Baby 10 weken laten huilen?

Heej,
Mijn zoontje is nu 10 weken oud en als hij wakker is wil hij alleen maar gedragen worden of moet er gedanst worden in ieder geval je moet bewegen, zelfs als we even met hem gaan zitten begint hij te huilen. We hebben daar altijd aan toegegeven zou het nu kunnen dat hij daar aan gewend is en weet dat hij door huilen aandacht krijgt? Ze zeggen altijd dat je een kindje van 10 weken niet kan verwennen maar het lijkt me wel dat hij het doorheeft en daarom zoveel huilt want er is nooit iets mis, geen natte luier, geen krampjes, geen honger, want vanaf het moment da je hem opneemt is hij stil. wat kunnen we hier aan doen of hoe kunnen we dit misschien afleren? hoelang mogen we hem laten huilen? S’nachts doet hij het dan weer wel prima na zijn laatste flesje leggen we hem in bed en hij slaapt. Weten jullie soms raad?

Groetjes Valerie

Ik ben van mening dat je een kindje tot ongeveer 6 maanden (de ene is sneller dan de andere) niet kunt verwennen. Ik denk dat er niets mis is met hem even te laten huilen en op je arm te laten huilen. Als jij gaat zitten en hij huilt omdat je denk dat hij wil dat je gaat staan, tja dat kan natuurlijk niet. Ik heb ook een kleine gehad die de eerste 6 maanden altijd bij ons wilde zijn. Ik heb hier zelf aan toegegeven en vond het erg zwaar. Zit er rond deze tijd niet ook een sprongetje? Dat weet ik eigenlijk niet, maar misschien moet je daar Sje even voor aanspreken, onze sprongetjes expert! hihihih oohh en stel jezelf even voor op het forum!

het eerste half jaar was mijn zoon ook zo was alleen rustig als je met hem heen en weer liep, hem wiegde of in de kinderwagen wiegen in de woonkamer etc etc nu was mijn zoon zijn eerste jaar altijd ziek dus dat kan heel goed mee gespeeld hebben
ik denk dat als jij er zeker van bent dat hij niks heeft dat je hem dan best even kan laten huilen.

anders zou je een draagdoek kunnen gebruiken dan is hij wel bij je en word hij gewiegd maar dan heb jij wel je handen vrij

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Mijn dochter huilde ook heel veel de eerste drie maanden. Alleen rondlopen hielp inderdaad. Het was niet vol te houden, en ben er na een tijdje ook mee gestopt om het de hele tijd te doen.
Maar het heeft veel bloed, zweet en tranen gekost.
Ook ik denk dat je een mannetje van 10 weken niet kunt verwennen. Sarah is 6 maanden en nu pas heeft ze door dat mamma komt als ze huilt, je moest haar eens zien lachen nadat ik ben gaan kijken.
Kijk eens op de klok hoelang hij huilt. 2 Minuten lijken al snel een kwartier, en een kwartier huilen vond ik nooit zo erg. Ze moeten ook van alles verwerken.
En als je het even niet meer trekt, bedenk dan dat het ophoud. Meestal met 3 maanden. Dat heeft mij ook op de been gehouden.
Succes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

wij hebben hier geen last van gehad omdat we met 2 weken al moesten laten huilen van de wijkverpleegkundige die bij mij langs kwam. ik moest er gewoon bij zitten verder niets doen. na 2 uur huilen (ontzettend zielig natuurlijk) was hij eindelijk stil en is nu totaal geen schootkindje meer. je moet natuurlijk wel beseffen dat babys heimwee hebben en moederbuik heel erg missen. want toen zat er altijd wel beweging in. je hebt eigenlijk maar 2 keuzes. of idd constant ermee rond lopen of hem dit af leren. tuurlijk kun je babys niet verwennen maar je kunt ze wel wat leren. de keus is aan jou. ik kon niet met hem rondlopen omdat ik heel erg last had van bekkeninstabiliteit tot hij 6 weken oud was. dus het is even op je gevoel af gaan. ooit moet hij leren dat hij niet meer in mamas buik zit…

