Autostoel

Hallo,

daar ben ik weer. Wie weet vanaf wanneer die kleintjes uit de maxicosi mogen?

Mijn zoon is zes maanden maar wel al negen kilo en erg lang. Hij past bijna niet meer in de maxicosi!

Iemand een idee

gr Ikina

oke dan moet ik dus nog even wachten en het uitrekken ik dacht namelijk dat je vanaf 9 kilo al mocht, maar is dus negen maanden

volimteh

Er zijn autostoeltjes in de categorie 0+ of 0/1.
Die gaan een stuk verder kwa gewicht en lengte.

Maar zodra hij wat lengte betreft niet meer in de maxicosi past:
over naar een volgende stoel.
Dat het hoofd er (een beetje) bovenuit steekt is namelijk gevaarlijker
dan het gebruik van een volgende stoel bij een wat lager gewicht.

Let er wel op dat de volgende stoel wel een beetje in een ligstand kan,
zodat de ondersteuning maximaal is.

M.

ok maar het is niet erg als ze niet kunnen zitten uit zichzelf?

gr

Nee, gewoon niet te lange ritten maken en in de ligstand zetten.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik heb Emma op de korte stukke ook in de autostoel zitten, die van mij is volgens mij vanaf 9 kilo… (weet ik niet zeker)
Emma kan wel al goed zelfstandig zitten , daar heb ik op gewacht. Ik heb bij het ood=fdgedeelte een soort verkleiner ( extra steun) gekocht zodat dat wat beter bij het nog wat kleinere hoofd past. Verder zit ze er prima in!

succes ermee
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi mijn zoontje kon al vrij vroeg goed zitten en ook hij was vrij groot,is met 6 maanden ook in de autostoel gegaan. Bij prenatal gevraagd maar dit was geen probleem.Ik heb toen de maxi cosi tobi gekocht.

groetjes Deborah

quote:
ok maar het is niet erg als ze niet kunnen zitten uit zichzelf?

gr

Vandaar de ligstand
Dat zal niet echt plat liggen zijn, zoals in de maxicosi,
maar genoeg om de rug goed te ondersteunen.

M.

ok dank je wel voor jullie reacties

ben gisteren idd al bij prenatal geweest en denk ook maar dat ik voor een nieuwe ga, ik koop er alvast een zodat ik inderdaad straks niet zonder zit als hij er onverwachts als sneller uitgroeid dan verwacht.

dank je wel voor je reactie.

gr ikina

ons werd de maxi cosi tobi aangeraden. Zit ook een extra kussentje in voor het hoofdje…

Moeilijk hoor om de juiste te kiezen… de ene zegt dit de andere dat… ik had zoiets van maxi cosi is bekend merk. Daar hebben we kinderwagen etc ook van … dus blijven we maar op die tour verder gaan.

Hoi,

Onze dochter was en is ook heel lang. en zodra haar hoofdje boven de maxicosie ging uitgroeien hebben we haar in stoeltje groep 2 gezet maar wel standaard in ligstand. Deze was bij onze stoel netzo ligstand als de maxicosi dus zag ik er geen gevaar in. Ben in die tijd ook een paar keer aangehouden ( hebben een tijdje strenge alcohol controlesgehad daar er veel ongelukken gebeurde waar dit bijna altijd de oorzaak van was en woonde dicht in de buurt van kroegen), maar dat terzij de agenten hebben er nooit wat van gezegd. Misschien ook wel omdat ze langer dan gemiddeld was voor haar lengte.

Asl je het niet zeker weet raadpleeg je toch even het cb.

groetjes,

lon106