Heee meiden evt. mannen een hoop weten het al dat ik al meer dan een jaar weet dat ik een Vitamine b12-tekort heb. Eerst dat ik jaja okeee wat houd dat in nou heel veel.
Ik liep al jaren met onverklaarbare klachten was altijd erg moe
Ineens zeer vergeetachtig, niet op woorden kunnen komen moeilijk kunnen lopen
Altijd kapotte mond hoeken kapotte tong
Ik kon maar niet zwanger worden en na 4 miskramen kwamen ze er achter dat ik een Hyperhomocysteïnemie heb, dat is een stofwisselingsziekte, ik moest toen 5 mg foliumzuur gaan slikken, alleen hebben ze nooit mijn b12 naar gekeken, je mag namelijk NOOIT folium slikken als er een b12 te kort is, die breekt het namelijk nog verder af, met alle gevolgen van dien
Toen ik vorig jaar echt ziek werd al tijden had ik last van diaree, tintelingen in me handen en voeten en ook minder gevoel in me handen en voeten.
Had al een tijdje last van prikkelbaarheid, stemmingswisselingen dit werd op PMS neer gesmeten, gelukkig ging uit eindelijk mijn ha kijken wat er nou echt aan de hand was, en bleek ik een ernstig b12 tekort te hebben.
Toen kreeg in injecties oplaat dosis 5 weken 2maal in de week daarna omdat ik
Neurologische schade had eens in de week, in mijn vakantie vond de ha dat ik wel een keer kon overslaan, pffff dat heb ik geweten en terugval en heb avonden gehad dat ik de trap niet meer op kon komen, voelde me erg depri
Weer terug naar 2maal in de week, pas een andere arts waar meer mensen last van hebben is dat artsen vaak niet weten hoe het behandeld moet worden ook deze arts en vond dat ik gelijk moest stoppen want me b12 in me bloed was veelte hoog, pffffffff uitgaan leggen dat juist moet… enz. door laten sturen naar de internist ook daar weten ze er erg weinig van, weet uitleggen enz. enz
Ik wil heeel graag me zelf maar ook andere helpen daarom heb ik een startpagina gemaakt met alle informatie over B12 tekort wat de inhoud hoe het behandeld moet worden want heeft met zoooooo veel ziektes te maken bv schildklier problemen ME
Reuma, enz enzzzzz
Zie http://b12-tekort.startpagina.nl ik hoop zo mensen te kunnen helpen en dat ze de juiste behandeling krijgen want het is goed te behandelen en het mag geen vergeten ziekte meer zal zijn
Gr Tries
Gewijzigd door - Tries op 11 Jun 2008 15:05:41