gisteren was ze voor een wendag op de chreche en daar wilde ze met veel moeite 40 cc drinken.
Een vriendin van me gaf fruithapje bij 3 mnd en dat heb ik dus maar geprobeerd met paar hapjes, en madam vind het heerlijk. Vandaag weer drama dus heb die rijstebloempap maar in een bordje gedaan, dus wat dikker dan in de fles gemaakt en gelepeld, en ja hoor 1/3 bordje zo’n beetje op.
Weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Want ze is eigenlijk nog te jong voor fruithap en pap, staat op vanaf 4 mnd. Kan het zijn dat ze voorloopt? ze kijkt me ook het eten uit de mond, kijkt hoe ik thee drink etc. Wie heeft al ervaring met een tuitbeker?
Ze is wel gegroeid, is vrolijk en de luiers zitten wel vol.
Ze kijkt tijdens het eten alle kanten op en gaat op de speenbijten/spelen. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken, als ik de speen er in hou zet ze het op het huilen.

Kan het gevolg zijn van een sprongetje (zie het oei-ik-groei-boek).

Als ze verder goed groeit en ontwikkelt, als ze goede plasluiers heeft, dan zou ik me geen moment zorgen maken.

Wij hebben zelf ook niet elke dag op precies dezelfde tijdstippen zin in precies dezelfde afgemeten hoeveelheden eten en drinken. Dus dat moeten we van die kleine moppen ook niet verwachten. Dat zijn ook mensjes namelijk.

Plus: als een kindje borstvoeding krijgt weet je ook niet wat het precies drinkt. Maar zodra een flesvoedingkindje niet aan de afgemeten hoeveelheden komt, breekt er paniek uit.

Gewoon lekker zelf aan laten geven wat ze wil drinken.

Groetekes, Sje

Tja maar is het echt niet te weinig als ze van 165 cc maar 80 drinkt, soms maar 40 cc drinkt. En soms 70cc drinkt. Dan krijgt ze toch veel te weinig.
Aan het begin toen ik 165 cc gaf, dronk ze alles op, nu is het al een tijd stukken minder.

En als ze nou borstvoeding kreeg, dan wist je toch ook niet of ze ineens een stuk minder dronk? Dan was je nu niet ongerust. Waarom nu dan wel die ongerustheid? Wat is het verschil tussen een borstvoedingkindje en een flesvoedingkindje?

Zoals ik al schreef: het is een mensje! Zelf heb je ook niet elke dag op uur en tijd zin in precies hetzelfde. Zo werkt dat met kindjes ook.
En als ze verder goed in haar vel zit en goede plasluiers heeft dan is het toch goed?

Als ze nou heel langdurig veel te weinig drinkt en niet goed groeit is het een ander verhaal, maar zolang ze het verder goed doet, zou ik me niet druk maken.

En het zou ook nog eens het gevolg van een sprongetje kunnen zijn, dus dan zit er niks anders op dan af te wachten tot dat sprongetje voorbij is. Kan morgen zijn, kan volgende week zijn. Geen peil op te trekken.

En vergeet niet dat de fruithap die je geeft ook vocht is. Dat vocht moet je ook meerekenen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Mar 2011 14:29:14

Hoi,
Ja dat is waar, dan zou ik dat gewoon vol moeten houden en de pap ook. Maar eigenlijk is dat nog 3 weken te vroeg. Maar goed het 1e kind is het andere natuurlijk ook niet.
Ja zolang ze vrolijk is is er ook niks aan de hand daar heb je gelijk in, maar goed je weet niet altijd of je het goed doet he?
Helaas morgen weer werken…

Je weet inderdaad niet altijd of je het goed doet. En daar is zo’n forum als dit dan weer handig voor!

Morgen weer eerste werkdag na je verlof?

Groetekes, Sje

Ja 1e werkdag. Spannend, zo’n hele dag van half 9 tot kwart voor 6 zonder de kleine… pff

Oh brrrrrr, sterkte!

Groetekes, Sje

ja dank je. Heb alles al klaar voor morgen, brood gesmeerd etc.
Is even wennen want vers is lekkerder om smorgens te smeren.
Kleding voor de kleine klaar gelegd etc.
Ben benieuwd of ik het vol houd een dag zonder haar.
Ze heeft om 4 uur trouwens 30 cc laten staan en om 7 uur maar 40 cc gedronken. tja, wie weet om 23 uur weer een volle fles.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes

Ik zou me er inderdaad ook niet te druk om maken!
Hier ook een mannetje dat het wat vertikt!
Maar… Fruit, brood en warm eten gaat als een trein! (nu issie natuurlijk bijna 8 maanden)
Bij het cb gaven ze aan dat hij nog minsten 3 a 4 flessen van 180 moet hebben, maar ik kan het er niet in kijken, dus dan laat ik het!
Als ze goed groeien, goed helder zijn, volle luiers hebben, niet te druk maken,