Mijn dochter is 20 maanden en ik denk dat de peuterpubertijd een beetje aangebroken is. Het meeste kan ik wel handelen en vind ik zelfs bij tijden nog wel grappig, maar wat wel echt de spuigaten uit begint te lopen is haar geschreeuw en dwarse gedrag aan tafel. Dat ze al meer dan een week geen hap eet is nog tot daar aan toe, dat gaat wel weer over zoals hier al vaak is gezegd, maar wat we ook doen. Negeren, afleiden, boos worden, niks helpt. Zodra ze in d’r kinderstoel wordt gezet zet ze het op een gillen. Zo hard dat het door merg en been gaat. NEEEE GENOEG!!! al heeft ze nog geen hap op… ok, dan haal ik je bord weg. NEEEEE MIJ BODJE!!! MJJJJJJJJJ BODJE!!! ok, zet bord terug. NEEEEEE BOD WEG!!! . en smijt het zowat op de grond als ik niet uitkijk. Ik zet het bord weer weg en negeer haar gegil totaal. wel 10 minuten lang. helpt ook niet. ze blijft krijsen. echt het hele avondeten lang aan een stuk door huilen gillen en nee!!! Ik kan dit nog aardig volhouden, maar mijn vriend (die door de hele toestand natuurlijk minder kan hebben) trekt het dan echt niet meer na een tijdje en gaat zitten mopperen en zuchten tegen mij. Over hoe ik het aanpak en dat dat niet goed is etc etc… ik heb hem al 100 x verteld dat ie dat niet in haar bijzijn moet doen, omdat dat de situatie niet beter maakt als wij ook nog gaan zitten kibbelen aan tafel, maar toch gebeurt het zo’n beetje iedere avond op deze manier en dat al bijna 2 weken lang. HELP!!! Hoe te handelen? Tips graag!
mama1980
Gewijzigd door - mama1980 op 15 Aug 2011 21:04:17