Hallo allemaal! Even terug van weggeweest! En hoera, onze 2de dochter is 29 april geboren. Ze is dus nu een maand oud. Overdag slaapt ze prima (3 tot 4 uur per slaapje) en 's nachts in principe ook, al merk je wel dat ze nu naar een dag en avond ritme aan het zoeken is. Ze heeft een groot probleem om met name 's avonds zelf in slaap te vallen. Wil dus alleen in de armen en als je haar neerlegd dan wordt ze de afgelopen dagen 9 van de 10 keer weer wakker en kan je opnieuw beginnen. Met name 's avonds dus. Ze heeft dan echt last van huilerig zijn, en zelfs in de armen is het ook huilen en overstrekken. Zoekt driftig naar de tepel en zelfs die laat ze na even zuigen weer los (heeft geen honger wil alleen die zuigbehoefte bevredigen) en daarna is het weer huilen en overstekken. Een speentje wil ze niet, alleen in de draagzak lukt het me soms om haar hem te geven maar meestal duwt ze hem uit haar mond, idem een vinger. Als ze te lang op een zelfde manier gedragen wordt begint ze ook weer te huilen. Heb nu al een paar dingen geprobeerd, (lopen, in badje, masseren, draagzak en ook inbakeren (maar dit vind ze echt vreselijk, onmogelijk om te doen)) en ze valt dan wel in slaap maar wordt daarna weer wakken en begint weer. Het is zelfs zo dat als het me lukt, in de draagzak bijvoorbeeld, om haar de hele avond in slaap te houden (zodat ik kan koken, eten mijn andere dochter naar bed kan brengen en uiteindelijk zelf naar bed kan gaan) en haar in haar bedje te leggen, dan wordt ze bij de voeding 's nachts wakker en begint het daarna zodra ik haar weer te slapen wil leggen. Ook als ze dan bij mij in bed mag blijven. In principe is ze gewoon hartstikke moe maar wil zich niet overgeven aan haar slaap. Gisteren duurde dit dus, met hazenslaapjes in begrepen, van 17hr00 tot 23hr00. Uiteindelijk viel ze dus echt in slaap en bleef ze ook slapen toen ik haar in haar bedje legde.
Mijn oudste dochter had dit als baby ook wel eens maar niet in deze mate. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een goede tip?
Avond huilen en overstekken
hoi hoi
ja ken t helemaal. mijn dochtertje is 22 april geboren. ook s avonds en s nachts niet ze f in slaap willen vallen. erg vervelend. heb nu de puckababy als tip hier gekregen en t gaat steeds beter. maar nog is ze wel eens eens onrustig met name s avonds. wat vervelend dat ze haar speentje niet wil pakken, want dan zou je inderdaad haar zuigbehoefte kunnen bevredigen.
ik laat ze s avonds nog wel eens even huilen, meestal na twee keer terug gaan en een speentje geven valt ze uiteindelijk wel in slaap. maar is soms erg lastig heb ook nog een zoontje rondlopen die dan niet in slaap kan komen door t gehuil. ik heb niet echt een super tip.
de eerste paar weken kon ik haar s nachts ook niet terug leggen, maar nu gaat dat goed. ik denk dat ze echt haar huiluurtje s avonds heeft.
nou in ieder geval succes, maar het zal ws met de tijd wel beter worden.
groetjes jolanda
Rico overstrekte ook pas rond die leeftijd, hij bleek kiss te hebben en was toen ook heel erg huilerig en wilde s’avonds niet slapen. had ook veel koude voetjes spugen etc etc etc maargoed dit hoeft natuurlijk niks te betekenen.
overstrekken kun je proberen te voorkomen maar een baby is vaak sterker dan je denkt en tja wij zijn toen amar naar de manuele therapeut geweest…want voorkomen is beter dan genezen dachten wij.
maargoed het moest uiteindelijk toch behandeld worden
mijn dochter is 20 april geboren! en heeft precies hetzelfde.
de ene avond valt ze als een blok in slaap en de andere avond kan ze haar slaap niet pakken en is het huilen!
Wij doen wel inbakeren, een speen wil ze niet. ze lijkt dan oververmoeid en overstrekt zich ook. Ik heb het iedee dat het krampjes zijn rond dat tijdstip.
Ik vindt het ook moeilijk haar te laten liggen en steeds gaan kijken want onze oudste wordt soms wakker van het gehuil!
Mijn oudste dochter had dit ook op die leeftijd en ik weet nog dat het met 3 maanden in eens over was, heb ik nu niks aan maar kijk er wel naar uit.
Heel moeilijk, ik kijk wel goed naar de signalen van moeiheid en zeker savond’s als ze gaapt leg ik ze snel in bed en in de hoop dat ze haar slaap kan pakken.
succes
ps: Nog GEFELICITEERD met jullie dochter. idd lang niet op het forum gezien. WELKOM terug!
groetjes Gytha

dank voor de reacties en felicitaties. Jij ook heel veel gefeliciteerd met de geboorte van je jongste dochter, Gytha! Je hoort het inderdaad veel dit fenomeen en hier op de franse sites wordt continue aangegeven dat je de eerste maanden vooral zo snel mogelijk je kindje op moet pakken zodra ze huilt omdat dat hun enige vorm van communicatie is en met name in de eerste maanden heel belangrijk is voor het kind om gehoord te worden. Ik denk dat het inderdaad die eerste 3 maanden evacuatie huiltjes zijn, hopen dat het zo snel mogelijk over is. Ik doe haar nu zo snel mogelijk als het begint in de draagzak, TV uit en dan in bad, zorgen dat ze over het algemeen zo snel mogelijk in een rustige omgeving zit (niet altijd makkelijk met een familie en kleine kinderen). Mijn schoonzusje had ook een tip. Bij haar middelste zoon die ook veel huilde 's avonds zette ze de kinderwagen in de kamer die ze dan heen en weer reed (of wandeling maken) en als het kind slaapt gewoon het kamertje in rijden, dan hoef je haar/hem ook niet opnieuw over te leggen. Ik ga het in iedergeval proberen!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/hUflp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b4.lilypie.com/0XsTp2.png" alt=“Lilypie Vierde Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - anouschkarosa op 01 Jun 2009 18:40:16
Gewijzigd door - anouschkarosa op 01 Jun 2009 18:40:46
Gewijzigd door - anouschkarosa op 01 Jun 2009 18:41:29
kaialani heeft dit ook gedaan op de arm oky dan naar bed weer wakker presies zoals je zegt aleen kon ik haar wel naast me op de bank leggen en sliep dan gewoon verder… in bed of ergens anders dan de bank of m’n arm werd ze wakker…
heb toen ook een topic gemaakt en heb het toen zo gedaan:
heb haar laten slapen op m’n arm of bank nu paar weken terug heb ik haar in bed gelegt dacht gewoon even proberen en het is over ze slaapt gewoon lekker in haar eige bed zonder probeemen…
sucses
Wij mochten dylano helemaal niet in de kinderwagenbak leggen hooguit 2 uurtjes ofzo van de kraamverpleegster, had er nog nooit van gehoord dat dat niet mocht maar heb het dus niet gedaan. Vond het wel vreemd
Groetjes Michelle
nee dat heb ik nog nooit gehoord, dat je ze niet langer als 2 ur in de kinderwagenbak mag leggen. Hier ligt ze er soms ook wel wat langer in. als ik ben wezen wandelen slaapt ze in de kinderwagen lekker door als we thuis komen.
Als ze niet wakker wordt laat ik ze lekker in de bak liggen, wordt ze wel wakker leg ik ze over in haar bedje.
Wel weet ik dat ze in de maxicosi niet lang in mogen. Is nog slecht voor het ruggetje. Onze mop was ook een kleintje en ik vindt ze toch al zo dubbel gevouwen in die maxicosi liggen. vindt het zo’n on ding als ze nog zo klein zijn.
groetjes gytha

Wat betreft slapen in de wandelwagen: niets mis mee!! Minke sliep overdag heel slecht de eerste 8-9 weken en alleen als ik met haar ging wandelen sliep ze goed. Dus dat deed ik, elke dag twee keer een heel lang stuk met de wandelwagen waarin ze heerlijk lag. Ze zijn nog veel te klein om te beseffen dat ze niet in bed liggen en waarom zou je het jezelf moeilijk maken als dat helemaal niet hoeft. Ik ben Minke toen ze meer een ritme kreeg steeds vaker wakker in bed gaan leggen en dat ging prima. Als ze maar slapen en hun rust krijgen!
Verder zou ik toch de puckababy adviseren. Hier hielp het erg goed maar in het begin ook veel verzet. Ze moeten er misschien even aan wennen.
Succes en doe vooral wat jij goed vindt voelen !
Groetjes

