Avondje E.HB.O gehad met lieke

hey meiden,

pffff wat een dag hebben we gisteren gehad zeg!
om 15.00 haalde mijn man lieke bij mijn oma uit bed en ze zit buiten en begint ineens zo hard te krijsen niet normaal! zweten! na haar getroost te hebben ging ze heel raar adem halen! een steunend geluid.
Was zo eng! ik ha gebeld en kon glijk komen ze had 38.8 daar pcm gekregen en alles geluisterd en nagekeken maar kon niks vinden! longen kon hij niet goed luisteren omdat ze zo raar ademde! dus advisreede hij mij naar de kinderarts te gaan! ze was ineens zo ziek! en de ha nam zeker voor onzeker.
in auto naar ehbo leek ze wat op te knappen van pcm. kinderarts heeft haar onderzocht en kon niks vinden, ik ondertussen nog snel plasje opgevangen maar urine was ook goed. ze dacht toch een virus! en daar konden kinderen ook een steunde ademhaling van krijgen! volgens haar. dus wij naar huis toen was het 20.00 uur dus lieke te bed. Na een uur begint ze kei hard te krijssen. en kon gewoon niet slapen van die ademhaling. weer pcm gegeven maar ik vondt het zo eng en vertrouwde het niet dus ehbo weer gebeld en we moesten terug komen!
weer daar werd lieke nagegeken. toen toch maar bloedgeprikt en longfoto gemaakt.
maar er kwam niks uit het bloed geen ontstekingen of id. longfoto was goed! en zuurstoggehalte van bloed was prima. maar ze begon weer te zweten daar.
niks wees erop dat het iets ergs zou kunnen zijn dus we mochten kiezen daar blijven of naar huis, maar ja ze konden toch niks doen volgens hun toch een virus en die kun je niet behandelen. maar ik mocht wel daar blijven maar ja ik dacht bloed alles is goed dan lekker naar huis en lieke zong weer liedjes in de auto.
en zei zelfs "mama was leuk daar"pffff
thuis om 0.30uur en lekker te bed ze heeft goed geslapen en vandaag geen koorts en ademhaling weer normaal. (zal misschien toch van de koorts zijn geweest?) wel wat hangerig/jengeling maar niet zo ziek als gisteren. Nu krijgt ze wel een kies en dat vertelde ik in het zkh. de arts begon te lachen en zei: normaal krijgt een kindje daar geen koorts van of id. maar ik begin nu te twijfelen zei ze.
ze had vorige week ook een kindje gehad en die had precies dezelfde sypmhomen als lieke en kreeg ook een kies! Dus zou het misschien toch daarvan zijn??
hopen dat ze morgen ook koorts vrij is en blijft!
en wat was het een grote meid zeg! bij het prikken en foto geen kik gegeven en zat het allemaal af te kijken!
wat was ik geschrokken zeg! jeetje ik dacht daar gaat ze en ik ben toch geen paniekzaaier of id nee was echt een eng!!!
ga lekker te bed dalijk ben doodop want zelf slaap je ook geen oog!

een heel verhaal maar moest het even aan jullie kwijt.
zo dat lucht op.
wat een avondtuur zeg

groetjes gytha

Tjonge wat een gedoe zeg. Kan me voorstellen dat je stevig geschrokken bent! Fijn dat het weer wat beter gaat.

Groetekes, Sje

Jeetje Gytha. Je schrikt je kapot op zo een moment he? Wat een dag zeg! Kan me voorstellen dat je doodop bent. Fijn dat ze zo makkelijk bloed liet afnemen! Fijn te weten dat er niks ernstigs aan de hand is. Je kan beter een keer te veel gaan naar ehbo dan te weinig.Rust maar lekker uit meid. En ik hoop dat bij Lieke de koorts weg blijft! Groetjes chantal

Chantal

nou dan schrik je ook zeg. Momenteel heeft Jurian ook weer koorst en … ik denk van tand/kies. Dan heeft hij altijd op de 40 graden koorts. De wijsheid van Sje: zakt de koorst met pcmoll dan is het geen bacteriele infectie. Dus dat houdt ik altijd in mijn gedachten. En Jurian zijn koorts zakt na pcmoll maar als pcmoll uitgewerkt is dan lijkt hij weer net een kachel en heeft hij zo weer 40 graden temp.

Wie weet is het dus toch van tand/kies kan nl heeel goed!! Bewijs ligt hier in bedje te slapen…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Pffff meid wat een schrik
Vooral dat adem halen
Gelukkig gaat het nu weer beter
Dikke knufff

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Dit hebben wij ook een keer gehad, charissa kwam net thuis van opa en oma mee naar de camping en oen begon ze ook erg raar te ademen en had hoge koorts. Wij haar maar een ijsje gegeven en toen trok het weg.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

nou ja zeg het is allemaal zo raar vindt ik
gisteravond getempt 37.4 was niet echt ziek ging goed.
lekker te bed gelegd. om 23.00 ging ik kijken en ze zweete zo erg! haartjes waren erg nat en nachthemd ook. maar ze sliep lekker dus heb haar niet wakker gemaakt!
zou ze het te warm in bed hebben onder dekbedje? ze heeft het wel snel warm in bedje. vanmorgen erg fit even getempt en deze was 35.9. nu zit lieke meestal rond 36.5. dit schijnt vaker voor te komen na koorts?
ze eet goed/drinkt goed en is levendig.
maar toch raar

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 29 Jul 2009 09:54:29

wat een schrik zal dat geweest zijn zeg pffff. kan ik me iets bij voorstellen. als ik me eigen naga is mijn dekbed ook te warm en gooi het in me slaap van me af en dan slapen wij nog met een raam open. een dekbed is over het algemeen warmer dan een slaapzakje dus kan makkelijk dat ze het indd gewoon warm heeft in bed kun je niet alleen een lakentje doen?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Pff wat een heftig avondje voor jullie.

Kan me voorstellen dat je daar erg van schrikt. Fijn in ieder geval dat alles er goed uit zag.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

gelukkig is ze weer opgeknapt, en zit ze weer in haar pueterpubertijd! hahah
we gaan onze vakantie weer lekker oppakken en morgen naar de dierentuin!

groetjes gytha

oooh jee meid! ik zou het ook krijgen als rico dat zou krijgen, pff wat eng!
ik merkte al aan je schrijven dat je nog steeds last had van adrenaline
gaat het weer een beetje met jou?
fijn dat het met je meisie weer wat beter gaat. als het een kies is…tjee wat die allemaal wel niet kan veroorzaken zeg!

ja het gaat beter!
ze probeert ons weer flink uit dus dan is ze beter he! hahha
de kies is nog niet helammal door maar duurt niet lang, ze speelt weer vollop maar merk met eten dat ze last heeft dus ik denk toch die kies die zit te wringen!
maar die ademhaling was zo eng van de week en dat heeft ze niet meer gehad nu! sinds ze koortsvrij is dus zal wel met de koorts te maken hebben gehad.

gelukkig weer goed gekomen allemaal.
want als ze aan je kind komen…

groetjes gytha

Wat een schrik! Gelukkig gaat het nu weer beter. Stoere meid hoor, die Lieke!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker