Azijn in fles

Hoi hoi
even een klein vraagje. Mag je de fles schoonmaken met azijn? We hebben hier heel hard water. Echt niet normaal, de fles is al snel vol met kalkaanslag. Eens in de 2 maanden moet ik mijn waterkoker ontkalken en de drinkbak van mijn katten…daar begin ik niet eens meer aan.
Maar het beste vind ik azijn, een beetje met heet water en weg is de aanslag. Als ik dat doe, en heel goed spoel, desnoods ff uitkook, kan het dan kwaad?
Ik vind het zo zonde om steeds een nieuwe te kopen.
Of weten jullie iets beters?
Trouwens, met zo’n flessen borstel lukt het niet, heb ik al mee staan ploeteren.
Groetjes, Boukje

hoi Boukje,
hier hetzelfde probleem, ik heb toen aan cb gevraagd of dat mocht. Volgens hun mag het wel met natuurazijn, en dan inderdaad goed uitkoken, dan kon het volgens hun geen kwaad. Ik doe dat ook zo, wel maar heel weinig hoor, maar het werkt goed.
Groetjes, Ineke

hoi hoi, hier ook hetzelfde probleem. Hoe doen jullie dat dan precies met die azijn?
groetjes,
Wendy

Evt. als dat voor je gevoel frisser is, kun je ook zo’n fles een nachtje wegzetten met heet water en een kunstgebitreinigingstablet erin.

Groetekes, Sje

Als ik mijn vazen of kattendrinkbak ontkalk: ongeveer 1/3 azijn, en 2/3 heet water. Eventjes laten staan (kwartiertje) en met een doekje schoonwrijven.
De waterkoker laten koken met dezelfde hoeveelheden.
De fles zal ik dus gewoon zoals de vazen gaan doen.
Groetjes

Ah ok thanks!

Mijn kraamverzorgster zei dat dat heel goed was, om je flessen te koken met natuurazijn. Anders krijg je echt zo’n kalklaagje…
Schoonmaakazijn is te agressief…

Groetjes van Sascha en Senne