hey meiden,
pffff wat een dag hebben we gisteren gehad zeg!
om 15.00 haalde mijn man lieke bij mijn oma uit bed en ze zit buiten en begint ineens zo hard te krijsen niet normaal! zweten! na haar getroost te hebben ging ze heel raar adem halen! een steunend geluid.
Was zo eng! ik ha gebeld en kon glijk komen ze had 38.8 daar pcm gekregen en alles geluisterd en nagekeken maar kon niks vinden! longen kon hij niet goed luisteren omdat ze zo raar ademde! dus advisreede hij mij naar de kinderarts te gaan! ze was ineens zo ziek! en de ha nam zeker voor onzeker.
in auto naar ehbo leek ze wat op te knappen van pcm. kinderarts heeft haar onderzocht en kon niks vinden, ik ondertussen nog snel plasje opgevangen maar urine was ook goed. ze dacht toch een virus! en daar konden kinderen ook een steunde ademhaling van krijgen! volgens haar. dus wij naar huis toen was het 20.00 uur dus lieke te bed. Na een uur begint ze kei hard te krijssen. en kon gewoon niet slapen van die ademhaling. weer pcm gegeven maar ik vondt het zo eng en vertrouwde het niet dus ehbo weer gebeld en we moesten terug komen!
weer daar werd lieke nagegeken. toen toch maar bloedgeprikt en longfoto gemaakt.
maar er kwam niks uit het bloed geen ontstekingen of id. longfoto was goed! en zuurstoggehalte van bloed was prima. maar ze begon weer te zweten daar.
niks wees erop dat het iets ergs zou kunnen zijn dus we mochten kiezen daar blijven of naar huis, maar ja ze konden toch niks doen volgens hun toch een virus en die kun je niet behandelen. maar ik mocht wel daar blijven maar ja ik dacht bloed alles is goed dan lekker naar huis en lieke zong weer liedjes in de auto.
en zei zelfs "mama was leuk daar"pffff
thuis om 0.30uur en lekker te bed ze heeft goed geslapen en vandaag geen koorts en ademhaling weer normaal. (zal misschien toch van de koorts zijn geweest?) wel wat hangerig/jengeling maar niet zo ziek als gisteren. Nu krijgt ze wel een kies en dat vertelde ik in het zkh. de arts begon te lachen en zei: normaal krijgt een kindje daar geen koorts van of id. maar ik begin nu te twijfelen zei ze.
ze had vorige week ook een kindje gehad en die had precies dezelfde sypmhomen als lieke en kreeg ook een kies! Dus zou het misschien toch daarvan zijn??
hopen dat ze morgen ook koorts vrij is en blijft!
en wat was het een grote meid zeg! bij het prikken en foto geen kik gegeven en zat het allemaal af te kijken!
wat was ik geschrokken zeg! jeetje ik dacht daar gaat ze en ik ben toch geen paniekzaaier of id nee was echt een eng!!!
ga lekker te bed dalijk ben doodop want zelf slaap je ook geen oog!
een heel verhaal maar moest het even aan jullie kwijt.
zo dat lucht op.
wat een avondtuur zeg
groetjes gytha