Hoi dames,
Ik heb even een vraagje waar ik zelf niet uit kom. Heb 2 weken terug ook een advies gevraagd van het bureau, maar ik zie nog niet echt dat het helpt, dus misschien dat jullie nu ook inzichten hebben die ik kan gebruiken!
Bo is altijd een goede eter geweest, als hij niet eet, dan is er wat aan de hand
Tenminste dat was eerder altijd zo. Wat betreft het avod eten at hij ook altijd goed. De ene keer kreeg hij vers, andere keer potje, lag er maar net aan wat handig was voor ons.
In de vakantie kreeg hij best vaak een potje omdat we vaak wat later thuis waren enzo. In die periode is hij er achter gekomen dat hij potjes veel lekkerder vind dan vers. Gevolg, hij at geen vers meer. Het boeide hem ook niks, hele dag at hij goed, maar het avond eten, nee hoor, hij wilde geen 1 hap, schoof hem al weg als hij zag wat er in zat.
Toen overleg gehad met het bureau, en die zei, geen potjes meer, en of hij nu wel of niet eet. Niet reageren, alleen reageren als hij er mee gaat spelen, want dan is het klaar. Verder dus wel gezellig kletsen over hoe zijn dag was etc, maar niet reageren op het feit of hij nu wel of niet eet. Hij zou dit namelijk al zien als machtsmiddel.
Nou zo gezegd zo gedaan, en het ing gelijk goed, alsof hij ons had gehoord ofzo. Maar we zijn nu 2 weken verder en hij eet gewoon weg in de avond niet als hij geen zin heeft. Wortels eet hij de ene keer wel, en 4 dagen later bv weer niet!! Geen hap dan.
Mijn vraag is, is dit ormaal en wat doe ik er aan, hoort dit zo lang aan te houden?word er namelijk onzekerr van!!
liefs woezel