Auw... bekken?

Sinds de zwangerschap van Sarah heb ik al last van een plek link onderin mn rug, eigenlijk is het niet eens mn rug meer geloof ik maar ter hoogte van mn bil.
Nooit erg veel last van gehad, tenminste niet zo erg om er ook daadwerkelijk eens mee naar een dokter te gaan.
Maar de laatste week gaat het ineens veel zeerder doen en sinds vanmiddag trekken er ook pijnscheuten door als ik ook maar iets scheef op mn been sta.

Aargh iemand enig idee? En nee ik weet dat jullie geen dokters zijn maar heb zo weinig zin om naar een dokter te gaan.

Kan vanalles zijn. Misschien staat er iets scheef? Met fysio is het meestal heel goed te verhelpen…spreek uit ervaring.

Klinkt mij ook inderdaad als je bekken! Ik heb er met mijn laatste zwangerschap ook veel last van gehad, en was erg blij met de fysio!

Jep, ik heb ook vaak last van mijn rug, zeker als ik het overbelast, zoals Bakmama beschrijft.

Nu helpen de volgende dingen bij mij:
-Sporten, mijn spieren versterken (ik merkte al na een week verschil en heb nu geen last meer)
-Geen hakken dragen of in ieder geval niet te vaak

Ook heb ik steunzolen die goed hielpen (gebruik ik nu niet meer), en ben ik regelmatig bij de chiropractor geweest voor mijn rug.

Liefs, Anne

Het kan ook ischias zijn zoals je het beschrijft…
Ik zou er wel even naar laten kijken, door fysio of huisarts.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Dank dames, het is nu na een nacht slapen al wel weer een stuk minder, maar het zit er nog wel.
Ik wacht het weekend, of volgende week en volgend weekend haha, wel even af en als ik er dan nog last van heb ga ik wel langs de huisarts.

Waarschijnlijk zal je ha je doorverwijzen naar een fysio. Tegenwoordig kun je ook zonder verwijzing naar een fysio toe.
Wil de fysio wel een verwijsbrief dan kun je die altijd nog halen. Zou er zeker over nadenken om misschien langs een fysio te gaan. Misschien is het na 2 a 3 behandelingen al een heel stuk opgeknapt.

Ik zou niet naar de fysio gaan voor je weet wat het is. Je kunt nl ook oefeningen krijgen die het verergeren als het iets anders is als de fysio denkt (spreek uit ervaring)

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Het klinkt als je SI gewricht. is niet echt een gewricht maar bindweefsel verbinding aan weerszijden van je bekken. Een manueel of fysio zou je heel goed moeten kunnen helpen. Wat mij heel goed hielp is een oefening waarbij je je linkerbeen onder je knie vastpakt en dan dat been zo hoog mogelijk voor je buik omhoog trekken, staand. En dat een paar keer. Dan rek je het een beetje en dat hielp hier heel goed.
Sterkte want het doet zeer!
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 13 Mar 2011 17:45:50

Ik had inderdaad dezelfde soort klachten, en bij mij was het ook het SI gewricht.

Liefs, Anne