Baby 11 maanden jengelt/huilt hele dag


#1

Hallo,

ik heb een zoontje van 11 maanden, die al van baby af aan extreem druk is.
als baby kon hij al niet rustig op de arm liggen, het was bijna een gevecht om hem een fles te geven hij spuugde regelmatig en huilde erg veel in het begin daarbij overstrekte hij enorm.
toen hij vaste voeding begon te krijgen werd het spugen minder maar dat was van korte duur, kort erna begon het weer en uiteindelijk zei de kinderarts dat hij reflux zou hebben en kregen omeprazol mee.
toen hij begon te brabbelen werd het huilen minder maar ging het over in letterlijk de hele dag jengelen… als ik de min zou tellen dat mijn zoontje rustig zou zijn zullen dat er misschien 30 zijn over de hele dag.
hij kan zich nog niet 5 min alleen bezig houden, moet constant iets nieuws hebben lijkt alsof hij zich verveeld.
hij sliep voor 3 weken terug nog wel 5 tot 6 uur op een dag ik weet dat dit natuurlijk wel erg veel is maar hij is ook extreem druk hij was gewoon echt na 2 uur doodmoe, en nu van de een op de andere dag opeens totaal niet meer.
als hij dan nog vrolijk was dan was het nog goed maar dat is niet het geval.
we moeten de hele dag met hem opstap om hem rustig te houden, thuis met hem blijven is geen optie…maar dit kan zo niet
hij slaapt op dit moment nog steeds ingebakerd, ik weet dat hij er allang uit had moeten zijn maar dit is een RAMP…het lukt gewoon niet.
hij schreeuwd letterijk alles bij elkaar helemaal overstuur gaat zich verslikken, krijgt nog nauwelijks lucht.
we hebben ook geprobeerd om hem te troosten in het bedje dus even laten jengelen en weer terug gaan voordat hij overstuur raakt maar het werkt allemaal niet.
als mijn zoontje vrijheid heeft weet hij niet wat hij ermee moet hij is erg ongecontroleerd, armen en benen vliegen rond.
zodra hij in de bakerzak zit is hij rustig…
we hebben nu nog fysio voor hem maar hij zegt nu ook dat het gedrag niet helemaal klopt wat hij vertoond… zijn nu weer opnieuw naar kinderarts doorgestuurd en virenze.
op dit moment krijgt hij weer omeprazol hier zijn we een tijdje mee gestopt omdat het spugen bijna niet meer was maar sinds 3 weken is het dagelijks wel weer braken…alleen heb ook niet het idee dat de omeprazol werkt.
ik ben gewoon erg benieuwd of iemand dit verhaal herkend…

Groetjes esther


#2

Geen herkenning, maar het inbakeren zou ik wel zo snel mogelijk proberen af te bouwen. Wil je toch blijven inbakeren, dan zou ik alleen zijn beentjes inbakeren. Dan heeft hij zijn armpjes vrij om weer terug te kunnen rollen wanneer hij omrolt in bed.

Hoe zit het met zijn motorische ontwikkeling? Kruipt hij al, staat hij al? Eet hij zelf? Soms kan een kind veel willen (niet tevreden lijken met wat hij heeft), maar daardoor wel overprikkeld raken door alles wat hem aangeboden wordt. Heeft hij veel speelgoed tot zijn beschikking? Heeft hij voorkeur voor bepaald speelgoed? Heb je een strak dagritme? Hoe slaapt hij 's nachts?

Hoe zit hij aan tafel? Kan hij stil zitten? Is hij al getest op eventuele koemelkallergie? Daar kan een kind ontzettend naar en jengelig van worden.

Verder heb ik even geen tips… Sterkte met de hele situatie!


#3

Van de bakerzak over naar een slaapzak met lange mouw? Dat geeft ook enige beperking in het kunnen spartelen… Jammer dat het richting zomer loopt, bij mn zoontje hadden we een dikke slaapzak met lange mouw van de wibra gehaald, daar lag ie ook als een kleine mummie in dus daarmee ging de overgang van inbakeren naar slaapzak een stuk makkelijker dan dat ik hem in pyama onder de dekentjes wilde laten slapen. Maar die is nu ws iets te warm…

Dat hele onrustige herken ik wel, denk dat ik met jasper zeker de eerste twee jaar in de weer ben geweest met zijn temperament, lichamelijke probleemtjes waaronder ook (verborgen) reflux en koemelkallergie. Moet wel zeggen dat ons zoontje een stuk minder huilde en minder onrustig was nadat we overgingen op een koemelkvrij dieet. Maar desondanks was slapen wel vaak een probleem, waardoor hij weer overprikkeld was en hij kon zich zelf ook niet goed vermaken, ben veel met hem in de weer geweest. Dat is een pittige tijd, maar uiteindelijk komt het wel goed hoor! Kijk vooral naar de dingen die wel goed gaan, geniet van momentjes samen, en zorg vooral dat jij voldoende slaap krijgt zodat je zijn onrust aankan! Desnoods overdag maar even mee slapen als je zoontje wel even slaapt…

Sterkte en succes!
Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 05 May 2015 10:38:40