Baby 10 maanden lastige eter!

Onze zoon van 10 maanden (bijna 11) wilde gisteren absoluut niet eten! De lepel werd weggeduwd en niets was goed. We aten macaroni. Ik heb het uiteindelijk nog in de blender gegooid, maar dat was ook niet goed! Toen ik stukjes macaroni op zijn kinderstoel legde, pakte hij die wel met zijn handje (maar ging er ook mee spelen). Nu hoor ik van anderen dat je kinderen zelf moet laten eten, met hun handen. Maar hoe doe ik dat in hemelsnaam? Dat lukt toch niet met al het eten?

Ik heb 'm maar niet gedwongen om te laten eten en hem ook geen toetje meer gegeven. Ik heb wel, voor het slapen gaan, een grote fles (210, 7 scheppen) gemaakt en die ging zo goed als op (niet verwonderlijk natuurlijk).

Maar goed, hoe zit dat met eten? Hoe moet ik dit aanpakken? Wat zijn jullie ervaringen? Elke dag kijk ik al weer op tegen het avondeten…

Hartstikke in een sprong. En tegen het jaar doen ze ongeveer allemaal moeilijk met eten.
Zijn al heel wat topics over geweest. Zoek op niet willen eten en je krijgt heel wat zoekresultaten met tips.

Groetekes, Sje

hier een hele goede eter dus geen ervaring mee. Hij heeft niet genoeg meer aan 200gram en gaat dan huilen. Maar macaroni en spaghetti met rode saus gaat ook vaak minder. Vindt hij niet lekker denk ik. Eet hij altijd zo slecht of is dat iets recents?
Ik laat Colin ook niet zelf eten. Dat gaat echt nog niet. Als wij eten wordt hij gek, dus laatst had ik hem tijdens dat wij aan het eten waren een bakje met rijst gegeven. Dat lag dus helemaal uitgesmeerd over de tafel en vloer! Dus hier gewoon nog voeren hoor!!

22-12-2009 colin geboren

Hier ook soms een lastige eter. Maar al zelf laten eten begin ik hier ook niet aan. Kan daarna de hele vloer dweilen!. Ik geef hem nu vaker een eigen lepen of speeltje in de hand. Dan eet hij wel. Tja, ik wilde ook dat eten eten is, maar als mijn kleine dus een beetje afgeleid wordt door iets in eigen hand te hebben, dan eet hij wel. Misschien een tip?? Tja, het is niet ideaal, maar ze krijgen tenminste wel eten binnen. Ik ben hier nog aan het oefenen om er vast voedsel naar binnen te krijgen, lukt voor nu voor geen meter…Allemaal fases waar je volgens mij doorheen moet.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

klopt als ze bijna tegen een jaar aan komen gaan
ze even moeilijk doen met het eten
at hij eerder wel altijd goed ?
en ook macaroni?
of was het een nieuwe smaak voor hem

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder