Autostoel


#1

Wij hebben vamiddag een auto gekocht na 6 jaar zonder gedaan te hebben. Nu hetvolgende bij Madelon zit hij op een verhoger en dat gast goed, maar aangezien hij er bij ons veel vaker in zal zitten heb ik liever een autostoel en die we hebben mag hij niet meer in
Zit ik net te kijken op internet, nou daar word ik niet veel wijzer van. Prijzen lopen van 20 euro tot tig honderd, wat is nu goed?
Wat hebben jullie.

Liefs Michelle


#2

In principe zijn alle stoeltjes die je koopt veilig, want er zit een keurmerk bij. Wij hebben deze voor beide kinderen;
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=24009&groep_id=39&merk=6591

Edit’; beide gebruiken de gewone gordel al. Dus die je er in ziet zitten gebruik je niet. Groeien ze er uit gebruik je alleen de verhoger!
Groetjes Manderijn.

Gewijzigd door - Manderijn op 24 May 2013 20:04:42


#3

Het is wat je belangrijk vindt.
Ik vindt belangrijk dat de gordel geleid wordt dus dat ze op een stoel verhoger zit met rug leuning zodat de gordel geleidt word vanaf de schouder en niet in de nek snijdt.
En daarnaast maken we gebruik van isofix, tja en dan zit je aardig aan de prijs.
Ik zou gewoon een babydump bijvoorbeeld inlopen en kijken wat er op de markt is en wat jij/jullie belangrijk. veilig vinden.
Dat is namelijk per individu heel verschillend ervaar ik.
Heb namelijk zelf 3x een ongeluk meegemaakt. En je wilt niet weten hoe een kind door elkaar schokt en wat een stoeltje doet met klappen die hij krijgt. En daarom hebben wij gekozen voor isofix.

Succes, groetjes,


#4

Wij gebruiken ook stoeltjes met isofix, deze zijn aardig aan de prijs €245 of ze nu beter zijn dan stoeltjes zonder isofix weet ik niet maar het is puur mijn eigen gevoel dat zegt doe maar met.


#5

oww dan was jij wel veel geld kwijt.
Ik vindt het een groot verschil of een maxicosie nou op een onderplaat zit of gewoon in een gordel zit… Hij gaat behoorlijk heen en weer.
Dit geldt evenals het stoeltje groep2 volgens mij. Dit stoeltje staat los op de bank en dan wordt het in de nek geleidt met een gordel. Zeker op een leren bank glijdt dat stoeltje.
Met isofix staat het muurvast.


#6

Hoi!
Ik heb nog een leuke link gevonden op het internet over knutselen.
Vol met leuke ideetjes vind ik.
Maar moet ik hem nu hier plaatsen of moet ik nu toestemming vragen?
Hoe zit het nu net is mijn vraag dus

siamon


#7

Het zou in elk geval erg attent zijn als je je even voorstelt in het voorstelforum.

Een knutsellink hoort sowieso niet in een autostoel-topic.
Als het een link is naar een website waarop reclame gemaakt wordt, moet eerst toestemming gevraagd worden aan de webmaster. Reclame zonder toestemming is niet toegestaan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Jun 2013 15:14:37


#8

Het ligt aan de lengte en het gewicht van je kindje welke autostoel.

Mijn zoon van 5,5 jr zit op de stoelverhoger maar is niet meer verplicht omdat hij 1m41 lang en 31 kilo is.
Hij mag nu zelfs zonder autozit verhoger.
Maar ik laat hem er tot 6,5 jr op zitten.

Mijn meisje van 18 mnd zit nu nog in een achterwaartse groep 1 stoel zij heeft nog3,5 cm over tot haar kruin erbovenuit komt.
Ze gaat rond de 2 jaar over naar een 2/3 stoel tenzij ze nog geen 15 kilo weegt dangaat ze er langer in.

Wil haar zo lang mogelijk veilig vervoeren.
Ze is erg lang maar wel iel.
Bij haar zou dat wel een probleem worden denk ik.

Vanaf 1m10 en 15 kilo kunnen ze op een verhoger.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007