Autostoeltje

Onze zoon zit sinds hij 10 maanden is in een autostoeltje van Römer (voor groep 1 zeg maar). Nu ben ik aan het twijfelen welk stoeltje ik er straks bij moet kopen. Hij kan volgens mij nog tot 3,5 jaar in deze stoel en dan mag hij toch op een zitverhoger? Dus hoef ik alleen voor mijn dochter een nieuwe stoel te kopen (groep 1), want dan is onze zoon nog maar 2 jaar, en niet een nieuwe voor mijn zoon van groep 2/3 toch?
Pff, ik heb net even gezocht op internet, maar kom er niet helemaal uit. Wat hebben jullie gedaan?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hier dezelfde situatie. Wij hebben een autostoel groep 1 bijgekocht voor onze zoon (die er al in zit). Wij vinden onze dochter van 2 echt nog te jong voor de grotere stoel groep 2/3 en ze is nog geen 15 kg.
Ook als ik kijk naar de veiligheid voel ik me prettiger bij de autostoel 1 voor mn dochter dus zolang ze er nog in past…

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 07 Dec 2011 21:01:06

Ik zou een groep 2-stoel kopen. Onze zoon is nu 3,5 maar hem zou ik echt nog niet alleen op een stoelverhoger zetten. Veel te kwetsbaar, wat mij betreft.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Het is maar net waar je je goed bij voelt. Wij hebben sinds kort een nieuwe autostoel gekocht voor Tim. Ondanks dat je wel hoort dat een stoelverhoger prima is voor deze leeftijd. Hadden wij zoiets van toch nog maar een gewone autostoel. Veiligheid voor alles en daar geef ik liever iets meer geld aan uit.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben sinds een week Dion in een autostoel 3 zitten. Dit model is dat
http://www.boombuy.nl/recaro-monza-blackaquavit-p-2039.html. Wij hebben dit model wel met ISO fix.
In de andere stoel deed hij iedere keer zijn armen uit de 5 punts gordel en ja ik kan niet zo maar overal stoppen om de gordels weer goed te doen, werd er gek van. Laatst moest ik even de auto verzetten en Dion ging in Marijn zijn stoel zitten en toen had ik de gordel ff geprobeerd en hij zat er goed in, gordel zat op de juiste hoogte wat natuurlijk heel belangrijk. Toen had ik zoiets van jij krijgt er ook eentje. Qua gewicht mag hij erin. Tot nu toe heeft hij nog geen 1 keer zijn arm omder de gordel gedaan.
Ze hebben ons destijds verteld dat het zonde is om een autostoel voor de groep 2/3 te kopen omdat ze van stoel 2 maar even gebruik maken en ze meestal dan gelijk al in de 3 passen.
In de stoel van groep 3 kunnen ze echt heel lang zitten, ons nichtje van 6,5 zit er ook nog steeds is en zijn is zeker 1,30 meter.

Wij hebben een nummer 3 voor de oudste, en 2 van nummer 2 voor de jongste. In elke auto 1.
Onze dochter zit dan ook gewoon in de gordel in de nummer 3, de nummer 2 is ze ook echt ontgroeid, zit ze helemaal klem in.
Alleen een zitverhoger zou ik ook nog niet doen!

Manderijn

Ga voor een groep 2 stoel. Een groep 3 stoel moet echt goed passen. Zit de gordel verkeerd in het nekje, dan kan dat tot verstikking leiden bij een aanrijding en dat wil niemand! Gewicht zegt niets van lengte. Ik vind lengte belangrijker dan gewicht vanwege de gordel die langs het nekje loopt.

De onze ging met 98 cm in een groep 3 stoel en dat ging maar net net qua gordel. Vanaf 1 m had hij er gelijk goed ingepast.

hoi,
ik zit even mee te lezen.
wij moeten over ruim een half jaar ook een stoel voor emma kopen. zij is dan bijna vier… ik wilde tot dan wachten, ze zit volgens mij nog prima in de maxicosi priori.
maar ze is al ruim 1 meter. zou ik haar nu al over moeten zetten?

gr

@Freubeltje
Tuurlijk is lengte net zo en misschien wel belanglijker. De hoofdstuen kun je in hoogte verstellen en op de laagste stand hangt hij mooi op zijn schouder en zit er niet los van. In de winkel hebben we ook nog gepast dus als de gordel te hoog zat hadden we Dion er zeker niet in gezet. Je hebt ook stoeltjes waarvan de hoofdsteun niet kunt verstellen maar daar zit natuurlijk ook het prijsverschil in.

Bij onze type stoel zit ook zo’n soort haakje, waar je de gordel achter schuift. Ter hoogte van de schouders zeg maar.
Ik zie eigenlijk niet hoe de gordel er dan voor kan zorgen dat je stikt, want de gordel komt niet in de buurt van der nekje/halsje!

Ik lees het nog eens net, maar een nummer 1 is toch de macicosi. nummer 2 de stoel met de 5puntgordel, en nummer 3 de ‘losse’ stoel waar je uiteindelijk alleen de verhoger van over kan houden?

Manderijn

@Gidget
Nee, ze hoeft nog niet over hoor
Wij hebben de onze ‘vervroegd’ over gezet omdat hij in de priori echt niet meer lekker zat hoewel hij er qua lengte nog prima in paste.

@Pranger
Ook wij hebben een verstelbare hoofdsteun en de gordergeleider is dus ook verstelbaar. Maar het maakt misschien wel uit welk merk je hebt

Gordelgeleider… wat een goed woord!

Manderijn

Ik heb even op de site van Maxi Cosi gekeken en daar is de echte maxicosi groep 0, de stoel vanaf 9 mnd-3,5 jr (of 9-18 kg) groep 1 en dan de volgende stoel (die je met een gordel vastmaakt heet groep 2/3. Vandaar dat ik het vroeg. Ik heb inmiddels een andere stoel gezien bij Baby-Dump en die is van 9-25 kg. Die zou dan voor onze zoon prima zijn en kan daarna naar onze dochter. Maar dan moet ik 'm natuurlijk eerst even “live” bekijken om een oordeel te kunnen geven.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Rens zit hier al een tijdje in een groep 2/3 stoeltje. Gaat prima vind ik. Zijn oude groep 1 stoeltje was hij echt ontgroeid. Hij was er te lang voor en het zat ook niet fijn meer voor hem. Die stoeltjes komen toch vrij ver naar voren en dan zat hij klem tussen zijn stoeltje en de stoel van mijn man(die is vrij lang dus zijn stoel staat best een eind naar achteren) achter mij kon hij niet meer zitten want daaar moet de maxicosi en die past niet achter mijn man want dan zit hij met z’n knieen tegen het stuur.
Er zit wel heel veel verschil in kwaliteit bij die groep 2/3 stoeltjes. Altijd 1 met verstelbare hoofdsteun nemen en met een gordelgeleider.
Overigens hebben wij ook nog zo’n pluchen gevalletje om de gordel zitten zodat deze niet zo makkelijk kan snijden.

Groetjes Ramona