Hallo Jitske,
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje, kersverse mama of is er al een grote broer of zus?
Ik heb een zoontje (eigenlijk zoon van alweer 5,5!) en hij was als baby heel onrustig, had verborgen reflux en na de voedingen altijd heel onrustig. Nachten lang met hem in de weer… Inbakeren heb ik ook geprobeerd maar daar werd mn ventje vooral boos van en dat werkte dus eigenlijk averechts. Na heel wat aanmodderen, overdag slecht slapen en gebroken nachten bleek hij naast de reflux een koemelkallergie te hebben. Nadat we van voeding zijn verandert was er een wereld van verschil
Je schrijft dat je dochtertje in de nacht drinkt maar dan zeer onrustig wordt en kreunt, heeft ze dit overdag ook na de voedingen? Hoe gaat het slapen overdag? En hoe ging het slapen bij jou in bed/op de kamer?
Als het namelijk meer met de voeding te maken heeft (b.v tgv de reflux of een mogelijke koemelkallergie wat er bij mijn zoontje achter weg kwam) dan zou ze hoogstwaarschijnlijk ook overdag onrustig zijn, huilend na de voedingen en slecht slapen overdag en dan zou ze ook bij jou in bed of op de kamer deze klachten hebben gehad.
Het kan soms een heel gepuzzel zijn waar e.e.a. vandaan komt, en Sje geeft ook al aan dat bij 12 weken een sprong zit, dat is even een lastige periode.
Kijk naar je kindje, zie je haar veel vieze of pijnlijke gezichten trekken, steeds iets wegslikken, heeft ze heel vaak de hik e.d. dan denk ik dat je er goed aan doet even langs de huisarts te gaan met haar refluxklachten, kan best zijn dat haar slokdarm inmiddels wat geirriteerd is en dan moet ze daar gewoon even iets voor krijgen, dat is echt pijnlijk na elke voeding. Je kan ook even johannesbroodpitmeel door de voeding doen om het iets in te dikken waardoor de reflux minder is.
Maar zegt jouw gevoel dat het meer met het slapen in haar eigen bedje te maken heeft, dan is het idd doorbijten zoals Sje al aangeeft.
Sterkte, overdag als je kleine meid toch even ligt te slapen zelf ook even gaan slapen en bijtrekken!
Groetjes Carolien