quote:
wij hebben hier geen last van gehad omdat we met 2 weken al moesten laten huilen van de wijkverpleegkundige die bij mij langs kwam. ik moest er gewoon bij zitten verder niets doen. na 2 uur huilen (ontzettend zielig natuurlijk) was hij eindelijk stil en is nu totaal geen schootkindje meer. je moet natuurlijk wel beseffen dat babys heimwee hebben en moederbuik heel erg missen. want toen zat er altijd wel beweging in. je hebt eigenlijk maar 2 keuzes. of idd constant ermee rond lopen of hem dit af leren. tuurlijk kun je babys niet verwennen maar je kunt ze wel wat leren. de keus is aan jou. ik kon niet met hem rondlopen omdat ik heel erg last had van bekkeninstabiliteit tot hij 6 weken oud was. dus het is even op je gevoel af gaan. ooit moet hij leren dat hij niet meer in mamas buik zit...

En moet ik hem dan telkens hij huilt even laten doen of…?

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/rYqop2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

hoi hoi,
Even een vraagje. Hoe slaapt je kindje verder overdag? Wij hebben dit nl ook meegemaakt maar dat bleek achteraf omdat ons kindje heel slecht sliep, te weinig, en 's nachts sliep ze door en daardoor overprikkelt was en zichzelf niet meer kon vermaken. Toen wij het slapen beter kregen, heb ik een zee van tips voor ) was dat huilen ook over…en dat kan echt zónder te laten huilen!

Ik ben van mening dat je een kleintje niet moet laten huilen. maar het moet ook voor jou nog te doen zijn natuurlijk.
groetjes,
Wendy

quote:
hoi hoi, Even een vraagje. Hoe slaapt je kindje verder overdag? Wij hebben dit nl ook meegemaakt maar dat bleek achteraf omdat ons kindje heel slecht sliep, te weinig, en 's nachts sliep ze door en daardoor overprikkelt was en zichzelf niet meer kon vermaken. Toen wij het slapen beter kregen, heb ik een zee van tips voor ) was dat huilen ook over....en dat kan echt zónder te laten huilen!

Ik ben van mening dat je een kleintje niet moet laten huilen. maar het moet ook voor jou nog te doen zijn natuurlijk.
groetjes,
Wendy

Heb ik ook al aan gedacht dat hij moe is want overdag slaapt hij heel weinig en nooit vast. zou je me dan misschien een paar tips kunnen geven misschien zit daar het probleem

groetjes

Heb je het boek van Ria Blom gelezen? Dit is een zinnig boek voor de achtergrond informatie. Verder is er een boekje, Baby in een ritme van Stephanie Lampe, te koop op www.ikbenmama.nl. Daar hebben wij heel veel aan gehad.
Weet je waardoor je kindje overdag slecht slaapt? Gaat hij wel makkelijk naar bed en slapen of is dat een drama? (dat was hier het geval nl.) En als ze dan sliep was dat steeds maar voor een half uurtje. Dat werd gaande weg beter maar we deden haar wel vaak naar bed, ze had het nodig. Je moet goed op de signalen letten dat je kleintje moe is (ogen wrijven, weg kijken, aan oortje zitten, gapen of drukker worden) dan lekker in bed leggen. Een baby van 10 weken en dus in jouw geval eigenlijk 6 weken is gemiddeld tussen de 45-60 minuten wakker waarna het weer naar bed gaat. Ook al slaapt je kleintje maar kort (dat is natuurlijk een aanname nu) dan is het zinvol om toch na die 45-60 minuten hem weer naar bed te doen. Ik merkte dat dat hier heel goed werkte. En het duurde echt even voordat ik doorhad wanneer moppie moe was.
En heel belangrijk, hou een bepaald ritme aan. Zodat je kindje heel goed weet wat er gaat komen en dus ook makkelijker ontspant om te gaan slapen en tevredener is omdat hij weet wat en gaat gebeuren. Een beetje een standaard ritme is: Wakker, voeden, knuffelen met mama, zelf even in de box, bij eerste tekenen vermoeidheid weer naar bed. Ergens daar tussendoor doe je de luier, dat luistert niet zo nauw. Ook het naar bed doen is prettig wanneer je een ritueeltje volgt wat iedere keer hetzelfde is, niet te lang natuurlijk want dat hou je zelf niet vol maar gewoon, bv slaapzak aan, in bedje leggen, gordijntjes dicht, muziekje aan, welterusten zeggen en weg. (zo doen wij dat hier nl.)
En niet vaker dan 1 x per dag de hort op en daarbij rekening houden met de slaaptijd van je uk. Echt hier bracht dat zoveel rust.
Je kunt ook nog aan inbakeren denken. Wij hebben dat ook gedaan, dat is een optie als je je kindje zichzelf wakker maait met zijn armpjes of wanneer je het idee heeft dat hij de geborgenheid nog erg nodig heeft. (zo klinkt het wel een beetje als hij steeds maar bij je wil zijn).

Kortom er is van alles aan te doen maar misschien kun je even vertellen hoe de situatie bij jou is? Nu roep ik gewoon van alles

O ja en Ria Blom kun je prima op marktplaats voor weinig aanschaffen hoor en dat andere boekje (als het een inslaapprobleem is) kost maar €13,- geloof ik…
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 23 Jun 2010 13:26:15

quote:
Heb je het boek van Ria Blom gelezen? Dit is een zinnig boek voor de achtergrond informatie. Verder is er een boekje, Baby in een ritme van Stephanie Lampe, te koop op www.ikbenmama.nl. Daar hebben wij heel veel aan gehad. Weet je waardoor je kindje overdag slecht slaapt? Gaat hij wel makkelijk naar bed en slapen of is dat een drama? (dat was hier het geval nl.) En als ze dan sliep was dat steeds maar voor een half uurtje. Dat werd gaande weg beter maar we deden haar wel vaak naar bed, ze had het nodig. Je moet goed op de signalen letten dat je kleintje moe is (ogen wrijven, weg kijken, aan oortje zitten, gapen of drukker worden) dan lekker in bed leggen. Een baby van 10 weken en dus in jouw geval eigenlijk 6 weken is gemiddeld tussen de 45-60 minuten wakker waarna het weer naar bed gaat. Ook al slaapt je kleintje maar kort (dat is natuurlijk een aanname nu) dan is het zinvol om toch na die 45-60 minuten hem weer naar bed te doen. Ik merkte dat dat hier heel goed werkte. En het duurde echt even voordat ik doorhad wanneer moppie moe was. En heel belangrijk, hou een bepaald ritme aan. Zodat je kindje heel goed weet wat er gaat komen en dus ook makkelijker ontspant om te gaan slapen en tevredener is omdat hij weet wat en gaat gebeuren. Een beetje een standaard ritme is: Wakker, voeden, knuffelen met mama, zelf even in de box, bij eerste tekenen vermoeidheid weer naar bed. Ergens daar tussendoor doe je de luier, dat luistert niet zo nauw. Ook het naar bed doen is prettig wanneer je een ritueeltje volgt wat iedere keer hetzelfde is, niet te lang natuurlijk want dat hou je zelf niet vol maar gewoon, bv slaapzak aan, in bedje leggen, gordijntjes dicht, muziekje aan, welterusten zeggen en weg. (zo doen wij dat hier nl.) En niet vaker dan 1 x per dag de hort op en daarbij rekening houden met de slaaptijd van je uk. Echt hier bracht dat zoveel rust. Je kunt ook nog aan inbakeren denken. Wij hebben dat ook gedaan, dat is een optie als je je kindje zichzelf wakker maait met zijn armpjes of wanneer je het idee heeft dat hij de geborgenheid nog erg nodig heeft. (zo klinkt het wel een beetje als hij steeds maar bij je wil zijn).

Kortom er is van alles aan te doen maar misschien kun je even vertellen hoe de situatie bij jou is? Nu roep ik gewoon van alles

O ja en Ria Blom kun je prima op marktplaats voor weinig aanschaffen hoor en dat andere boekje (als het een inslaapprobleem is) kost maar €13,- geloof ik…
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 23 Jun 2010 13:26:15

Zal ik zeker al eens proberen.
Bij ons zit daar ook een beetje het probleem hij is heel vaak wakker en als hij dan begint te gapen probeer ik hem te slapen te leggen maar dan huilt hij een lange tijd. En als hij dan eenmaal slaapt slaapt hij niet diep en word hij inderdaad van de bewegingen terug wakker of van geluiden. maar snachts is er dan weer helemaal geen probleem dan slaapt hij vast dan mag je geluid maken en mag hij bewegen dan word hij enkel wakker na ongeveer 6 uur om te eten we hebben ook een keer gehad dat hij overdag lang wakker was dat hij snachts 8.5 uur had geslapen, omdat hij dan waarschijnlijk heel moe was. was dat bij jullie ook zo dat ze lang en vast sliep?

