Autozitje

Wat hebben jullie gedaan met 2 kindjes? Echt een autostoeltje erbij gekocht of … een zitverhoger? Ik zag nl (geen link toevoegen ) ergens dat ze in de aanbieding waren en dat scheelt best enorm. Daar werd aangegeven dat je deze mag gebruiken vanaf 15 kilo. Nu is Levi nog te groot voor autostoel dus kan Jurian er nog lekker in blijven zitten … maar dacht misschien toch wel goed om nu aan te schaffen…

Wat zouden jullie doen?

Ik zou de zitverhoger alvast kopen. Nora is natuurlijk een stuk ouder als onze tweede in de maxi cosi tobi gaat, maar wij gaan zeker voor zo’n zitverhoger.

Hoe zwaar is Jurian nu? Nora is ruim 13 maar vrij klein, dus misschien zit Jurian al bijna al de 15 kilo? En dan heeft hij nog een aantal maanden om het eraan te groeien…

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik weet niet beter dan dat een zitverhoger pas vanaf een bepaalde leeftijd mag.

Ik zou eerlijk gezegd nooit bezuinigen op autostoelen. Ik zou kijken naar de veiligheid van mijn kind en dan is een goede autostoel met zo’n hoofdsteun altijd een betere keuze dan alleen maar zo’n zittinkje.

Jammer dan van het geld, maar ooit kan-ie op marktplaats. Voor korte ritjes of als je onverwacht een extra kindje mee moet nemen dan is zo’n zitverhoger handig, maar als autostoel-voor-altijd is het niet geschikt naar mijn mening.

Je verwijt het jezelf levenslang als je kind onnodig ernstig gewond raakt bij een evt. ongeval alleen maar omdat-ie in een minder geschikt autozitje zat omdat dat veel goedkoper was.

Klinkt misschien even heel hard, maar je weet hoe ik het bedoel he?!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Dec 2010 11:57:38

@Mini boy
Kijk even op de site www.kinderzitjes.nl
Daar staat een boel informatie over autostoeltjes e.d…

Een stoelverhoger met rugleuning en hoofdsteun is een prima autostoeltje zodra een kind daar in mag en in kan. Ik had er pas ook eentje goedkoop gekocht maar weer terug gebracht naar de winkel aangezien hij niet goed uit de test van de ANWB kwam. En…ons ventje leek wel een dwerg in dat ding! Die zat daar echt nog niet lekker in en zit nu weer prinsheerlijk in de priori.

Levi is nog maar 4 mnd dus kan met een beetje mazzel tot zijn eerste jaar in de maxicosi (als je dat ziet zitten). Dan is Jurian 3 wanneer Levi zijn stoeltje overneemt en al weer wat groter en stabieler voor een opvolger. Wat je ook kunt doen is navragen bij kennissen/familie of je voor een paar maanden een autostoeltje van hen kunt lenen tót Jurian naar een maatje groter kan. Let dan wel op dat het stoeltje geen ongelukken heeft meegemaakt en zijn veiligheid dus kan blijven bieden.

Sje : ik bedoelde ook een zitverhoger met rugleuning etc erbij. Het is net wat anders als het autostoeltje maar … ook comfort om te zien. En bij de anwb geven ze aan dat de kilo’s belangrijker zijn dan de leeftijd, vandaar.

Ik heb tijdje stoel van mijn zus geleend maar die heeft hem momenteel zelf weer nodig…

Oh, akkoord. Nee, dan is het goed. Ik dacht dat je zo’n los zittinkje van een tientje bedoelde.

Vond het eigenlijk ook al niks voor jou om zo laconiek te denken.

In dat geval heb je gelijk: dan zou ik ook geen autostoel meer kopen maar de opvolger met rugleuning en hoofdsteun.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Dec 2010 15:44:55

Dat is ook het model dat ik bedoel. Mn nichtjes zitten er ook vanaf hun derde in, dus lijkt mij dat het wel kan tegen die tijd.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Aangezien een van ons de kinderen brengt en de ander ze ophaalt, hebben wij zelfs 2 stoelen per kind nodig. Wij hebben ervoor gekozen om 2 tobi’s te kopen en 2 stoelen van de Hema. Ze hebben daar een variant die je vanaf 9 maanden tot 12 jaar kunt gebruiken. Dan hoef je ook niet zo vaak een nieuwe te kopen. De jongens zitten er prima in voor korte ritten. Voor lange ritten vind ik het belangrijk dat ze zeer comfortabel zitten en eventueel kunnen liggen. Dat gaat toch beter in een tobi (of iets soortgelijks).

Ik heb er eerst ook over gedacht om een grotere stoel voor de oudste te kopen, maar hij was toen pas 2j4mnd en ook nog lang niet het vereiste gewicht.

Kimo (27-03-2008)
Ilja (02-10-2009)

Wij hebben destijds een stoel voor groep 2/3 gekocht. Marijn was 2,3 jaar. Hij had niet de aantal kilo’s maar wel de lengte. Het gaat ook om de gordel, dat deze niet halverwege de nek zit. De stoel die wij hebben kun je het schouder gedeelte in hoogte verstellen. Wij hebben de Recaro monza met isofix. Recaro ontwikkeld ook stoelen voor de autosport. Wij bezuinigen niet op autostoeltjes. Veiligheid voor alles.
Er was een keer een verkopen die zei, vaak kopen mensen 2 stoeltjes en dan komt de goedkoopste stoel vaak in de auto die minder luxe is en de dure stoel in de luxere auto. Je kunt het beter andersom doen.

Aangezien Rens al bijna 15 kilo is ga ik voor een zitverhoger met rugleuning. Maar ik wacht eerst even de afspraak op het cb af om hem daar voor de zekerheid nog even te laten wegen. Hier heeft het sowieso nog niet echt haast want de kleine moet nog geboren worden en dan gebruiken we natuurlijk eerst de maxicosi. Ik heb er wel al een staan. Ik vraag me trouwens af of ze vanaf 15 kilo echt in zo’n zitverhoger moeten of dat de autostoel dan ook nog steeds kan. Hij zit er voor mijn idee nog prima in.

groetjes Ramona

Overigens bedacht ik me net dat fietszitjes voorop ook maar tot 15 kilo gaan dus ik moet ook nog een nieuw achterzitje. Kan ik mooi voor m’n verjaardag vragen volgende maand. De familie geeft hier altijd met elkaar 1 groter kado dus dan kan ik die mooi vragen. Anders heb ik toch geen idee.

We hebben voor Anna een Römer Kid aangeschaft. Een goede autostoel in een hele gave meiden kleur!

Nora kan in de andere autostoel.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009