Autostoeltje

Wie geeft er mij op de valreep nog info over uitstoeltjes… welke jullie uit ervaring fijn vinden of hebben…

Jurian groeit uit zijn maxi cosi en mama tilt zich een rugletsel… nu heb ik zitten kijken op de site van anwb etc maar er staan zoveel verschil van reacties op over welke nu het beste is.

Wie heeft welke en hoe is je ervaring… welke moet ik juist niet doen

Hier erg tevreden met de verstelbare maxipriori

groetjes!

Wij hebben de Römer Lord Plus. De eerste stap in autostoeltjes, iets te kantelen in slaapstand ook. Perfect!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

als je een autostoeltje gaat kopen is het merk niet zo heel belangrijk (woorden van prenatal) zeiden ze tegen mij
maar je moet opletten of je veel en verre reizen maakt of gewoon ritjes van ong een uur
als je nou verre reizen elke keer moet maken zorg dan dat je een stoeltje hebt wat je in een ligstand kan doen en dat het een stoeltje is waar goede stof in zit dat stevig voelt en dat er een goede steun in zit voor de nek
maak je nou niet zullke lange reizen dan kun je een niet zo dure kopen maar let wel op als je een goedkope neemt dat er dan wel een fatsoenlijk zit gedeelte inzit want somige zijn met met een houten onderplaat
hoop dat je beetje snap wat ik bedoel
klinkt misschien heel raar maar ik heb er 1 van de praxis 80 euro die ik in een ligstand kan doen en is goedgekeurd ik kan het het stoeltje zowel voor als achter gebruiken en kan hem tegen de rijrichting inzetten
dit stoeltje heeft geen houtenonderplaat maar lekker schuim waar ze lekker zacht op zit en ik heb er ook nog 2steuntjes in 1 in de nek en 1 in de onderrug voor extra steun
die kan ik er straks uithalen als ze groot genoeg is
hoop dat je er wat wijs uit kan worden

Wij hebben ook stoelen van Römer. Heel tevreden over.

Groetekes, Sje

hoi

Ik heb de maxicosi Priori, ze heeft er nog niet veel in gezeten maar ben wel tevreden. Kan in de ligstand. Ik heb e een extra hoofd steun in omdat ze nog klein is… dat vindt ik wel fijn.
gretjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben net als Linette en Gidget de Maxi Cosi Priori. We zijn er erg tevreden over, kan ook in 4 standen dus ook erg prettig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Heeft Römer tegenwoordig een hoofdkussen erin? Wat onhandig als dat er dan niet uit kan. Want dat kan inderdaad broeierig zijn. Is ook niet goed omdat je kindje dan oververhit kan raken.

De Römers die wij nu hebben dat zijn die opvolgstoelen vanaf dat ze ongeveer 2 jaar zijn en die hebben wel dat beveiligingsgedeelte ter hoogte van het hoofd, maar dat sluit gelukkig niet af. Kan anders nooit lekker zijn om daar urenlang tussen te zitten.

Groetekes, Sje

Vanaf de geboort heb ik stoeltjes van Concord.
Deze keuze hebben wij gemaakt omdat ik niks met maxicosi kon/kan doen (kan geen 2 maxicosi’s dragen of op de kinderwagen bevestigen)
Deze zijn speciaal ontworpen om te gebruiken vanaf de geboorte, je zet ze tegen de rijrichting in en als ze groot genoeg zijn kun je de stoeltjes omdraaien.
Ik geloof dat ze tot 18 kilo gaan, dus ik sla eigenlijk 1 stoeltje over.

De riemen zijn makkelijk te verstellen en ook kun je de hoofdsteun heel eenvoudig verstellen.
Ik ben blij met deze keuze. Ze waren wel niet goedkoop, 210euro per stuk, maar daarvoor sla ik wel 1 stoeltje over.

Concord heeft nog meer varianten stoeltjes, ook voor kinderen vanaf 9 kilo.
Wanneer mijn kinderen uit deze stoeltjes gegroeit zijn, koop ik weer een concord!

wij hebben de maxi cosi tobi! een hele fijne stoel.
maar ik denk idd dat merk helemaal niet uitmaakt als ze maar goedgekeurd zijn!

Hier geen hoofdkussentje in de Römer.

Groetjes!

nou na jullie advies en een hele berg advies uit de winkel zijn we met de maxi - cosi Tobi naar huis gegaan… meneer zit erin als een prins!! Lache dat hij doet … heerlijk… het was gewoon tijd om hem eens wat meer te laten zien.

Wanneer zijn jullie overgestapt op een autostoel? Nadeel vind ik wel dat (wij hebben 2 autos) je hem elke keer over moet zetten… iemand tip?

Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf. Wat lijken ze groot in een autostoeltje hè? Vond ik wel, zo’n mooi gezicht. Erik zit erin sinds hij 8 maanden is ongeveer.

Wij hebben ook twee auto’s, maar overzetten is even handigheid krijgen en niet moeilijk. Kan jullie autostoeltje ook met Isofix vastgezet worden? Dat systeem hebben de meeste nieuwe auto’s wel ingebouwd, dan kan je hem zo vastklikken zonder teveel geklooi. En anders de garage even vragen of het ingebouwd kan worden. Bij mijn vriend in de auto zit het wel, maar bij de mijne niet. En inbouw kon dus ook niet. Maar ja, wat ik zei: als je de handigheid eenmaal hebt valt het mee hoor.

Groetjes!

Nee mini-boy ik heb helaas geen tip voor 2 auto’s,

Wij hebben hetzelfde probleem, dus hebben 2 autostoeltjes gekocht. Heb geen zin om telkens de stoeltjes over te zetten. Op maandag brengt mijn man Tim naar mijn ouders en ik haal hem op. Dan zou hij daar de stoel eruit moeten halen en als ik kom de stoel weer in mijn auto. Op dinsdag en woensdag brengt hij Tim naar de creche en ik haal Tim op. Dus dan heb je hetzelfde probleem. Op donderdag en vrijdag ben ik vrij, dus dan zit hij bij mij in de auto. In het weekend rijden we weer altijd met de auto van mijn man. Kortom we vonden 1 stoel niet handig, dus hebben er 2 gekocht.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker