Baby 10 maanden s'nachts honger

Hallo,

Ik hoop dat iemand wat goede tips voor me heeft. Mijn dochtertje van 10 maanden wordt s’nachts ineens weer wakker om te eten?!
Ze is altijd al een grote eter geweest, maar slaapt over het algemeen ook goed door, al vanaf dat ze heel klein was. Ze heeft dit al een keer eerder gehad met 4 maanden en toen zijn we bijvoeding gaan geven en dat hielp, maar nu weet ik niet wat ik kan doen. Haar schema is als volgt:

8.00 bambix pap
10.00 fruit, meestal 1 hele mango, appel of peer
12.30 2 boterhammen
15.00 flink schaaltje yoghurt met of liga of fruit
17.30 avondeten, aardappelen, rijst of pasta met groenten, soms krijgt ze vlees of vis erbij, in totaal 280 gram ongeveer
19.30 fles 180 cc nutrilon omneo

Nu wordt ze dus wakker rond een uur of 4 en krijg ik haar niet meer in slaap totdat ze de fles heeft gehad. Ze wordt niet iedere nacht wakker, meestal 3 keer per week. Ze kruipt sinds een paar weken, dus ze wel een stuk actiever dan eerst, misschien dat het daar aan ligt, maar ze krijgt ook al meer avondeten omdat we merkten dat ze meer nodig had.

Iemand ideetjes om dit op te lossen? Ik zou niet weten wat ik nog meer kan geven overdag, ze krijgt al veel vind ik.

Groetjes Sandra

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Wil,

Dank voor je reatie!
Ik zou inderdaad kunnen proberen om de pap wat meer te doen, ze krijgt nu 200 cc. De laatste fles gaat denk ik niet lukken omdat ze meestal tegen het einde van de fles al ligt te slapen maar ik kan het proberen.
Een speen heeft ze nooit gewild, ik heb al veel verschillende geprobeerd maar ze wil ze niet. Ze sabbelt nog steeds op mijn pink voordat ze gaat slapen, meestal 1 of 2 minuutjes. Hoop wel dat ze dat ook binnenkort niet meer wil, maar ja als ze geen speen wil of haar eigen duimpje vindt ze het toch moeilijk om in slaap te komen.

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

misschien kan je proberen overdag meer voedingswaarde aan het eten binnen te laten krijgen, bijvoorbeeld door het fruit een stuk liga te doen.
De laatste fles van mijn zoon is eentje met rijstebloem (vanille smaak), het is echt geen dikke pap, maar het vult wel iets maar (150 water, 5 scheppen melkpoeder en 3 a 4 scheppen rijstebloem), deze fles zijn we nu aan het afbouwen, maar ik merk niet dat hij daardoor eerder honger heeft sochtends. Je dochter verbruikt veel meer energie nu ze kruipt, dat moet door middel van voeding aangevuld worden uiteraard.
Succes en groet,
Sandra

Helaas vannacht weer drama…Ik heb haar gister extra pap gegeven die ze netjes op heeft gegeten, verder hetzelfde als normaal en s’avonds een flink bord avondeten, waar ze al een btje van liet staan en haar fles daarna heeft ze maar voor de helft leeg gedronken.
Ik ben bang dat het meer geven per maaltijd niet gaat lukken omdat ze niet meer op kan, moet ik dan nog meer eetmomenten gaan inlassen?

Vannacht dus om klokslag 4 uur weer dikke tranen, zo zielig. Flesje gemaakt maar die heeft ze ook maar voor de helft leeg gedronken. Ga me nu afvragen of het wel echt honger is of is ze een spelletje met ons aan het spelen en is het gewenning?

Ze heeft overigens wel ook steeds overvolle plasluiers, dus vaak ook natte romper, maar na een schone broek wilde ze nog steeds niet haar bed in…

Iemand nog ideeën?

Groetjes Sandra

Ik heb het vannacht geprobeerd, eerst schone luier daarna licht weer uit en even rustig zitten. Dat vindt ze maar al te gezellig, begint erop los te kletsen en zodra ik haar dan in haar bedje leg is het weer huilen…misschien is het weer een fase waar ze doorheen moet?
Het is ook wel apart dat als ik haar water aanbied ze haar gezicht omdraait, terwijl dat dezelfde soort fles is als haar melk, maar water wil ze echt niet en zodra de fles met melk komt gaat haar mondje wagenwijd open…
Ik denk dat ik haar in ieder geval geen flesje meer ga geven s’nachts, dan maar even drama maar ze moet niet aanwennen dat ze om 04.00 eten krijgt als ze huilt toch?

Moeilijk hoor…
Ik heb net luiers gehaald in een maatje groter dan ze eigenlijk heeft, las op internet dat dat nog wel eens kan helpen met het doorlekker s’nachts dus dat gaan we in ieder geval proberen, misschien wordt ze dan ook wel niet meer wakker.
Valt jouw zoontje na het verschonen gewoon weer in slaap? Of wil hij dan ook drinken?

Hier gebruiken we Pampers baby dry, die zouden 12 uur moeten houden,
maar met de huidige hoeveelheden die meneer plast lekken ook die door.
Volgens mij heerst er iets onder die kleintjes, dat ze allemaal zo moeten plassen, EN allemaal 's nachts weer wakker worden.

(Zou toch niet met die griepprik te maken hebben??)

Mama van Micky: Je zou de laatste fles iets dikker kunnen maken met
een schepje pap er door. Daar wordt het wat voedzamer door.
Dan weet je (bijna) zeker dat ze niet wakker wordt van de honger.

Hylke heeft de afgelopen weken ook behoorlijk lopen spoken 's nachts.
Een paar keer toch wat boos reageren,
en daarna voor het slapen gaan uitleggen dat het heel fijn is om
tot 's morgens door te slapen, hielp hier.
Behalve dus met een bomvolle plasluier, dus stonden we om 4 uur
nog even een luier te wisselen…

M.

Zou eens proberen om wat pap aan dr laaste fles toe te voegen zoals marcelendiane al opperde
Dat werkte hier ook altijd goed en ik doe het nog steeds
Hij krijgt om 19.00 een fles van 225 cc melk met 4 eetlepels pap erbij
Gewoon normale pap Pap vanaf 12 maanden en ouder zeg maar
Dat verdragen ze prima als ze ook brood eten

Ook mijn zoontje ging meer eten toen hij ging kruipen en nou hij loopt is het helemaal een bodemloze put
Soms lijkt het wel of ik een hondje in hui heb Als ik in de keuken met eten bezig ben loopt hij altijd te bedelen om een hapje
Terwijl hij echt ruim voldoende krijgt zou je soms denken dat t niet zo is Hahaha

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Hé, een ineens-topic! 10 maanden = sprong. Zie het oei-ik-groei-boek (week 41,5 t/m 46, 5).

Niet terug naar de nachtvoedingen want dan is het moeilijk om daar weer mee te stoppen. Hooguit slokje water, lekker instoppen in bed, kusje, welterusten en kamer verlaten.

Ze vraagt als het goed is dus niet om eten (want inderdaad, ze drinkt de fles niet eens leeg), ze wordt gewoon wakker omdat ze in een sprong zit, nieuwe vaardigheden aan het verwerken is en nieuw ritme aan het zoeken is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Dec 2009 23:41:53

Dank voor de reacties!
Ik denk inderdaad ook niet dat het de honger is. Afgelopen nachten is ze wel wakker geweest, maar geen fles gegeven. Bij haar blijven zitten, btje laten sabbelen op pink en dan valt ze wel weer in slaap. Ene keer na 10 minuten andere keer na 3 kwartier, maar ze slaapt wel verder, dus honger was het toch niet.

Die sprong had ik helemaal niet meer aan gedacht, dat zou ook heel goed kunnen! Ze is wel allemaal nieuwe dingen aan het doen, zich optrekken, nieuwe geluidjes, zwaaien, dus zou goed kunnen dat ze daar een btje van slag van is.

Gelukkig heeft mijn vriend afgelopen nachten voor zijn rekening genomen dus ik ben weer wat bijgeslapen
Hopen dat het het sprongetje is en dat ze snel weer lekker doorslaapt!