Avent speen 1 naar 2 gaatjes

Hallo,

Ik ben Léon en heb een vraag over het speentje (fles) van mijn dochter (Marèl).
We gebruiken de Avent flessen.
Marèl is nu ruim 3 maanden en van het cb kunnen we gaan kijken of we van 150ml met 5 scheppen (Nutrilon hongerige baby + joh brood pit spul) 5 à 6 voedingen per dag, naar 5 voedingen per dag van 180ml met 6 scheppen. We zijn begonnen met de laatste voeding 's nachts 23.00 en de 1ste 's ochtends met 180 ml+6 scheppen.
Dit gaat goed en ze doet er ook niet te lang over oid.
Onze lieve dochter slaapt al geruime tijd door 's nachts ( gelukkig !!)

Maar nu de vraag, de speentjes van de Avent fles zijn nog altijd nr 1, ze drinkt goed, laat soms wel eens wat voeding zitten maar dat is niet erg, ze groeit goed (bij de geboorte was ze wel erg klein 2420gr en 43 cm) nu was ze vorige week al 5350 gr en 58 cm !
Gezien dat ze goed drinkt, goed groeit etc etc, hoelang doe je met een nr 1 speentje ? is het verstandig om hier mee door te gaan totdat we merken dat het voeden langer gaat duren ? Hadden we allang naar de nr2 moeten overstappen ?

Onze dochter is een heel pittig wijffie, wanneer ze in de box ligt dan kan ze niet stil liggen, continue met de armen zwiepen en met de benen trappen. Altijd vechten tegen de slaap, af en toe bakeren we haar ook in.
Ze heeft echt het temperament van ons.

Zolang ze niet lang over een fles doet zou ik niet overstappen, gewoon lekker zo laten.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi
je kan overstappen naar een grotere speen als ze langer dan 20-25min er over doet. Want met ong. 20min is de zuigbehoefte bevredigd en daarna hebben ze eigenlijk bijna geen trek meer en hebben ze moeite om de flesjes leeg te drinken. Tuurlijk hoeven de flesjes niet schoon leeg, want vol = vol en we gaan niet proppen, maar qua tijd moet 't niet te lang duren. Als ze er zeker een half uur over doet, dan kan je eens overstappen naar een grotere speen.
Slobbert ze het dan ineens in 5 -10min leeg… dan schakel je weer terug. Want hoe harder het naar binnen klotst, hoe harder ze het er weer uit spuugt.
Als ze een paar maandjes ouder is zal het sowieso wel sneller gaan dan 20 min. hoor. Althans… zo is hier de ervaring .
Succes met je meissie!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Marla. Zolang ze de fles goed leegdrinkt en er niet langer dan 20 minuten over doet, gewoon lekker zo laten. Wij hebben ook altijd Avent flessen gehad en ook niet alle nummers gebruikt. Tim had altijd erg snel flessen leeg en als we over gingen op andere nummers dan dronk hij ze helemaal giga snel leeg.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Volgens mij staat er ook op de speen bij van welke leeftijd etc. Nou daar hield onze zoon zich echt niet aan. Gewoon je eigen gevoel volgen en doen ze er niet te lang over dan zo laten…

Bedankt voor alle reacties

Kijken het aan en zullen eens kijken wat ze met een 2tje doet, zien dan wel vanzelf wanneer het nodig is om over te stappen.

Groeten Léon

Zat nog eens te denken… jullie gebruiken ook nutriton zag ik. Die hebben wij ook gebruikt. Daar moesten wij toen wel een anders speen voor gebruiken want die maakte de voeding dikker. Dus in het begin waren wij wel snel over op de 2e speen … maar die hebben wij heel lang gehad. Want in die periode zijn we ook de nutriton gaan afbouwen…

Succes…

Ik heb ook nooti naar de leeftijd en de gaatjes in de speen gekeken. dat werkte bij Joey totaal niet! Hij drinkt zijn pyjamapapje 's avonds nog steeds uit een nr 3 speen met avent! Een standenspeen is volgens mij de volgende stap, of komt er nou eerst nog 4? Anyway, die gaan veel te snel voor Joey, hij kan er totaal niet mee omgaan. Dus inderdaat lekker naar je kindje zelf kijken, en niet naar de leeftijden die bij de speen horen.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ik heb nooit naar leeftijd gekeken mbt de gaatjes.
moet je ook niet doen want als Marèl graag en goed drinkt uit een fase 1 speen, gewoon niet gaan switchen.
rico is nu al 1 en drinkt nog steeds uit een fase 1 speen
alleen avond pap uit een fase 2 speen van avent.
zo gaat het goed, en met een groter gaatje krijg je alleen maar kans op verslikking en spugen.

(waarom trouwens Nutriton door de voeding?)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Leuk zeg al die reacties en tips,

Zijn toch over gegaan op de nr 2, bij nader inzien deed ze er met de nr1 toch een half uur over en nu met de nr2 15 tot 20 min.

Met de nr 2 gaat het nu goed.

De nutriton is voor het teruggeven van melk, sinds we er mee zijn begonnen nog steeds wel een beetje, maar echt veel minder dan als we het zonder doen.

Léon
Vader van Marèl ( 22-07-2009)

Nutriton heb ik ook een tijd gebruikt ivm met veel melk terug geven
Gaat prima met dat spul
en als een speen werkt Lekker zo laten

Ik heb hier maar twee soorten drink spenen in huis 1 gewone voor melk thee etc en een pap speen
Ik heb geen avent systeem Maar wat ik me nou toch altijd afvroeg Wat is een 2/3 standen speen
Je kan toch niets draaien of klikken aan een speen Heb het nog nooit gezien Misschien sla ik de plank wel helemaal mis hoor

Overigens nog een tip voor fles voeding Bij mn buurvrouw was het een hele tijd moeizaam met de fles Tot ik een keer zag hoe strak ze de dop er op draaide
Dr dochter moest zich een hartverzakking lurken om de halve fles naar binnen te krijgen En voor de andere helft was ze te moe
Dicht maar niet te strak
Gr
Linda