Avondvoeding

Ha ha ha ja beide is welkom. Mijn vriend heeft nog nooit mijn appeltaart gegeten. We hebben pas een oven gekocht toen ik al zwanger was en mij hadden ze wijs gemaakt dat ik geen kaneel mocht dus ik weigerde te bakken… toen ik wist dat ik het wel mocht had ik zwangerschapssuiker…

Ja alleen de voeding van vijf uur is half zes geworden, ik hoop alleen dat ze slaapt vanavond want ze ligt weer in coma… wel makkelijk met koken maar ja niet leuk als ik weer het haasje ben. Maar ja aan de andere kant zoveel heeft ze vanacht niet geslapen en ze is pas om 3 uur vanmiddag echt in slaap gevallen.

We wachten het af. Ik probeer me er voorlopig even strak aan te houden en als ze in haar ritme zit en uit haar sprongetje is dan kunnen we altijd nog wat flexibeler zijn.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat een geouwehoer was dat zeg, wat je wel en niet mocht eten. De één zei dit en de ander dat. Was vast om ons voor te bereiden op nu we een baby hebben, dan geeft ook de één dit advies en de ander dat advies…

Ik hoop met je mee voor vannacht! Ze zeggen dat een kind dat overdag goed slaapt, 's nachts ook beter slaapt. Je zou dus niet bang hoeven zijn voor vannacht als je dat moet geloven. Bij ons gaat dat echter niet op, hij slaapt overdag amper en 's nachts toch echt wel keurig. Vandaag heeft 'ie gewoon ook amper geslapen: vanmorgen anderhalf uur en vanmiddag een half uur. Nu ligt 'ie ook op bed tot de laatste fles om 22.00 uur en dan slaapt 'ie altijd wel en moeten we hem wakker maken.

Meneertje heeft zich wel voor het eerst van rug naar buik gerold trouwens, dus dat was een hoogtepunt!

Groetjes!

Ha ha ha ja ik weet het, Het erge was met die suiker moest ik me echt aan een dieet houden en mocht ik echt niks. Alleen heel veel mensen verwarden het met vergiftiging (zoek de verschillen) en vroegen steeds of ik niet in het ziekenhuis moest liggen dan… Echt mensen zoek dingen op als je het niet weet maar ga niet lukraak dingen roepen, het staat zo dom soms.

En morgan heeft wat dat betreft vrijwel hetzelfde ritme als in mijn buik. Toen sliep ze overdag bijna nooit en als ik naar bed ging ging zij ook slapen. Dus op dat punt had ik geen slapeloze nachten. Ik moet zeggen sinds ze behandeld is slaapt ze wel beter op de dag ook. Ach we wijten vanacht maar aan het sprongetje, wind en wennen, dus we gaan er straks weer vol goede moed tegenaan.

Ze ligt nu op haar doomoo te dommelen. Pappa is ook thuis nu en net even gegeten. Dus ik denk dat ze zo weer wakker is en dat wil ze even spelen met pappa, en ik denk dat ik haar straks even ga proberen te masseren. Dat wil ze niet altijd, dus ik zie wel hoe ver ik kom. Als het lukt is ze wel weer lekker relaxed…

Groetjes,

Michèle

Hi Mriek,

Nou we gaan toch maar even zo schuiven dat we om 22.30-23.00 uitkomen met de laatste voeding. Gister om 21.00 de laatste en om 1 uur was ze echt compleet in paniek. Alles in haar mond stoppen, hard huilen, niet meer stil te krijgen. Echt honger. Dus denk dat ze er nog niet aan toe is om de laatste fles zo vroeg te krijgen.

We hebben we haar in haar eigen bed laten liggen en dat was ook geen enkel probleem toen ze eten gehad had. Dus vanavond gewoon haar eigen bed in en om 22.30-23.00 de laatste voeding en dan hopen dat ze weer door gaat slapen. Er komt vanzelf dat moment dat ze hem niet meer nodig heeft. Er zit nu alleen wat langer soms tussen de voedingen, maar ja dat kan ook geen kwaad. Of het nu 3.5 of 4 uur is.

