Het is echt vreselijk!
Luka stopt al ruim 7 maanden lang autootjes in glazen, vol of leeg.
Hij heeft iemand een keer zo’n verkleurautootje van Hotwheels in een glas warm water zien doen om te laten verkleuren, en sindsdien doet hij dus al zijn autootjes in glazen.
Straffen werkt niet, daar lacht alleen maar om. Al zijn autootjes afpakken helpt ook niet, dan gaat hij gewoon met iets anders spelen en ook dat in glazen doen. Negeren helpt ook niet, dat doen we nu al ruim 4 maanden. Normaal helpt negeren wel bij alles, maar nu dus niet. We voelen ons politieagenten, vreselijk! En hij is snel! Nog voordat ik mijn hand heb uitgestoken om hem te stoppen zit het autootje er al in.
Het enigste wat helpt is geen glazen op tafel zetten… Maar dat vind ik dus echt geen oplossing!
Helemaal als we visite hebben, je kan moeilijk verwachten dat ze steeds moeten lopen om een glas drinken te pakken of dat we moeten zeggen:" Je moet het in een keer leeg drinken, want onze peuter stopt zijn auto er in…"
Aangezien we nog steeds vrij veel kraamvisite krijgen zou ik graag willen dat hij het niet meer zou doen. Helemaal niet met heet spul!
Iemand nog tips?