Azitromycine Merk antibiotica update

Hallo moeders,

Ik was gister met Nina naar de ha geweest omdat ze 39.3 koorts had en erg veel hoeste. Ze heeft nu een beginnende longontsteking. Ze heeft Azitromycine Merk antibiotica gekregen. 1keer per dag 3dagen lang krijgt ze 3ml hiervan. Vandaag haar koorts gemeten en ze heeft nu 38 verhoging. Na 3 dagen moet het over zijn. Ik dacht zo snel al? Is iemand bekent met dit medicijn? Werkt dat inderdaad zo snel? Wanneer zou ze weer naar buiten mogen want ik wilde naar de intocht van sinterklaas zondag gaan met haar maar weet niet of dat zoeen verstandig idee is…
groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 17 Nov 2008 11:23:51

weet niet of dat o snel kan

maar op je andere vraag,als ze levendig zijn als ze koorts hebben,mag je gewoon naar buiten,frisse neus halen is juist goed,alleen niet te warm aan kleden
maar gewoon hoe je zelf gaat

maar hangen ze en slapen ze alleen maar dan raden ze meestal aan om ff goed uit te zieken

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Met koorts mogen ze gewoon naar buiten.
En het is heel goed mogelijk dat dat medicijn een snelwerkend antibioticum is.
Tik het maar eens in op Google en een van de eerste resultaten gaat erover dat het snelwerkend is.

Groetekes, Sje

Ja klopt werk heel snel.
Meestal na 1 dag zijn ze al koorts vrij. Heerlijk als ze zich dan niet meer zo ziek voelen.

Beterschap
Bianca

Bedankt voor de reacties. Ze heeft op dit moment alleen verhoging 38 . Ze loopt in iedergeval weer rond. Gister wilde ze alleen maar hangen. Ik zie een gigantische verbetering met gister, Dalijk om 16.30uur krijgt ze haar tweede dosis. Ik hoop dat ze morgen ook geen verhoging meer heeft. Het middel werkt toch erg snel gelukkig. Ben zo blij dat er medicijnen bestaan en die ook zo snel werken zodat ze zich beter voelt.Morgen ga ik met haar een luchtje scheppen is ook goed voor mijzelf want ik begin nu ook ziek te worden…groetjes chantal

Chantal

hoe kan dat nou toenstraks had ze 38 verhoging en nu heeft ze 38.8 en het drankje spuugd ze uit. kan nui nog twee keer proberen het te geven want dan is het op en onvoldoende voor morgen. ik hoop dat dave snel thuis komt en heb nu geen telefoon hier.balen.groetjes chantal

Chantal

waarom ze het misschien uitspuugte of over gegeven heeft kan ze er ook niet tegen kunnen , is niet erg want veel kindjes kunnen er niet tegen mijn dochter ook niet het enigste wat je er aan kan doen is een andere antibiotica vragen bij de ha.
ik weet zelf zo niet meer hoe die andere antibiotica heet het is al een tijdje geleden dat leyla antibiotic heeft gehad .

ik hoop dat je er iets mee kunt
en nog beterschap aan je kleine en aan jou

gr de mama van leyla

veronique daniels

gister deed ze het wel doorsliken zonder problemen. ik heb het nu maar in de ranja gedaan die ze niet wil. pffffff zijn er ook zetpillen antibiotica op de markt?

Chantal

Nou, toen mijn vriend thuis kwam haar maar moeten dwingen om het door te slikken. Was niet leuk maar een uur nadat ze het ophad kreeg ze weer een opleving. Heb nu nog 2ml voor morgen(had eigenlijk 3 moeten zijn) dan is de driedaagse kuur afgelopen.Ze heeft er geen huiduitslag van.Als ze overmorgen nog koortss heeft sta ik weer bij de dokter op de stoep. Maar ja daar ga ik maar niet vanuit. Het is inderdaad ook heel vies spul smaakt heel erg bitter. Jammer dat ze er geen smaakje aan toevoegen bijvoorbeeld de smaak van thijmsiroop wat ze wel erg lekker vind.groetjes chantal

Chantal

Nou, antibioticakuur heeft niet aangeslagen. Gister naar huisartspost geweest en weer andere antibiotica gekregen met een aardbeiensmaakje. Ook hier moet ze niks van hebben maar ja het zou er toch in moeten. Ze drinkt wel goed, alleen eten doet ze al 3 dagen niet. Woensdag weer terug naar de dokter hoop dat het dan weg is. groetjes chantal

Chantal

Vandaag weer terug naar huisarts geweest. Hij had geluisterd naar haar longen en ze zijn nog steeds niet schoon. as maandag moet ik weer terug met haar. Vandaag had ze wel een eerste koorts vrije dag. Hopen dat die nieuwe antibiotica wel aanslaat en dat het maandag over is.groetjes chantal

Chantal

wat een gerommel he chantal
ik ken het ook erg leyla heeft dit gezeur vanaf haar eerste jaar tot maart van dit jaar gehad astma longontsteking verkouden enz.
het was dokter hier en ziekenhuis daar we hadden in die tijd een hele moeilijke periode gahad alweer het is eigelijk al twee jaar zo dat ik met haar naar de dokter of naar het ziekenhuis moet ze loopt nu ook onder behandeling van een kinderarts die nog steets niet weet waar het vandaan komt enzo .
maar voor jou hoop ik dat het vanaf maandag veel beter gaat met je meissie.

sterkte ermee
gr de mama van leyla

veronique daniels

Tis me ook wat met die kleintjes dat gerommel. Jammer dat je kinderarts er maar niet achterkomt waar het vandaan komt. IK hoop zo erg dat het maandag weg is!!!groetjes chantal

Chantal