B12-tekort

Heee meiden evt. mannen een hoop weten het al dat ik al meer dan een jaar weet dat ik een Vitamine b12-tekort heb. Eerst dat ik jaja okeee wat houd dat in nou heel veel.

Ik liep al jaren met onverklaarbare klachten was altijd erg moe
Ineens zeer vergeetachtig, niet op woorden kunnen komen moeilijk kunnen lopen
Altijd kapotte mond hoeken kapotte tong
Ik kon maar niet zwanger worden en na 4 miskramen kwamen ze er achter dat ik een Hyperhomocysteïnemie heb, dat is een stofwisselingsziekte, ik moest toen 5 mg foliumzuur gaan slikken, alleen hebben ze nooit mijn b12 naar gekeken, je mag namelijk NOOIT folium slikken als er een b12 te kort is, die breekt het namelijk nog verder af, met alle gevolgen van dien
Toen ik vorig jaar echt ziek werd al tijden had ik last van diaree, tintelingen in me handen en voeten en ook minder gevoel in me handen en voeten.
Had al een tijdje last van prikkelbaarheid, stemmingswisselingen dit werd op PMS neer gesmeten, gelukkig ging uit eindelijk mijn ha kijken wat er nou echt aan de hand was, en bleek ik een ernstig b12 tekort te hebben.

Toen kreeg in injecties oplaat dosis 5 weken 2maal in de week daarna omdat ik
Neurologische schade had eens in de week, in mijn vakantie vond de ha dat ik wel een keer kon overslaan, pffff dat heb ik geweten en terugval en heb avonden gehad dat ik de trap niet meer op kon komen, voelde me erg depri

Weer terug naar 2maal in de week, pas een andere arts waar meer mensen last van hebben is dat artsen vaak niet weten hoe het behandeld moet worden ook deze arts en vond dat ik gelijk moest stoppen want me b12 in me bloed was veelte hoog, pffffffff uitgaan leggen dat juist moet… enz. door laten sturen naar de internist ook daar weten ze er erg weinig van, weet uitleggen enz. enz

Ik wil heeel graag me zelf maar ook andere helpen daarom heb ik een startpagina gemaakt met alle informatie over B12 tekort wat de inhoud hoe het behandeld moet worden want heeft met zoooooo veel ziektes te maken bv schildklier problemen ME
Reuma, enz enzzzzz
Zie http://b12-tekort.startpagina.nl ik hoop zo mensen te kunnen helpen en dat ze de juiste behandeling krijgen want het is goed te behandelen en het mag geen vergeten ziekte meer zal zijn

Gr Tries

Gewijzigd door - Tries op 11 Jun 2008 15:05:41

Wat een goed initiatief van je Tries!

Groetekes, Sje

Dankje Sje ik ben er zelf ook erg blij mee en sorry heel trots

hoop dat ik en hoop mensen kan helpen,

en misschien artsen kan helpen, helaas tijdens hun opleiding krijgen ze maar een heeeel klein stukje over vitamine.

gr Tries

Goed hoor!!
Je zult er vast mensen mee helpen!

groetjes Gytha

Helemaal top Tries en je mag zekers super trots zijn op jezelf

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hey tries ik ben blij met jou site .
ook ik met mijn pcb leverziekte en schildklier en fybromialgie heb ook met die symptomen te maken .en nu wil me arts me daar op testen .en heb veel tips van tries gehad .dus ben benieuwd wat er uit komt .

groetjes marielle mama van tanja

Gewijzigd door - Marielle van tanja op 09 Jun 2008 12:50:30

Mag je terecht heel trots op zijn meissie! Is heel wat werk geweest volgens mij. Hoeveel uren heb je daar wel niet in gestoken?

Groetekes, Sje

ehhhhhhhhhh zo’n 30 a 40 uur alles wat ik er voor al had gelezen

moet je toch alles door lezen en tja door mijn b12 tekort moet ik het nog wel eens 3 keer lezen ik geef een knip oog maar…

gaat veel tijd in zitten maar heb her er zeker voor over, voor me zelf maar ook zeker voor andere, hoop dat het bij andere vooral eerder ondenkt wordt

ik heb waarschijnlijk ik kan nog wat opknappen maar behoorlijk wat schade door dat het gewoon te laat was mijn waarde was 66 en moet tussen de 248 en ruim 900 zitten, geen wonder dat ik zo veel klachten had en heb er zijn gelukkig al wel veel klachten weg, en nu merk ik dat nog maar heeel weinig is maar nog wel is… ik ga dus zo ie zo nog voor 2 maal in de week door, al gaat de arts op zijn kopstaan en konijnen keutels schijten…

Tries

Hoi Tries,

een heel goed initiatief van je!
Je bent geweldig!

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

wouwwwwww tries,daar mag je ook heelllllllll erg trots op zijn

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hoi Tries,
Er zullen zeker veel mensen blij met jou site zijn. Het is een mooie site geworden en het resultaat mag er zeker zijn!
groetjes chantal

Chantal

hoi,

bedankt voor de site ik ga morgen eens even met de arets overleggen wat mijn waarde de laatste keer was en vraag hem opnieuw te laten prikken

vraag dan om een uitdraai van de waardes de b12 moet boven de 248 per milliliter
bron
http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/HOOFD4.HTM

Ik had ook een paar jaar terug vage klachten en toen was mn B12 120 ofzo, serie injecties gehad en sindsdien doet alles het weer en maak ik het weer zelf aan. Er was moeilijk info over te vinden dus goed initiatief tries!!!

liefs, Els

Toch in de gaten houden Els, want een tekort is bijna nooit tijdelijk behalve als je vegetarisch zou zijn, dus mocht je weer eens bij de ha komen vraag of hij het weer eens na kijkt

gr Tries

Nou wel gelezen niet gerageert zie ik.
was zeer onder de indruk van de site, voor ik het wist was ik een uur verder.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Goed initiatief Tries!

Ik heb zelf ca. 10 jaar geleden een B12 tekort gehad (ik at vegetarisch in die periode), maar omdat mijn HB prima was verwachtte de huisarts helemaal geen B12 tekort. Ik ben toen door een medewerkster van een reformzaak op die mogelijkheid gewezen, maar er is inderdaad weinig over bekend. Dus waarschijnlijk help je veel mensen met je pagina over een B12 tekort!

Groetjes, Thirza

Lilypie Vierde Ticker

heb de waarde niet opgevraagd doe ik wel bij de reumatoloog

was te beduusd vanmorgen nog steeds trouwens voel me ook niet happy op het moment

waar was je beduust over lieke?

gr Tries

Lieke heb je ondertussen de waardes al?

gr Tries