Ik vind dat babbelen zo grappig!!
Dochterlief houdt er echt een heel eigen taaltje op na… waarvan haar woorden echt niet op die van ons lijken
Maar toch weet ze altijd wel duidelijk te maken wat ze bedoelt!
Met onze zoon hadden we dat helemaal niet. Die praatte gewoon meteen zoals het hoorde, en op de leeftijd die dochtertje nu heeft kon je gewoon een heel gesprek met hem voeren!
(Daar waren we ook ontzettend trots op natuurlijk!! Maar het is lang zo grappig niet, hahaha)
En als ze dan een woordje in haar taal zegt, en ik herhaal het goede woord nog eens een paar keer (met de bedoeling dat ze dat nazegt natuurlijk), zegt ze gewoon: “JA” echt zo van “dat bedoel ik, je hebt me gesnapt, onderneem dan nu maar actie”
Zo is schommelen KOKA
Kip is MIJS
Paard is PAA
en verder zijn alle dieren en knuffels BOE BOE
Drinken is nog altijd KRAKRA
Licht is KRAK
Ome Jarno is KRAKRO
Oorbel is KROOKRA
(om het makkelijk te maken zeg maar en papa en mama moeten het allemaal maar onthouden welke KRA of KRO het ook alweer was)
Verder heeft ze nu inmiddels ook wel al wat woordjes die wat beter te verstaan zijn hoor, papa en mama natuurlijk, opa en oma. Verder sietsen (fietsen) en eten.
Bad zegt ze goed, maar alle water is bad, dus of het nu een sloot is, de zee of de wasmand die als bad fungeert alles is BAD.
wilde het gewoon even delen. Moet zelf altijd zo lachen om haar taaltje!