Ik zal het boekje eens gaan halen en lezen hopelijk kan het ons ook helpen.
Alvast bedankt
Groetjes valerie

Hem hem ernet in zijn bedje gelegd zoals jij het zei. ( hiervoor legde ik hem in zijn box) hij heeft wel gehuild maar dan ben ik hem wel even gaan troosten,heb hem er niet uit gepakt gewoon een beetje gefluisterd zijn speentje gegeven en zo is hij in slaap gevallen.

Gewijzigd door - Valerie&Alex op 23 Jun 2010 17:07:07

ik ben wel van mening dat je je kind even moet laten huilen omdat ze dan op die manier ook hun prikkels kunnen verwerken. het is helemaal niet erg als je kind even huilt…tot nu toe heeft het hier altijd goed gewerkt heeft er ook geen letsel aan overgehouden, juist slaapt hij nu veel beter en is altijd vrolijk. juist omdat ik hem de kans heb gegeven om zelfstandig te leren slapen en spelen. hij zit nooit op de schoot en vermaakt zichzelf heel erg goed als hij wakker is. net was een vriendin van mij hier en die heeft een zoontje van 3 maanden oud, nou ze zat hier in totaal 2 uur lang (mijne zou dat nooit uithouden zonder te slapen) en hij was daarvoor al 2 uur wakker, ze moest hem steeds op de schoot houden en als hij eindelijk rustig was kon ze hem in de maxi cosi doen maar na 2 minuten begon hetzelfde liedje alweer…constant de speen in zijn mond dauwen en heen en weer lopen en wiegen nou ik werd er zelf gek van! de mijne lag natuurlijk al in zijn bed is de nacht al ingegaan…tuurlijk huilt hij zichzelf nog steeds in slaap maar dat is maar 3 minuten bij elkaar vergeleken met zijn eerste weken! maar ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn kind op de arm heen en weer moet lopen daar word ie alleen maar nog onrustiger van! ze zei dat ze hem thuis wel laat huilen om in slaap te komen nou daar leek het echt niet op. ik snap maar niet wat er zo slecht is aan het laten huilen…daar is toch niets mis mee (is niet aanvallend bedoeld hoor Wendy!) gewoon uit verbazing vraag ik me dat wel eens af. ik denk juist dat daar het stukje dicipline in zit en dat je zo je kind leert zelfstandig worden en dat mama niet de hele dag met hem bezig kan zijn. dat hij zelf ook dingen moet kunnen! er bestaan vast wel methodes om je kind wat te leren zonder te laten huilen en dat stukje kennis mis ik dan wel en ben erg benieuwd wat deze methodes dan zijn en of het werkt. iemand?

@ mama Selma, zo’n ukkie komt net uit je buik waar hij of zij 9 maanden veilig en geborgen heeft gezeten. Een baby kan op geen enkele andere manier om je aandacht vragen dan door te gaan huilen. Een baby die overstuur huilt staat letterlijk doodangst uit omdat hi je roept en je komt niet en hij is niet in staat zich zelf te verdedigen/beschermen (is zijn instinct) Voor de hechting aan jou en juist om een kindje te krijgen wat zichzelf goed kan vermaken is het beter hem of haar wel te troosten en te laten weten dat mama er altijd is. Je krijgt dan juist hele relaxte kinderen.

Er is absoluut een manier om je kindje zonder te huilen te laten slapen. Door iedere keer te troosten, het liefst in bed laten maar je wel steeds laten zien en zo troosten dat de kleine weer stil is en terug leggen. Dit moet je de eerste dagen heeeel vaak doen maar het wordt steeds minder en uiteindelijk gaat je kindje slapen met maar eventjes huilen of helemaal niet. Er is een aantal stappen wat je moet volgen, vandaar dat ik dat boekje steeds noem want die staan daar in uitgelegd.

Het klopt dat een kindje soms te prikkels weg moet huilen maar dan zou het met zo’n 10 minuten stil moeten zijn en het klinkt heel anders dan wanneer je kindje overstuur is. Daarin zit het verschil.
Kortom ik ben er van overtuigd dat je beter nu te veel kan troosten en bescherming kan geven dan te weinig. Je kunt altijd nog laten huilen toch als het niet blijkt te werken allemaal?

Ik voel me niet aangevallen hoor Selma, iedereen doet het op zijn manier en waar hij of zij zich goed bij voelt, ik voel me hier goed bij dus ik doe het zo en het werkt al bijna 8 maanden heel goed. Mijn dochtertje vermaakt zich super zelf, ik zou haar zelfs de twee uurtjes die ze nu gemiddeld wakker is tussen de slaapjes helemaal zelf kunnen laten vermaken. Dat houd mama niet vol natuurlijk maar het zou kunnen. Daarmee wil ik aangeven dat veel troosten juist een rustig kindje kan voortbrengen.
groetjes,
Wendy

@moppiesmama: je hebt op sommige punten zeker gelijk! natuurlijk moet je laten weten en voelen dat je er altijd bent en daarom laat ik hem niet alleen als hij in bed ligt te huilen. vooral de laatste 3 maanden neem ik hem vaker uit bed om leuke dingen te fluisteren in zijn oor en te aaien en weer op bed te leggen. ik ben ook niet van hup in bed leggen en laten huilen maar zo eng ben ik nou ook weer niet hahahaha volgens mij zitten we wat dat betreft op hetzelfde niveau alleen brengen we het anders over daarom werkt het toch bij ons allebei?? en de rest van de mamas die het op hetzelfde manier doen. ik moest ook bij mijn kind blijven zitten toen hij 2 uur lang lag te huilen en niet moederziels alleen laten van de wijkverpleegkundige. waar ik het niet mee eens ben is dat ze maar 10 minuten moeten huilen om prikkels kwijt te kunnen, want een baby heeft geen geheugen en geen gevoel voor tijd. wat voor jou 10 minuten is, is voor je kindje net een seconde die voorbij gaat. wat dat betreft kun je jezelf wel gerust stellen want die hebben niets met tijd en klok etc…soms duurt het gewoon wat langer ligt er net aan hoeveel prikkels het zijn. als de mijne opa en oma heeft gezien dan moet hij er 45 minuten om huilen. terwijl hij thuis na 10 minuten al stil is. maar hetzelfde ook als ik een keer de tv perongeluk heb aan laten staan terwijl ik in de keuken bezig ben en hij ipv kruipen tv ligt te kijken! dan huilt hij ook veel langer dan normaal…verder ben ik het zeker met je eeens blijven troosten totdat ze doorhebben dat ze hun bed niet uit mogen maar wel in de buurt blijven en laten voelen dat je er bent! dan moet het zeker werken en daar krijg je idd een relaxte kind van dat merk ik nu al aan de mijne. ben blij dat je je niet aangevallen voelt moppie zo leer je toch wat van mekaar…dat is de bedoeling ook (gelukkig maar).

Wij kregen ook ongeveer met 8 a 10 weken echt problemen. We moesten net als jij steeds meer lopen en bewegen en waren tot s’ avonds 22 uur in de weer. Eerst kon je nog gewoon met haar zitten toen konden we een stukje lopen en toen gaan zitten maar op een gegeven moment werd ze ook gelijk wakker als we gelopen hadden en we gingen zitten. We zaten nog niet of de oogjes gingen al weer open. Toen waren we zelf ook echt bek af en hebben we het anders aan gepakt. Wij hebben heel erg veel aan het boek van Ria Blom gehad en hebben haar half ingebakerd. Wij hebben alleen haar armpjes ingebakerd en niet haar beentjes. Daarvoor legde we haar overdag altijd in de kinderwagen beneden te slapen en s 'nachts in haar eigen kamertje wel in de kinderwagen bak. We zijn begonnen met haar om 19 uur op bed te leggen en toen hebben we haar toch maar even laten huilen. De eerste avond 45 minuten gehuild. De 2e en 3e avond een half uur gehuild en de 4e avond na 10 minuutjes al in slaap gevallen. Toen zijn we ook overdag begonnen met haar boven op haar eigen kamertje naar bed te brengen. Meestal 5 tot 10 minuutjes huilen. In het begin huilde ze vaak eventjes de eerst paar weken maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Alleen als we een iets andere dag hebben gehad en het een beetje druk was dan moet ze zich vaak even in slaap huilen. Wij hebben tegelijk de 3 R’s toegepast en rust en regelmaat toegepast en dat werkte voor ons heel goed en doen we nu nog steeds. Ik ben ook zeker van mening dat zo’n klein hummeltje van 10 weken huilt omdat ze graag bij je willen zijn. Ze zijn inderdaad nog zo klein en hebben als alles goed gaat 9 maanden lekker bij jou in de buik gezeten lekker geborgen. Bij ons was het heel snel klaar gelukkig. Maar ze is wel overdag weinig blijven slapen vaak slaapjes van 45 minuten maar ook wel eens 2 uurtjes. Ze is nu 7 maanden. Sterkte meid want dit valt echt even niet mee. maar jij kan het wel door breken.

Hi!!
Mijn dochtertje huilde ook extreem veel!!
DIt alleen snachts, overdag sliep ze van 11 tot 15 zonder problemen.
We hebben haar ingebakerd, op de ouderwetse manier, met een moltondoek en luiertape. Ze werdt er meteen rustiger van.
Toch kwam ze regelmatig in de avonden en nachten.
Maar omdat we altijd de vaste tijden aanhielden ( vanwege twee baby’s )
gaf ik haar absoluut geen voeding als ze huilde.
We haalden haar aleen uit bed om te verschonen en ff wiegen, maar kwamen niet uit de kamer en hadden geen licht aan!! Ook praatten we niet.
Zo komt ze erachter dat de nacht anders is dan overdag!! Dit is belangrijk om je ritme te creeeren voor straks.
We hebben haar echt wel af en toe laten huilen hoor, maar dit pas nadat we alles hadden gecontroleerd: luier/boertje/krampjes/warm/koud/honger/speentje
Was er niks aan de hand, terugleggen en laten huilen!! Het duurde nooit langer dan een half uur.
We hebben hierdoor een perfect ritme gecreeerd met als resultaat dat beide baby’s vanaf 3,5 maand oud van 19 tot 7 doorslapen!!

Ik hoor wel eens mensen zeggen: oohh we hebben heerlijk geslapen met de baby tussen ons in, de baby vond het heerlijk. Jah natuurlijk vind hij het heerlijk,hij ruikt z’n mama en hoort haar adem enz.
Mijn mening is dat ze hier aan wennen, al van jongs af aan!!!
Er is overdag genoeg tijd om je baby liefde en warmte te geven, daar is de nacht niet voor bedoelt!!!
Ik heb beide kinderen nog nooit tussen ons in gehad en ze krijgen voldoende liefde enz. overdag. Ze huilen weinig of nooit!!

Hallo Valerie,

Was jouw kindje niet een maand te vroeg, als ik het goed had begrepen uit een eerder forum? Niet dat het er veel mee te maken hoeft te hebben…

Ik zie het zelf zo: je babytje heeft 9 maanden in ons geval iets van 7 a 8 maanden in je buik mee gehobbeld, lekker warm, knus en het hoorde je hartslag ed. dan is het ook niet zo gek dat ze na de geboorte ook nog steeds rustgevend vinden om afentoe zo mee te hobbelen.

Zelf geloof ik niet in babies kunnen verwennen, maar dat is iets persoonlijks voor iedereen. Soms zoeken ze ook gewoon even geborgenheid. Mijn zoontje had ook een periode rond de twee tot ongeveer drie vier maanden dat hij het liefst vastgehouden werd en als je hem neer legde ging hij huilen, hij ging altijd lekker op iedereens buik slapen, vond hij heerlijk, lekker veilig. Op een gegeven moment had hij het niet meer perse nodig en slaapt hij heerlijk in zijn bedje. Heel enkel als hij echt over de slaap heen is of beetje ziekerig wil hij vastgehouden worden, heel logisch eigenlijk.

Als hij het snachts prima vind, dan is het toch goed, als hij maar genoeg slaapt. Als jij denkt hij is aandacht aan het trekken blijf er gewoon even 5 minuten weg en loop dan pas die kamer weer in, soms helpt het. Ga op je gevoel af, dat is het beste wat je kan doen, als je tegen je gevoel in gaat en je daar niet lekker bij voelt, dan voelt je kindje het ook als jij ontspannen bent en je prettig voelt bij wat je doet, is je kindje ook een stuk ontspannender, wat iedereen ook zegt.

