Azie

pfff, 't is wat die zeebeving in Azie. We schrokken ons werkelijk een ongeluk. 2e kerstdag hoorden we 't in de auto wat er gebeurd was. En dan te bedenken dat een hele goeie vriend van ons vlak bij Sumatra woond…Wij hebben 'm gelijk een sms gestuurd, vijf tellen later hing hij al aan de telefoon, hij zit gelukkig aan de andere kant, een soort luwte, waardoor hij alleen een kleine schok heeft gevoeld. Maar dan Atjeh en de andamaneilanden, verschrikkelijk zeg! En dan te bedenken dat we op heel van die plaatsen die je nu op 't journaal ziet zijn geweest…ik krijg er echt de rillingen van.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

Ik vind het verschrikkelijk. En dan al die nieuwsbeelden, ik kan er echt niet meer naar kijken hoor !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Ja, het is echt niet normaal meer.
Ruim 56 duizend doden!
Dat is toch een getal dat bijna niet te bevatten is?
Dat is weet ik veel hoeveel stadions vol joh!
Echt, ik vind het amper te bevatten.
En ik hoop dat de hele wereld die landen de komende paar jaar blijft helpen met de wederopbouw.

Groetjes, mamma van Stephan

vreselijk is het!!
ik wens die mensen veel sterkte!!
als het geen terrorisme is is het wel natuurgeweld, hett is gewoon vreslijk!!
De mensen daar krijgen het maat zwaar te verduren daar!!

Jasmijnxx.beebiesite.nl

ik wens iedereen daar ook erg veel sterkte.
als je de beelden zit krijg je gewoon rillingen
groetjes ingrid

Pffff…meer dan 70.000 doden lees ik net.

ook ik zie de beelden, en de tranen komen in je ogen, wat een ellende. kan maar een beetje invoelen hoe dat daar moet zijn.

wil graag wat doen, maar je kunt niet zoveel doen.

bedacht wel dat ik al gehoord heb dat dat 555 banknummer van het rode kruis al open is gesteld, en dat daar spotjes van op tv zijn, maar ik zie ze niet.

weet iemand van jullie precies waarnaar je dan geld over kan maken?

is giro 555 van rode kruis, zit meen ik in den haag, maar wat moet je daar nou verder bij zetten?
kom er maar niet achter, iemand die het gezien heeft?

mo

het is verselijk daar ik hoorde vandaag dat onze kreatieve markkoopman rinus, ook is om gekomen daar en zijn vrouw ligt daar zwaargewond in het ziekenhuis ben er bedust van me oom en tante en me neef zitten ook india maar in het midden daar van dus hopenlijk is hen niks overkomen ben erg bedroeft

groetjes marielle mama van tanja

ach! ja, het is echt vakantie tijd idd, dus ook veel mensen uit andere landen, en dan kan het dus maar zo dat er iemand die je kent “tussen zit”. dan komt het nog dichter bij als dat het al komt door de beelden.

sterkte!
mo

Precies wat Mo zegt inderdaad.
Als het dichtbij komt…
Kan je je voorstellen dat van ruim 70 duizend mensen de familie en kennissen treurt om hun dood…? Pfffff…ik blijf het absurd véél vinden!

Gewijzigd door - Bieb op 29 Dec 2004 14:58:17

als je op deze link kijkt:
www.giro555.nl

kun je dmv een machtigingsformulier direct geld storten op giro 555.
de gegevens staan er verder ook precies, als je het op een andere manier wilt doen.

ik had net tmf aanstaan, en daar smsen ze altijd, nu leverd iedere sms(naar 2863) daar 1,50 op voor giro 555, de smsjes stromen binnen. dat is toch ook wel heel goed.
dat smsen doen ze daar toch altijd al, en nu dus voor het goede doel.

mo

Kijk maar 'ns op CNN.com. Hierop vind je alle hulporganisaties ter wereld en die je ook voor deze ramp kunt steunen.
Ik sprak vanochtend onze vriend in Indonesie via msn. Hij had daar vernomen dat het dodental nog veel aanzienlijker gaat worden door alle ziekten die er nu uitbreken. Ik kan hier echt met m’n pet niet bij…

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

ja, want alsof deze ramp opzich nog niet erg genoeg is. zoveel doden, zoveel families uit elkaar, mensen verloren.
kunnen ze die enorme hoeveelheid doden niet snel genoeg begraven zag ik al. en dan breken er ziektes uit, en het is daar zo dicht bevolkt, die ziektes die er uit kunnen breken, kunnen nog wel net zoveel doden gaan kosten, zo niet meer.
wil iedere keer wel nieuws kijken, maar durf bijna niet meer, omdat het iedere keer groter word, iedere keer moeten ze het aantal doden omhoog bijstellen.

ik heb er geen woorden voor heb geld overgemaakt meer kan ik helaas niet doen

Tries

Liefs Tries

Ook ik vind het vreselijk wat er in Azie gebeurd is…complete families zijn weggevaagt…ik kan me totaal niet voorstellen hoeveel inpact dat zou moeten hebben op de achterblijvers…
Wij hebben al wat geld over gemaakt…we konden niet veel missen maar ach,alle kleine beetjes helpen toch??

Ja tuurlijk helpen alle beetjes joh. Alhoewel ik het echt verschrikkelijk vind zet ik het nu steeds af als er weer beelden op zijn, ik kan niet meer tegen die beelden waarin ze voortdurend overleden kinderen laten zien. ( misschien ook meer omdat ik zwanger ben hoor )

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

ik ben niet zwanger, maar zet het nu toch ook regelmatig uit. het is zo erg, maar ik kan het niet meer zien.
het word steeds groter, steeds erger, steeds meer nieuwe beelden, steeds meer doden die gevonden worden.
en ze kunnen niet geidentificeerd worden, dus als er nog famillie is, hebben die geen mogelijkheid om afscheid te nemen, met eigen ogen te zien dat het toch echt echt is. en dat heb je zeker met zoiets lijkt me zo nodig!