@mamavan rico, precies, maar doordat hij nu nog vast werk heeft, en het dus niet directe haast heeft, kan hij op zijn gemak verder kijken, en eventueel ook eisen stellen. want dat is ook nog wat, als hij nu bij zijn bedrijf weg zou gaan, voor een baan met minder loon, ook al is het maar 50 euro minder, dan is dat volgens de wet een werkverslechtering, waardoor je je recht op ww verspeelt het eerste jaar (geloof ik, of het moet nog langer zijn), dus hij is nu op zoek naar een baan wat dus meer betaalt, daar komt het op neer, niet omdat dit perse moet, maar met deze economische omstandigheden weet je maar nooit hoe het gaat bij het eventuele nieuwe bedrijf waaqr je terecht komt, en mocht dat ook op de fles gaan, danwil je wel recht hebben op ww… Wij hebben wel geluk, we hebben bewust dit huis gekocht wat in een lagere prijs catogerie lag, want stel, mijn man verliest zijn baan, en hij weet dan al dat de markt heel slecht is , omdat hij al een tijdje aan het solliciteren is, waar niks uit komt (daar is hij nu immers al mee bezig), dan komt hij in de ww, en dan zeggen we gelijk het kdv op hij is immers thuis om voor bo te zorgen dan, en als de verwachting is dat het lang duurt voordat hij werk krijgt, dan ga ik geen onnodig geld uitgevne, vooral ook omdat Bo over een jaar alweer 4 is he, waardoor het niet een onoverkomelijk is als hij wel snel werk kan krijgen en je hebt het kdv opgezegd, voor die korte periode willen opa en oma wel oppassen als dat nodig is. . dat bespaart zoveel dat we elke maand zelfs nog een paar honderd kunnen sparen, dus wat dat betreft hebben we “geluk” want veel mensen die in de ww terecht komen, kunnen dit bovenstaande niet zeggen, en moeten hun huis verkopen…
liefs woezel