Jessey drink uit een Avent-fles, en dat gaat op zich heel goed. Het valt mij alleen op dat er regelmatig melk langs haar mondhoek druppelt, en soms komt het er echt met een straaltje uit. Ik kan me niet herinneren of Joey dit ook had, en nu vraag ik me af of dit normaal is, of zou ik een andere fles moeten halen omdat deze niet goed drinkt ofzo?
En dan nog een vraagje over die fles… Ik heb hem nog van Joey, dus geen verpakking bij de hand, maar het klopt toch dat er een luchtventiel in de dop zit verwerkt? Niet zoals bij de difrax, maar op een andere manier, iets in de schroefdop ofzo…?
Vaak maakt de fles onder het drinken namelijk een geluidje, en naar mijn idee is dat de lucht die er in komt zodat de fles niet vacuum trekt.
De kraamhulp zegt steeds dat de fles juist vacuum zuigt als je dat geluidje hoort, en daarom moet ik steeds even los laten. Dit is dan wel 15 keer per fles van 90 cc! Ik vind dat maar onrustig voor Jessey, en doe het dan ook niet als ze er niet bij is. Naar mijn idee is vacuum dat de speen plat word en er niks meer in het mondje komt, en dat er allemaal belletjes in de melk komen als je de speen uit het mondje haalt… Dit gebeurd nooit!
Hmmm warrig verhaal geloof ik… Hahah, maar wie heeft nu gelijk? Ik of de kraamhulp? Zit er nu wel of geen luchtventiel in de Avent fles?