Avondeten

Sinds vandaag een week wilt O. van 2 jaar geen avondeten meer eten en wilt ook niet aan tafel zitten.
Hierdoor onstaan driftbuien.
Daardoor is hij dus ook (denken wij) om 0500 u ;s ochtends wakker door de honger dus.

Wie komt dit bekend voor… zeg er wel bij dat hij sinds vorige week griep had en keelonsteking, broodjes etc eet hij allemaal…

Misschien heeft hij nog last z’n keel met het warme eten. Hoe oud is hij. Het kan ook uitproberen zijn. Merel heeft daar nu ook een handje van. We hadden eerst als regel dat ze gewoon altijd een toetje kreeg. Als ze iets niet at, lustte ze het ook echt niet. Maar nu is het klieren. Dus jammer dan, geen toetje. Papa en mama nemen wel en dat vinden we eigenlijk wel een beetje gemeen, maar mevrouw heeft het wel door. Dus dit helpt bij ons goed. En als hij een driftbui krijgt, misschien met kinderstoel en al omdraaien of even weg zetten (wel zodat je hem kan zien) en negeren. Vaak wil dat ook wel helpen.

Groetjes Natasja

He, deze fase hebben al del aatste weken gehad en helpt niet…

Niet eten, dan niet… toetje krijgt hij altijd… dat hoort gewoon bij de maaltijd.

Ik denk dan idd ook pijnlijke keel/mond. De rest qua eten gaat hem goed af… ff afwachten ngo deze week.

Groetjes

Als je zoekt op niet willen eten, komen er heel wat topics tevoorschijn waar je mogelijk wat aan hebt. (Hoef ik mijn hele lap tekst over negeren, geen alternatieven aanbieden (want tuurlijk eet-ie broodjes wel, die zijn lekkerder dan boontjes) etc. niet meer opnieuw te typen )

Groetekes, Sje

Wij vonden ook dat toetjes bij de maaltijd hoorden, maar mevrouw ging er om vragen als ze twee happen avondeten had gehad. Ze ging ook klieren in de stoel, zich wegdraaien, kin op de borst ed. Vanavond hebben we de regel maar over boord gegooid en het werkte gelijk. Merel is ruim twee. We hadden haar bord al weggehaald en wij hadden een toetje en zij niet. Daar was ze het dus niet mee eens. We hebben duidelijk gezegd dat zij niets kreeg omdat ze niet eette. Als ze graag een toetje wilde, zou ze toch nog een aantal happen moeten eten. Toen hebben we het bordje weer gepakt en mevrouw heeft deze helemaal leeg gegeten. Wel hebben we haar geholpen met eten. We hadden spinazie en daar kun je ook lekker mee klieren. Maar kortom, haar bord was leeg en dus kreeg ze een toetje. Dus mijn advies; Gooi die gewoonte van altijd een toetje na de maaltijd in ieder geval even tijdelijk over boord. O. heeft snel zat door dat jullie de baas zijn en niet hij.

Groetjes Natasja

Ik zal het eens gaan proberen…

Want het kan namelijk ook zijn dat hij geen warm eet door een zere keel (pas keelontst. gehad).

Gr.Roxan

hier precies hetzelfde, pippy heeft eerst last van haar tanden / kiezen gehad, waardoor ze slecht at, savonds… nu is ze stront verkoude en hoest als een zeehond, en deze week ist weer niks met eten (behalve op donderdag en vrijdag vanaf het kdv, dan heeft ze zoveel energie verspeelt dat ze wel eet…) wij geven ook gewoon een toetje…

maar precies hetzelfde, ik denk dan maar het zal wel weer een leuke fase zijn, gaat ze lopen klote met haar eten pak ik het gewoon af, dan niet ! misschien hoort deze fase weer bij de leeftijd en ist over een week weer over !