Lilypie Premature Baby tickers

wij hebben onze kleine man ook een tijd laten huilen, maar dat heeft niet lang geholpen. Hij heeft toen een paar weken meer geslapen om slaap in te halen, maar daarna was het weer als voorheen. Ik voelde me er ook niet goed bij. We zijn uiteindelijk een keer of 5 naar de osteopaat geweest en dat heeft heel goeg geholpen. Is nog geen echte lange slaper overdag, maar wel een stuk relaxter. En ik was ook gespannen in het begin, dat voelen ze ook.

Heel veel succes. Met 3 maanden wordt alles gemakkelijker.

22-12-2009 colin geboren

Wij hebben dit met Rens ook gehad. Ik heb toen contact opgenomen met het cb en daar leenden ze me het boekje van Ria Blom. Ik heb er veel aan gehad Zou als ik jouw was ook even contact opnemenze kunnen je goede begeleidind geven en dan sta je er niet alleen voor. Sowieso als je wilt gaan inbakeren moet dit onder begeleidng van het cb.
Ik was altijd van mening dat het niet goed was om zo’n kleintje te laten huilen dus liep ook uren met hem rond maar dat bleek hier dus het probleem te zijn dat hij daar overprikkeld van raakte. Hij kwam ook niet aan z’n slaap omdat wij hem te weinig op bed deden. Wist ik veel dat een uurtje op(incl voeding) voor zo’n kleintje meer als genoeg was.
Van het cb moest ik in een tijdtabel bij houden hoeveel hij huilde. Ik kreeg het advies om om de 20 minuten te gaan kijken als hij huilde. Als tip gaven ze me mee om een kookwekker aan te zetten en in de tussentijd iets in het huishouden te gaan doen zodat je niet steeds op de klok zit te kijken want elke minuut duurt een uur als ze zoveel huilen.
De eerste dag werd het erger(van 2 uur 's middags tot 2 uur 's avonds krijsen) en daarna ging het iedere dag beter.
Ik deed ook altijd alles in dezelfde volgorde dus bv: veschonen, voeden, even op schoot, even in de boz en dan gelijk naar bed. Let ook goed op de signalen die je kind geeft bij de eerste tekenen van vermoeidheid gelijk naar bed.
Kijk ook eens naar zijn speelgoed, speelgoed met licht en geluid kan ook nog te prikkelend zijn evenals een bedje/box vol speelgoed. # kleine speeltjes bv is echt voldoende. En een tv/ radio die de hele dag aanstaat geld het zelfde voor.
Dingen zoals in bad gaan of even op visite/ naar buiten deed ik ook zoveel mogelijk op dezelfde tijdstippen en niet te vaak. Zoveel mogelijk maar 1 uitje per dag.
Hier werkte het prima, na een week(wel een zware week want ik vond het verschrikkelijk om hem te laten huilen) hadden we al een heel ander kind en na een week of drie kon je echt merken dat hij er zelf helemaal aan gewend was. Wij zijn zo doorgegaan tot 6 maanden(uiteindelijk steeds minder slaapjes maar wel hetzelfde principe) en zijn toen voorzichtig egonnen om te kijken of hij al wat meer kon hebben.
Rens is nu 1,5 en is heel makkelijk hij is niet meer snel overprikkeld en zit ook niet meer zo vast aan slaaptijden ed. Maar nog steeds moeten we hem laten huilen op bed want anders is het zo 22 uur voordat hij slaapt. Komt gelukkig maar eens in de zoveel weken voor dat hij in ene weer slecht wil gaan slapen. Beetje uitproberen denk ik hij heeft best een pittig karakter. Na een paar dagen geeft hij de strijd dan weer op mdat hij dan door heeft dat het niet werkt.
Heb trouwens nog een tip. Rens sliep altijd heel onrustig, die maaide erg met z’n handjes waardoor hij elke keer weer wakker werd. Wij hebben hem toen op advies van het cb heel strak ingestopt. Lakentje tot aan de kin en armpjes strak langs het lichaam. Dit gaf hem meer rust en inbakeren bleek zo niet nodig. Dit mag best heel strak. Je moet dan wel een lakentje hebben wat breed genoeg is. Zijn ze te smal dan kun je ze ook nog in de breedte ipv in de lengte gebruiken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
blijf in ieder geval niet te lang doortobben want dit is gewoon erg zwaar en die spanning is niet goed voor jou maar zeker niet voor die kleine.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi Valerie&Alex ik was wel benieuwd hoe het nu is. Is het al wat makkelijker geworden voor jullie?