Mijn teamleidster is terug van vakantie en gister was ze al aan het babbelen met iedereen hoe het gegaan was tijdens haar vakantie. Ik had al zo’n vermoeden dat ik als laatste zou zijn. Maar dat boeide me niet zo.
Vanmiddag wilde ze even roken met me. Zij rookt ik zit in de zon dan. Hoe het met me ging, dus ik hield me een beetje van de domme dus ik zeg ja kt he na het weekend. Ze had wel een beetje mee gekregen wat er gebeurd was maar niet alles. Dus verteld. Ze schrok wel. En ook dat mijn hand niet zo lekker voelt maar dat dat loopt. En verder zei ik niks. Dus ze herformuleerde haar vraag en vroeg hoe ik vond dat het de afgelopen maand. Dus ik zeg ja volgens mij wel goed. Ik ben niemand aangevallen. Oh zegt ze maar dat heb je al 1.5 jaar niet meer gedaan. Dus ik kijk haar echt aan van what the F**. Ja zeg ik ik heb alleen overal mijn mond over gehouden. Zoals toen mijn collega zich ineens ziek melde dan maakte ik wel eens een opmerking van zeker laat geworden of zo. Zoals jullie ook wel kennen van mij, lekker ongezoute en soms wat gepeperd maar recht voor zijn raap. En laat daar nu het hele probleem liggen. Ik ben te direct voor sommige mensen. Welke weet ik nog steeds niet, maar er waren totaal geen klachten geweest en als ik dus gewoon geen opmerkingen maakte was er niks aan de hand. Dus ik zeg waarom me dan zo verraden en vernederen. Omdat ze volgens haar geen andere mogelijkheid meer zag om het duidelijk te maken. Waarop ik zei als ze dit op deze manier 4 gesprekken geleden zo gezegd had er niks aan de hand was en dat iedereen eens moest stoppen met die doekjes en gewoon zei wat er was. Maar goed zo werkt het bij ons niet helaas. Overigens is het niet haar inetentie om mij te laten ontslaan alleen zei ze wel dat PZ kon beslissen om als er weer klachten komen mij over te plaatsen naar een andere afdeling en in het ergste geval wel een ontslagprocedure te starten, maar dat was als ik weer in mijn oude patroon (zoals zij dat zei) verviel. He ik weet nu wat het is. En gezien ik niet zoveel papieren heb op mijn werkgebied heb ik nu zoiets van zoveel mogelijk diploma’s scoren op hun kosten en dan of bij hun dan wel ergens anders gebruik daarvan maken, Want het is nu niet de tijd om meteen ergens een vast contract te krijgen. Overigens ben ik wel blij dat ik al mijn vangnetten klaar heb liggen want een dank je wel voor je inzet deze maand en een glimlach win je bij mij geen vertrouwen terug. Zeker niet met hun wispelturigheid.
Groetjes,
Michèle