Avondfles afleren

Hallo

Kane is nu 15 maanden en drinkt voor het slapengaan nog steeds 120 tot 150 cc opvolgmell met rijstebloem. We hebben dit niet weggelaten bij hem omdat hij een periode gehad heeft waarin hij niet doorsliep en honger had. Kane krijgt overdag het volgende:

7.00 uur: papfles 180 cc
9.30 fruithap met 1 liga
12.00 boterham met 90 cc melk in beker
15.00 Sap en koek
17.30 avondeten
19.00 avondfles

Mijn vraag: moet ik hem de fles gaan afleren of geeft hij vanzelf aan wanneer hij ze niet meer hoeft. Zijn er dus meer kindjes die zo oud zijn als Kanen en nog een flesje krijgen vh naar bed gaan?

groetjes Joyce , mama van Kane

joyce Kurstjens-huber

De onze heeft tot een maand of 15 nog de fles gekregen om 19.00 uur. Op een gegeven moment vond ik het niet meer nodig omdat hij overdag genoeg binnen kreeg waarop hij de nacht zou moeten kunnen doorkomen. In die overgangsperiode hebben we 's avonds voor het slapen een klein flesje (lauwe) diksap gegeven voor het slapen en hij pikte dit. Sliep ook gewoon de hele nacht. Na een weekje ofzo deze fles weg gelaten en na het avondeten een toetje gegeven. Ipv flesje voor het slapen werd het een boekje voor het slapen en hij vond het allemaal prima.

Bij ons hebben wij er dus voor gekozen om die fles weg te laten Maar waarschijnlijk zijn er ook ouders die het van het kind hebben laten afhangen.

Ik weet het niet precies meer, maar volgens mij was Joey hier voor zijn eerste jaar al van zijn avondfles af, volgens mij wilde hij die zelf niet meer! Hier werd op een gegeven moment ook moeilijk gedaan met het avondeten, als hij niet wil(de) eten dan at hij dus niet tot de volgende ochtend en het kleine mannetje werd er geen seconde eerder wakker door! Nu nog hoor, als hij niet wil eten, dan niet, dan wacht je maar tot de volgende maaltijd (of zolas smiddags het volgende tussendoortje).
Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen om ipv een papfles een beetje ander drinken voor het slapen gaan te geven, waarschijnlijk pikt hij het gewoon en zo niet, dan weet je ook genoeg, dan is het misschien te vroeg.
Succes ermee!

Lfs

Ik zou proberen de fles te vervangen door ander drinken. Gewone melk, rovicee oid. Marijn en Dion kregen vanaf een maand of 10/11 's avonds ook geen opvolgmelk meer. 's Avonds een beetje drinken en soms ook niet maar daar doen ze niet moeilijk over.
En als het niet lukt voer je hem weer in en probeer je later weer. Het kan voor hem natuurlijk ook een gewenning worden.

hier ook nog een avondfles en zie hem voorlopig ook nog niet wegvallen. Colin geniet echt van zijn flesmoment en hij heeft een paar keer weinig ervan gedronken en toen was hij om 5.30 al wakker terwijl normaal gesproken pas na 8.00. Ik wacht totdat hij zelf aangeeft hem niet meer te hoeven. Ik denk dat ik hem wel langzaam af ga bouwen, want hij krijgt nu nog 200cc. Als hij minder dan 60 cc gaat drinken en hetzelfde aantal uren blijft slapen, dan vervang ik hem wel door wat te drinken.

22-12-2009 colin geboren

Hier ook nog een avondfles. Welliswaar geen opvolgmelk maar gewone warme melk. Dit krijgt ze al vanaf dat ze 10/11 maanden was. 't Is bij ons een momentje van rust, een signaal voor haar dat ze zo naar bed gaat. En los daarvan vinden, papa, mama en Iris het wel erg gezellig! Wij zien wel wanneer we er mee stoppen. Ik ken kinderen die met 4 jaar nog steeds een beker warme melk krijgen dus wat dat betreft kunnen we nog even door hahaha.
Oh ja, we poetsen pas de tanden na de fles!

Lilypie Second Birthday tickers

Persoonlijk zou ik die ochtend fles er af halen en h’m gewoon een bod pap geven, en dan 's avonds nog even flesje en bij 1,5 jaar er af en dan vervangen door melk/ toetje etc!

Hallo,

Onze dochter van 14 maanden krijgt 's avonds voor het slapen gaan ook nog gewoon een fles(je). Wij geven wel alleen melk en geen opvolgmelk met rijstbloem. Dit doen we niet zo zeer voor de honger maar zelf drinken we ook vaak 's avonds wat voor we gaan slapen. Als het cb het voor het zeggen heeft hadden we allang moeten stoppen. Maar nogmaals wij geven meestal een 120cc halfvolle melk.

Hallo

Kane is nu 15 maanden en drinkt voor het slapengaan nog steeds 120 tot 150 cc opvolgmell met rijstebloem. We hebben dit niet weggelaten bij hem omdat hij een periode gehad heeft waarin hij niet doorsliep en honger had. Kane krijgt overdag het volgende:

9.30 fruithap met 1 liga
15.00 Sap en koek
17.30 avondeten
19.00 avondfles

Mijn vraag: moet ik hem de fles gaan afleren of geeft hij vanzelf aan wanneer hij ze niet meer hoeft. Zijn er dus meer kindjes die zo oud zijn als Kanen en nog een flesje krijgen vh naar bed gaan?

joyce Kurstjens-huber
[/quote]

Hallo,

Onze dochter van 14 maanden krijgt 's avonds voor het slapen gaan ook nog gewoon een fles(je). Wij geven wel alleen melk en geen opvolgmelk met rijstbloem. Dit doen we niet zo zeer voor de honger maar zelf drinken we ook vaak 's avonds wat voor we gaan slapen. Als het cb het voor het zeggen heeft hadden we allang moeten stoppen. Maar nogmaals wij geven meestal een 120cc halfvolle melk.

Hallo

9.30 fruithap met 1 liga
15.00 Sap en koek
17.30 avondeten
19.00 avondfles

joyce Kurstjens-huber
[/quote]

Ik zou me er ook geen seconde druk om maken.
Ik zou wel ander drinken overwegen, en waarom moet er nog rijstebloem in?

Jack is 3 en die drinkt ook om 19 uur nog een beker melk! Niet dat het nodig is hoor; tis bij ons gewoon ritueel. Hij drinkt nog een beker melk, kijkt even tv en dan richting bad, tandjes poetsen en naar bed.

Ik zie er totaal geen kwaad in, ik drink zelf ook nog wat 's avonds tenslotte. Jack is een lange slanke man ( 1,05 en 14 kg) dus wat mij betreft mag hij het hebben.

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

Onze dochter van 15 maanden krijgt 's avonds ook nog een flesje warme, halfvolle melk. Meestal drinkt ze zo’n 150 cc.
Wij laten het ook nog even lekker zo, want ze vindt het heerlijk!
Maar als ze goed gegeten heeft en toetje heeft gehad, krijgt ze wel wat minder dan normaal, want dan is het vooral voor het ‘lekkere’ voor het slapen gaan.
En ook wij poetsen daarna pas de tanden.