Mijn dochter van 2 eet in principe goed, 's ochtends brood, tussen de middag goed alleen het avondeten is een drama, althans, niet gevarieerd. geb. aardappeltjes, vlees en komkommer, of poffertjes, af en toe frietjes (eten we niet vaak) of soep met brood. Verder hoeft mevrouw niets, geen gekookte aard. geen rijst of pasta, geen groente, ze raakt het niet eens aan. En als ik het dan neerzet voor haar dan zegt ze, mama nee en schuift haar bord weg en met honger naar bed vind ze ook niet erg.
Ik geef haar dan 10 minuten later nog wel een toetje omdat ik vind dat dat er niet bij hoort bij het eten, dat is dan weer 10 minuten later.
Hoe kan ik zorgen dat deze lieve dondersteen gevarieerder gaat eten?
Ik geef haar iedere dag wel vitamine bij en fruit eet ze ook gewoon iedere dag, maar ik zou zo graag willen dat ze iets ging proeven maar de regel, je bent 2 dus 2 boontjes begrijpt ze nog niet. (zo hebben mijn ouders me alles laten eten).
Avondeten een ramp
Bij damian wisseld dit heel erg. Als hij dus niet wil eten(of bepaalde dingen niet) pak ik het juist averechts aan. Dan zeg ik dus met een big smile Je gaat niet je groente opeten hoor. of mama wil niet dat je je brodje leeg eet. Hij zit nu midden in de ppt en dit werkt bij hem heel goed.
Heb ik ook wel eens aan zitten denken, maar Damian eet hopelijk iets meer dan alleen aardappeltjes, komkommer en een stukje vlees.
Is er een groente die kinderen geweldig vinden bijvoorbeeld???
En er ook nog uit ziet als een gebakken aardappeltje? teveel gevraagd denk ik. Ze at altijd zo goed vroeger, dan kookte ik de meest aparte gerechten voor haar, nou die lol is er even niet meer, maar komt hopelijk wel weer.
Ja Mellanie, Nora zit er ook middenin. Veel boevenstreken uithalen maar dat vind ik niet zo erg, hoort bij het opgroeien.
Ik zou geen alternatieven aanbieden, en zelfs als ze het niet lust, toch voor haar zetten!
Wij eten nu met 4 mensen (2 kinderen,2 volwassenen) en het is dus echt geen doen om alle dagen iets te vinden wat een ieder lust! Maar ik zet het wel op tafel. Er komt een tijd dat ze eieren voor haar geld kiest, en dat ze het wel eet!
Dat toetje zijn nogal verschillende meningen over! Ze krijgen dat hier ook altijd, maar ze moeten wel wat eten! Al is het maar een stukje droge aardappel (onze dochter is er inmiddels gek op) Het zal dus de leeftijd zijn, trap er niet in Die 2 jarigen zijn slim hoor!
Manderijn
ooooo zo herkenbaar! Onze dochter was ook altijd een hele goed eter en nu ook bijna niets meer. Groente, Mais, daar is ze verzot op. Dat is alles wat groenten betreft. oh ja en die atjar tampoer voor bij de nasi! En de rest, ben ik ben al blij als ze uberhaupt een halve aardappel binnen krijgt.
Dus ik lees mee voor de tips!
p.s welke vitaminen geef jij?
Groetjes Jeuly
Peuterpuberteit, uitproberen! Aanbieden wat je hebt gekookt en wil ze niet eten, pech. Niets anders geven. Want ze speelt een spelletje en dan wint ze Volhouden hoor! Het trekt vanzelf bij. Hier heeft meneer ook ruim een jaar geen groente willen eten en ineens gaat het vaker wel dan niet heel goed. Geen strijd van maken.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”