Maar het eigen bed slapen gaat gelukkig wel goed. Dus 1 punt is overwonnen.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michele,

Nou, je hebt het geprobeerd en het was nog niet het juiste moment. Weet je dat ook weer . Dus gewoon lekker nog die laatste fles geven. Joh, ze is nog zo jong! Onze zoon is bijna een half jaar oud en krijgt 'm ook nog steeds. We zijn nu bezig om groente en een papfles erbij te geven, dus hopelijk is 'ie dan meer verzadigd en wil 'ie op een gegeven moment ook de laatste fles niet meer. Want het lijkt me wel heerlijk hoor, zelf weer eens vroeg naar bed kunnen en door kunnen slapen tot 's ochtends…

Goed dat ze wel in haar eigen bed slaapt inmiddels! Dat is een heel belangrijk iets, heb je zelf tenminste ook rust en hoor je niet elk kikje.

Nog gewandeld vandaag? Wij vanmorgen even, het was nog droog en volgens de buienradar zou het begin van de middag gaan sneeuwen. Nou, nog geen vlokje gezien…haha. Maar was wel heerlijk buiten, lekker fris. Die zon was alleen ver te zoeken…

Groetjes!

Hi Mriek,

Ja daarom zo dachten wij ook en we zijn al blij dat we 1 hindernis overwonnen hebben. Te weten haar eigen bedje. Dat is inderdaad al heel wat. Al hoor ik nog steeds alles hoor, zelfs met de babyfoon zacht, ik slaap heel licht.

En hier is de tuin al wit hoor. Dus niet naar buiten geweest. Pappa wel, die staat op het veld in zijn korte broek. Ik heb medelijden met de jongens. Hier staat wel de appeltaart in de over, hopelijk is ie gelukt want het was lang geleden dat ik hem gemaakt heb en ondanks dat ik me moeder even gebeld heb voor de zekerheid had ik toch ruzie met ht deeg maken. Voorzdeel van zandgebak is wel dat het toch wel in elkaar smelt met bakken. Ach we wachten af.

Nu maar even een hongerige Morgan gaan halen. Ze had om half elf de laatste fles gehad nu en ik dacht dat ze half 4 weer moest, maar dat was half 3. Ach ze komt nu pas dus ze heeft haar slaap nodig gehad na al dat gespook en ze zal nu wel blij zijn me te zien

Groetjes,

Michèle

Wat een bikkel, die kerel van jou! Wat doet 'ie in vredesnaam in korte broek in de sneeuw???

Hier nog steeds geen sneeuw…en ook geen appeltaart . Hopelijk is 'ie gelukt!

Haha, rekenen is moeilijk hè? Zo heb ik me ook een keer verrekend. Ik dacht: komt 'ie nu al weer? Hij heeft net de fles gehad. Bleek ik er dus ook een uur naast te zitten, haha. Gelukkig geven ze het zelf aan!

Groetjes!

Ha ha ha pappa voetbalt en is de aanvoerder van dat stelletje ongeregeld. En met goed weer gaan zijn lieftallige supportsters altijd mee, maar vandaag even niet. Met een kop thee voor de tv zitten kan ik thuis ook, daar heb ik geen sportkantine voor nodig want buiten zitten doe ik nu niet met haar.

En zover ik kan zien is de taart gelukt. Ik heb de vorm nog niet open durven maken, daar wacht ik even mee tot ie iets meer afgekoeld is en mannetje thuis is. Mocht ie dan toch uit elkaar vallen heeft ie in iedergeval gezien wat het moest zijn.

En ja als ze echt honger gehad had, dan had ze wel gekomen. Ze had wel gehuild maar dat was voor een poepluier en ik heb haar na het verschonen weer in bed gestopt omdat ze zo vervelend was… ha ha ha dat was dus ook eten, maar de vermoeidheid won.

Ik ga nu maar weer even bij haar zitten want sneeuw kijken is geloof ik aan het vervelen

Groetjes,

Michèle

Oh ja, voetbal. Had ik ook zelf kunnen bedenken Ik dacht: die is aan het gras maaien ofzo. Dus… Hier sneeuwt het nu ook, ben benieuwd hoe wit het morgen is.

Onze kleine man ligt nu te slapen. Was vandaag verder weer niet veel soeps, dus ligt nu met rode konen te snurken. Schattig zijn ze, als ze slapen…

Succes met nog even wakker blijven voor de laatste voeding. Zal aan je denken, ik moet ook nog even (22.00 uur).

Groetjes!

P.S. Taart al geproefd?

Ha ha ha het is kunstgras dus dat scheelt… ha ha ha nee geintje. Ze zijn alleen 20 min voor tijd gestopt. Ze konden de lijnen niet meer zien… Gek he.

Morgan ligt hier nu heel hard te huilen. Krampjes, ze is ook steeds scheetjes aan het laten. Ze is woensdag 12 weken, dan moet dat over zijn toch??? Of minder?? Lijkt wel of ze nu ze bijna 12 weken is nog net even een extra laag krijgt.
Ik ga zo even met haar knuffelen en de finale van Robbinson kijken en de taart proeven. We hadden vroeg gegeten en waren ook even een uurtje gaan liggen. Morgan sliep toch, dus meteen even gebruik van gemaakt, je weet nooit wat de nacht brengt toch.

En om 22.00 gaat zij lekker in bad en dan de laatste fles. En dan lekker bedje toe, hopelijk slaapt ze lekker door want mamma moet morgen ook bijtijds op. Ze komen me meter vervangen dus doorslapen na 6.30 is er dan niet bij.

Groetjes,

Michèle

Haha, heeeeel gek…maar nog knap dat ze het zo lang hebben volgehouden. Is 'ie nu niet verkleumd? Ik heb het na die wandeling van vanochtend de hele dag koud gehad, terwijl ik me toch warm had aangekleed en de verwarming staat te loeien. Dit weer is niet zo aan mij besteed wat dat betreft, maar ja. Weinig keus.

Die krampjes hebben bij ons geduurd tot Erik ongeveer vier maanden was, maar ze namen wel in hevigheid af na de derde maand hoor. Hij laat nog steeds veel scheetjes, maar krampjes heeft 'ie nu niet meer. Gelukkig maar, wat vond ik dat sneu. Nog even doorbijten dus voor de kleine meid, het einde is in zicht!!!

Ik vind het soms wel lastig dat je niet weet wat de nacht brengt, heb er soms wel moeite mee hoor dat je niet meer uit kunt gaan van een nachtje lekker slapen zoals eerder. Begrijp me niet verkeerd, ben dolblij met de kleine, maar dat onderdeel ervan vind ik nog erg lastig. Slaapgebrek en sneeuw, wat is erger?

Dat je er nog fut voor hebt om Morgan om 22.00 uur in bad te doen! Knap hoor. Die fles redden we nog net en dan is het maar één ding: BED! En zeker geen BAD, haha.

Succes er maar mee vannacht!

Nee valt mee hoor. Hij had een trainingjackje onder zijn shirt aan em hij kan best goed tegen kou en ook een warme douche doet wonderen dan.

Nou ik hoop het dat de hevigheid afneemt, Ze ligt echt te mekkeren nu, kou is ook geen bevordelijk iets. Ze krijgt vanacht ook een deken ondanks dat ze in een slaapzak ligt. Ik heb de verwarming wel op 18 staan 's nachts maar toch kan het knap fris zijn. Dus dekentje zal zeker ook schelen.

En ja 's morgens is een badje geen succes, dus we doen het nu nog voor haar laatste fles. Op dit moment hebben we ook zoiets van we houden haar nog even beneden tussen de een na laatste en laatste fles. Ze krampt meestal zo erg op dat moment dat boven leggen geen zin heeft. Als ze straks minder zijn en ze wel dus naar boven gaat na die een na laatste fles dan zal ze dan ook in badje gaan. Dan is het 18.30 fles en dan zo 19.30 in bad en dan bedje toe, dan maak ik haar wakker voor de laatste fles en dan krijgt ze hem daar. Nu gebeurd alles nog beneden tussen 18.30 en 22.30 zeg maar.

Jij mag zo de laatste gaan geven en wij gaan zo badderen. 11 uur liggen wij er ook hopelijk in en hebben we een rustige nacht.

Groetjes,

Michèle