Avond eten

Hoi dames,

Ik heb even een vraagje waar ik zelf niet uit kom. Heb 2 weken terug ook een advies gevraagd van het bureau, maar ik zie nog niet echt dat het helpt, dus misschien dat jullie nu ook inzichten hebben die ik kan gebruiken!

Bo is altijd een goede eter geweest, als hij niet eet, dan is er wat aan de hand
Tenminste dat was eerder altijd zo. Wat betreft het avod eten at hij ook altijd goed. De ene keer kreeg hij vers, andere keer potje, lag er maar net aan wat handig was voor ons.
In de vakantie kreeg hij best vaak een potje omdat we vaak wat later thuis waren enzo. In die periode is hij er achter gekomen dat hij potjes veel lekkerder vind dan vers. Gevolg, hij at geen vers meer. Het boeide hem ook niks, hele dag at hij goed, maar het avond eten, nee hoor, hij wilde geen 1 hap, schoof hem al weg als hij zag wat er in zat.
Toen overleg gehad met het bureau, en die zei, geen potjes meer, en of hij nu wel of niet eet. Niet reageren, alleen reageren als hij er mee gaat spelen, want dan is het klaar. Verder dus wel gezellig kletsen over hoe zijn dag was etc, maar niet reageren op het feit of hij nu wel of niet eet. Hij zou dit namelijk al zien als machtsmiddel.
Nou zo gezegd zo gedaan, en het ing gelijk goed, alsof hij ons had gehoord ofzo. Maar we zijn nu 2 weken verder en hij eet gewoon weg in de avond niet als hij geen zin heeft. Wortels eet hij de ene keer wel, en 4 dagen later bv weer niet!! Geen hap dan.

Mijn vraag is, is dit ormaal en wat doe ik er aan, hoort dit zo lang aan te houden?word er namelijk onzekerr van!!

liefs woezel

Tja dat die kids die potjes toch nog steeds zo lekker kunnen vinden he!? Joey eet altijd wel wat van de zelfgemaakte pot, maar tis al maanden niet meer zo veel als voorheen. Hij kreeg ook al heel lang geen potjes meer, maar toevallig vorige week hadden wij smiddags om drie uur honger en hebben we een patatje gehaald toen Joey in bed lag. Dus met etenstijd geen honger, vandaar dat we Joey een keer weer een potje hebben gegeven. Zo’n hele grote van 15-36 maanden. En jeetje, alles ging schoon op! Dat is 4 keer zo veel als hij normaal eet! Ik stond er raar van te kijken! Daarna geen potjes meer gehad, en weer net als voorheen eet hij elke avond weer een klein beetje!
Maar Bo eet dus helemaal niks… Dat lijkt me moeilijk, maar ik denk toch dat je het zo moet aanpakken wat het CB zegt! En volhouden inderdaat! Ze kunnen echt lang volhouden, weet ik uit ervaring. Joey heeft 6 maanden geen hap brood gegeten, doordat hij wel eens een croisantje van de bakker kreeg… dat is gelukkig weer goed gekomen, maar ik vond het lang duren zeg!
Krijgt Bo in de middag nog veel waardoor hij met etenstijd misschien geen honger heeft? Of drinkt hij veel in de middag?

Groetjes Anouk

Inderdaad volhouden, wat je zegt het is een machtsmiddel. Wij hebben er een die alleen maar op toetjes leven wil. De rest van de dag eet ze prima hoor. Het is een fase en die heet peuterpuberteit

Groetjes,

Michèle

Kan het zijn dat ie moe is tijdens het eten? Als dat zo is kun je hem eerder eten geven, of eens proberen of hij 's middags wel warm wil eten. Ik weet nog wel dat Jente een periode had dat ze om 18.00 uur uitgeteld was en al naar bed moest. Toen ben ik ook eerder met haar gaan eten.

Ik ben het met het CB eens; geen potjes meer, als hij echt honger heeft eet hij echt wel. Hij zal zichzelf echt niet verhongeren. Nee het is niet leuk! maar hij weet dat hij je tot wanhoop kan drijven en dat je dan misschien hem een potje heeft! Ze zijn zo slim!!! Maare succes want het is wel heel moeilijk hoor!

Indd volhouden en geen potjes meer. Hier is vanaf dat hij een jaar is al geen potje meer in huis geweest.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Het is vooral de leeftijd denk ik, Woezel. Uitproberen. Hou vol! Bij echte honger eet 'ie echt wel.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

nou hij is op zich niet te moe, daar ligt het niet aan. Wat ook zo typisch is. Als ik bv om 1600 al thuis ben van het werk, en Bo en mijn man komen om 1700, dan heb ik het eten al klaar, en schuiven we gelijk aan> Bo eet dan altijd goed!!! Maar als ik het eten nog niet klaar heb en het duurt ee 15 minuten langer ofzo, dan eet hij niet!! Is dat niet raar?
Het zal de leeftid wel zijn idd, en gewoon volhouden. Hij eet overdag heel goed, en zijn boterhammen, daar is hij gek op!! HIj eet er met gemak 2 weg en als ik hem een 3e aan zou bieden, gaat die er ook nog in, maar dat vind ik echt teveel, dus doen we niet.
Tussen de middag krijgt hij een beker drinken (200 cc) en een koekje (langevinger meestal) en meer niet. Kan dus ook niet zijn dat hij echt vol zit. Maar het is idd zo, aangezien hij overdag verder heel goed eet, dat er niks aan de hand is, en dat hij nu gewoon aan het uitproberen is. Kwestie van volhouden dus!!

Pfff welkom peuterpuberteit!!

liefs woezel

Pff… ik ben er ook mee aan het kennis maken
Seth eet dan wel goed, maar zegt heel de dag op alles Nè! haha

Eerst schudde hij braaf ja als ik iets vroeg, maar nu zegt hij op bijna alles: Nè! (nee) Het is nu een paar dagen zo, en ik wordt er nu af en toe al gek van, haha.

En het wordt nog veel erger!!

Succes ermee, en ik zou inderdaad volhouden, als hij honger heeft, eet hij wel.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Vind de aanpak van het CB wel oke, dus ik zou ook zeggen volhouden en laat je niet gek maken door die kleine man. Zoveel hebben ze niet nodig. Als hij niet enorm af gaat vallen, kun je deze fase zonder al te veel heisa voorbij laten gaan door vol te houden en hem niet zn zin te geven.

Als je je zorgen maakt om vitamines, kun je smiddags een keer cherrytomaatjes of worteltjes geven in plaats van een koekje.

Succes met je ventje!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker