Auto's in glazen doen

Het is echt vreselijk!

Luka stopt al ruim 7 maanden lang autootjes in glazen, vol of leeg.
Hij heeft iemand een keer zo’n verkleurautootje van Hotwheels in een glas warm water zien doen om te laten verkleuren, en sindsdien doet hij dus al zijn autootjes in glazen.

Straffen werkt niet, daar lacht alleen maar om. Al zijn autootjes afpakken helpt ook niet, dan gaat hij gewoon met iets anders spelen en ook dat in glazen doen. Negeren helpt ook niet, dat doen we nu al ruim 4 maanden. Normaal helpt negeren wel bij alles, maar nu dus niet. We voelen ons politieagenten, vreselijk! En hij is snel! Nog voordat ik mijn hand heb uitgestoken om hem te stoppen zit het autootje er al in.

Het enigste wat helpt is geen glazen op tafel zetten… Maar dat vind ik dus echt geen oplossing!
Helemaal als we visite hebben, je kan moeilijk verwachten dat ze steeds moeten lopen om een glas drinken te pakken of dat we moeten zeggen:" Je moet het in een keer leeg drinken, want onze peuter stopt zijn auto er in…"
Aangezien we nog steeds vrij veel kraamvisite krijgen zou ik graag willen dat hij het niet meer zou doen. Helemaal niet met heet spul!

Iemand nog tips?

Lilypie First Birthday tickers

Hier wil dit wel eens helpen als Sylvie steeds iets doet wat niet mag en niet luistert. In plaats van constant te zeggen nee Sylvie mag niet, stout ofzo…
1 keer echt hard en boos nee ‘schreeuwen’ zeg maar. Dat ze echt even schrikt en ook goed weet dat het echt niet mag/kan.
En anders hem echt straffen op een manier dat je zeker weet dat hij dat echt niet leuk vind. Elke keer als hij het doet 5 min. op de gang bijv. Of elke keer als hij het doet dat hij dan de rest van die dag geen snoep/koekjes krijgt enzo. Of dat hij die dag geen toetje krijgt. Noem maar op, verzin een straf waarvan je zeker weet dat hij dat echt niet kan waarderen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wij hebben deze fase ook gehad, alles verdween er in inclusief zijn handjes… Wij hebben er wel voor gekozen om alle glazen (en bekers) uit zijn bereik te zetten en op een gegeven moment was de interesse weg en kon alles weer te voorschijn worden gehaald…

Maar is het misschien een idee om voor hem een plastic glas te nemen en deze aan hem geven en zeggen: kijk, deze is voor je autootjes. Hier mag je ze wel in doen. De andere glazen zijn niet van jou maar van grote mensen. Dit is een kinderglas speciaal voor jou! (of samen een plastic glas kopen in de winkel en daar al uitleggen waar het voor is…)

@goudvisje: dat ‘schreeuwen’ hebben we geprobeert, maar dat gaat hij na doen. Dus dan doet hij een autootje in een glas en begint hij te gillen… Het maakt dus geen indruk op hem.

@Freubeltje: supertip! Heb ik n iet aan gedacht, dat gaan we proberen!
Ik zet nu ook alle glazen en zo weg omdat het gewoon gevaarlijk is, maar handig is het niet…
Maar we gaan het met een plastic beker proberen, ik ben benieuwd!

Lilypie First Birthday tickers

ik zou gewoon zeggen dat als hij het nog 1 keer doet jij zijn autootjes weg legt en hij ze pas terug krijgt als hij zich kan gedragen.
wil hij ze terug en vraag jij of hij weer lief kan zijn en de autootjes gewoon gebruikt waarvoor ze horen, en hij zegt ja, teruggeven. zegt hij nee dan niet.
heeft hij ze weer en doet hij het weer, zou ik ze gewoon een uur wegleggen. en zo uitbreiden desnoods een hele dag en desnoods een hele week. je zegt dat het niet helpt mara wanneer geef jij zijn auto’s terug?
ohw ja en dan doet hij er andere dingen in lees ik haha oops eroverheen gelezen.
dan vind ik toch freubeltjes tip het slimste, toch maar wegzetten tot hij zijn interesse hierin kwijt is.

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Jun 2011 12:45:23