Nog maar een topic, want Eva zit weer eens te huilen in bed. Ging ze eerst keurig slapen, nu wordt ze steeds wakker (of gaat überhaupt niet slapen) en dan gaat ze huilen. We hebben dan al een ellenlang bedritueel gehad: spelen bij ons op bed, liedjes zingen, neuzen en knuffelen. Allemaal niet zó erg als ze dan ook zou gaan slapen! Maar het is de laatste dagen steeds hetzelfde gelazer: ze wil niet slapen! Ze brult en roept om ons. Heel vervelend.
Ze was net helemaal bezweet, dus ze heeft nu een dunnere slaapzak aan. We laten haar nu maar huilen, maar dat houdt ze makkelijk lang vol. Ik heb geen idee waarom ze ineens zo slecht slaapt? Ze sliep altijd goed en werd eigenlijk nooit wakker. Nu is EN het in slaap vallen een probleem EN ze wordt 's nachts wakker. Ik heb hier geen zin in eigenlijk. Ik wil ook graag een avond hebben. Eerst sliep ze om 07.30 uur, nu is het altijd na achten door dat lange ritueel en dat ben ik beu. Dat ga ik dus korter maken, maar dan gaat ze ook weer huilen omdat we de hele - bekende - riedel niet afdraaien…
Ik word er een beetje gek van, ze vraagt zoveel aandacht? Ze huilt nu ook, maar ja, wat moet je dan? Naar beneden halen lijkt me geen optie…Zucht, ik dacht dat het allemaal makkelijker zou worden als ze groter zouden worden, maar het is elke keer wel iets!
Groetjes Rainbow, trotse mama