Baby 11 maand moeilijk eten


#1

Dag mamma's!

Mijn dochter van 11 maand heeft écht moeite met eten.
Haar voedingsschema =
07.00 wakker.
0.800 bruine boterham met jam, stroop, (pindakaas soms), boterham worst.
11.00 Nutrilon fles 150 ml.
11.15 slapen .
13.15 wakker ( soms iets later).
14.00 koekje, soepstengel, of nijntje koekje.
15.30 fruithapje
17.00 warm eten+ toetje
19.00 fles van 180 ml ( soms gevuld met pap, ligt eraan of ze haar avondeten opeet.)
19.15 slapen.
(De hele dag door krijgt ze diksap, klein kaagje roosvicee, thee. Dat drinkt ze altijd heel goed.)

Dit is haar schema, maar te vaak de laatste tijd wil ze helemaal niets van brood óf avondeten hebben. ( Ze slaat de lepel weg. Ze mag het nu natuurlijk ook zelf proberen, maar dat lukt ook niet écht. Of ze gooit het eten zo op de grond van haar bord af óf spuugt het gewoon weer uit. ( Voelt zó ondankbaar)Wil geen potje en geen vers eten. Of ik het nu pureer, klein maak, figuurtjes, samen eten, alleen eten. Ze wil gewoon geen avondeten. Ben bang dat ik zelf iets verkeerd doe óf dat haar schema verkeerd is. Het consultatie bureau zegt gewoon blijven aanbieden?? Maar ja als dat al lange tijd niet lukt? Ze slaapt wel uitstekend, drinkt haar melk, is vrolijk altijd. Ik snap er gewoon niets van… Wie heeft er een paar bruikbare tips voor deze mamma!


#2

15.30 fruithapje 17.00 warm eten+ toetje 19.00 fles van 180 ml

Ik denk dat dit te dicht op elkaar zit. Ik zou proberen de soepstengel te ruilen met het fruithapje. Fruithapje eerder in de middag na het slapen en de soepstengel eo koekje alleen aanbieden als er behoefte aan is tussendoor.