Avent-fles vraagjes

Jessey drink uit een Avent-fles, en dat gaat op zich heel goed. Het valt mij alleen op dat er regelmatig melk langs haar mondhoek druppelt, en soms komt het er echt met een straaltje uit. Ik kan me niet herinneren of Joey dit ook had, en nu vraag ik me af of dit normaal is, of zou ik een andere fles moeten halen omdat deze niet goed drinkt ofzo?

En dan nog een vraagje over die fles… Ik heb hem nog van Joey, dus geen verpakking bij de hand, maar het klopt toch dat er een luchtventiel in de dop zit verwerkt? Niet zoals bij de difrax, maar op een andere manier, iets in de schroefdop ofzo…?
Vaak maakt de fles onder het drinken namelijk een geluidje, en naar mijn idee is dat de lucht die er in komt zodat de fles niet vacuum trekt.
De kraamhulp zegt steeds dat de fles juist vacuum zuigt als je dat geluidje hoort, en daarom moet ik steeds even los laten. Dit is dan wel 15 keer per fles van 90 cc! Ik vind dat maar onrustig voor Jessey, en doe het dan ook niet als ze er niet bij is. Naar mijn idee is vacuum dat de speen plat word en er niks meer in het mondje komt, en dat er allemaal belletjes in de melk komen als je de speen uit het mondje haalt… Dit gebeurd nooit!
Hmmm warrig verhaal geloof ik… Hahah, maar wie heeft nu gelijk? Ik of de kraamhulp? Zit er nu wel of geen luchtventiel in de Avent fles?

Jij hebt gelijk hoor! En wat betreft het oogje wat je zoontje: als het goed is komt er een wijkverpleegkundige langs van het CB, vraag het eens aan haar… zo niet dan zou ik naar de huisarts gaan. Laat eventjes kijken want hij/haar kan waarschijnlijk zo je ongerustheid wegnemen, dan kan jij weer zorgeloos genieten.

Wat betreft het lekken van melk, dat had Phine ook bij Avent, omdat de aanzet van de speen voor haar te breed was. Phine drinkt nu uit difraxfles en dat gaat zonder te knoeien. Heb je wel de kleinste speen erop (0+)?

Groetjes

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

sorry … dochtertje natuurlijk!!!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

mijn ervaring met avent is juist, hoe meer lawaai hoe beter! heb je nog speen 1 erop? dan moet je de dop misschien net na het vast draaien een slagje , echt miniem weer open draaien

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi anouk wat betreft die ventieldop, daar kan ik je niks over vertellen.
Wat bereft het het straaltje melk langs het mondje wel. Doordat mees altijd zo slecht dronk/drinkt hebben wij in het begin een pre-logepediste naar mees laten kijken. Die vertelde dat (mees had dat nl ook) als er melk langs het mondje loopt het te snel gaat en dat ze het niet goed weg kunnen slikken, en dus het teveel aan melk via de zijkant weg loopt. Mischien kun je er wat mee.

Gr patries

Als de fles vacuum gezogen is is de speen plat of naar binnen getrokken. Dus als dit niet zo is gewoon de fles doorgeven en er niet steeds uithalen. Dion zoog de fles wel vaak vacuum dit doet hij nu niet meer.
Dat geluidje hebben wij ook in de fles. Heb je ook last van luchtbellen in de fles?

Belangrijke info voor de moeders die het nog niet weten! Het schijnt dat er alleen in Nederland nog verschillende merken voor babyflesjes worden toegestaan, Avent etc.

Terwijl de rest van Europa dit heeft afgeschaft en alleen de BORN FREE babyflessen worden verkocht! Dit heb ik toevallig na lang googelen kunnen vinden. Dus ik heb er gelijk 2 besteld Deze flessen zijn juist om darmkrampen tegen te gaan en volgens zeggen werkt het heel erg goed!

Ik zal zeggen check het voor de zekerheid zelf ook nog een keer na, maar ik geloof het best

Groetjes mama van Meric

Hoi,

Je moet de dop een klein stukje losser draaien zodat je geen geluid meer hoort.
Als er een flink straaltje uit loopt dan heb je waarschijnlijk een te grote speen.
de kleinste speen moet je hebben dat is 0+.

Succes ermee!

Groetjes Lisan.

Jason heeft dat ook, dat de melk er soms uitloopt. Maar heb me hier nooit echt zorgen over gemaakt omdat hij heel erg snel drinkt…
Volgens mij gewoon te snel

Dat geluidje hebben wij ook. Meestal draai ik hem even los en opnieuw vast en dan is het weg.

Vraag idd even na bij het consultatiebureau hoe dat zit met het straaltje melk.
Ik gebruik ook AVENT af en toe maar heb op zich nergens problemen mee.
In het begin had mijn uk heeel veel darmkrampjes en dronk te snel. Toen heeft het cb mij de difraxfles geadviseerd, onder aan de difraxfles zit een schroefdop met een ventiel waardoor de lucht echt weg loopt uit de fles.
DE s- speen is anders dan de 1 -gats speen van AVENT, kleine,r waardoor de melk geleidelijker uit de fles loopt. De speen gaat de hele mond in en lippen komen dan niet zoals bij AVENT tegen het overige deel van de fles.
Misschien minder kans op een opening dus waardoor er melk langs de zijkant kan weglopen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik wist het wel, dat avent ook een luchtventiel had! Vreemd dat een kraamverzorgster daar niet van op de hoogte is, die zal toch wel meer van die flesjes tegen komen…
Maar ze is weer weg, we kunnen het nu allemaal op onze manier doen, en dat scheelt al een hoop stress! Dat straaltje melk wat langs de speel liep gebeurd inmiddels niet zo vaak meer, eigenlijk alleen als ze te moe is, waardoor ze niet snel genoeg de melk weg slikt.
Verder haal ik de speen niet meer telkens uit haar mond, want de fles kan dus niet vacuum zuigen, en ze drinkt een stuk rustiger nu, en slaapt aan het eind ook, dus dan kan ze zo haar bedje in!
Het valt mij alleen op dat ze maar heel zelden een boertje kan laten, terwijl er toch wel wat lucht in komt, aan alle windjes te merken… Maar ach, zo lang ze geen krampjes heeft is dat vast niet erg!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

Avent flessen hebben ventiel, alleen werkt deze niet goed als je de fles té strak dicht draait…
Het geluid dat je hoort, moet je juist horen…
De luchtbellen die je ziet, moet je juist zien, zo merk je dat het ventiel werkt, de luchtbellen onstaan doordat de lucht uit het ventiel door de melk heen in de fles komen.

Wat ook goed kan helpen tegen het straaltje melk wat er wel eens uit komt, is de speen goed in de mond (lees recht) stoppen.

Groeten.

Léon
Vader van Marèl ( 22-07-2009)