Gisteren avond begonnen met een badje en toen Emilie in bed lag dacht ik, we gaan een wandeling maken in de kinderwagen om te kijken of ze in slaap wilde vallen (zoals ze overdag wel doet). Na een kwartiertje lopen begon ze te huilen en hield niet meer op tot dat we thuis waren. Dus kinderwagen helpt niet (jammer). Het gekke is is dat ze zelfs in de armen niet echt rustig blijft. Dat wil zeggen, ze is rustig maar zodra ze te lang in dezelfde houding ligt dan ineens uit het niets begint ze weer te gillen. Alles heeft bij elkaar weer tot 23:00 geduurd. Om 22:30 viel ze voor het eerst in mijn armen in slaap en probeerde ik haar te slapen te leggen maar werd ze weer gelijk wakker en om 23:00 opnieuw geprobeerd en toen bleef ze heerlijk slapen. Afijn, het is even vervelend maar ik las dat heel veel babies van haar leeftijd dit hebben en dat het inderdaad met een maand (of 2) weer over is.Komen we ook wel weer doorheen, maar wel vermoeiend want je weet gewoon op een gegeven moment niet meer wat je het beste kan doen. Ik ga nog 1 poging waren met een puckababy (slaapzakje voor kindjes die moeilijk in slaap komen, en maaien met hun armpjes etc waarin ze een beetje meer begrenst wordt maar niet tegen inbakeren kunnen (zoals Sophie)) wordt vervolgd dus.
Het verhaal van de kinderwagen vind ik onzin, hier wordt zelfs aangeraden de eerste weken de kinderwagen naast je bed te zetten omdat het een stuk knusser is voor de kleine. Daarnaast is een goede kinderwagen een prima bed voor de kleine. Afijn, ieder uiteraard zijn eigen idee en mening met alle respect.
Mirte slaapt ook niet onder het wandelen en begint dan ook te huilen en te maaien met de handjes. vandaar dat we haar inbakeren.
het gaat over dus dat houden we maar in ons achterhoofd maar je voelt je wel machteloos!
Hoe moe ze ook is ze kan haar slaap dan niet pakken!
over die kinderwagen, wat is het toch weer verschillend.
Mirte sliep in de kinderwagen zelfs langs ons bed. dit op verzoek van kraamhulp!
groetjes Gytha

daar heb ik inderdaad ook op de nederlandse sites over gelezen, over dichte bak en spijlen. maar waar ik me dan weer over verwonderde is dat in het ziekenhuis (ik weet niet of dat in nederland ook zo is) de kindjes ook in een bak naast je bed liggen. En de meest wiegjes zijn ook dicht ipv met spijlen.
Meiden, ik kwam op internet nog een leuk artikel tegen: http://www.natuurlijkouderschap.org/dragen-van-babys-een-aanrader/
Linnette, die puckababy heb ik ook besteld en komt een dezer dagen binnen. Ik wilde vragen hoe jij deze gebruikt, alleen 's avonds of alle slaapjes en hoe doe je dat als je overdag met je kind ‘op pad gaat’ of op visite, neem je hem dan mee om je baby erin te laten slapen of niet.
Hoi hoi
Is 't niet een idee om bij een ostheopaat langs te gaan? Die man/vrouw kan heel veel onrust wegnemen en de meest gekke dingen laten verdwijnen. Soms zit er in de nek iets knel door een te snelle bevalling of juist door een lange, moeizame bevalling.
Het is een soort manueel therapeut, maar niet zoals een chiropractor; er worden geen botjes gekraakt, wel gemasseerd (lief, niet in rare kronkels ofzo).

Ik heb toevallig vandaag een osteopaat gebeld en kan maandag terrecht.
Ik zelf heb altijd geroepen van daar ga ik niet heen ben niet zo zweverig, maar nu heb ik zoiets baat het niet dan schaat het niet.
Heb hier nog een dochtertje van2 rondlopen die haar slaap ook nodig heeft en ze wordt steeds wakker van gehuil. Gelukkig slaapt ze snacht’s wel lekker door tot 7.30uur
Ben wel heel benieuwd maandag, hoe het gaat en of hij iets kan vinden.
groetjes gytha

Meiden, gisterenavond is het perfect gegaan. Ik heb haar lekker in de draagdoek bij me genomen en haar in de draagdoek gewoon tegen me aan laten huilen (wel observeren wat er gebeurt, of er pauzes tussen waren en dat ze niet helemaal overstuur werd). Het was een idee van mijn man eigenlijk, die zei: als ze huilt omdat ze haar energie en alle prikkels moet evacueren misschien moeten we haar dan dat ook even laten doen. Ze hebben alleen hun huilen om dit te kunnen doen, en als het eruit is is het er maar uit. En het is fantastisch gegaan. Ze heeft een paar keer 10 tot 15 minuten gehuild terwijl ik tegen haar bleef praten, tegen mij aan hield etc en daarna: rust! Super!
En wat betreft die ostheopaat, ja ik denk dat dat zeker een goed idee is, maar meer als je kindje overdag ook problemen heeft met slapen, huilen etc. Sophie slaapt overdag en 's nachts goed, alleen als de avond valt heeft ze dus die huilbuien. Morgen heb ik haar maandelijkse afspraak bij de dokter (hier in FR ga je naar de dokter ipv consultatie bureau) en zal het met hem er ook nog even over hebben.
groetjes!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/hUflp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b4.lilypie.com/0XsTp2.png" alt=“Lilypie Vierde Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - anouschkarosa op 03 Jun 2009 09:40:57