Autorijden

hallo dames,
ik heb een vraagje: mijn zoontje (13 maanden) zit niet graag in de auto… Voor korte stukjes is het meestal geen probleem, dus boodschappen doen en dergelijke gaat wel. Maar van t moment dat we verder dan zeg 10-15 minuutjes weg moeten, begint t feest. Dan begint hij te mopperen. Ik heb al geprobeerd om hem af te leiden met liedjes zingen, negeren maar dat werkt allemaal niet. Hij blijft t erg vervelend vinden. Dit heeft hij overigens al van kleins af aan, hij heeft nooit graag in de auto gezeten, valt er ook nooit in slaap.
Mijn schoonouders wonen ongeveer een half uurtje van ons weg, dus we gaan regelmatig toch die kant op.
Herkent iemand dit en hoe pakken jullie dit aan?

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zou het helpen om bijv. een speeltje op te hangen aan het handvat boven het portier zeg maar?

Dochterlief hier heeft ook nooit graag in de auto gezeten, maar hier is het vooral het in de auto gaan en vastmaken. Rijden we eenmaal een eindje vind ze het allemaal wel best

Mevrouwtje hier heeft het ook niet op de auto, ze heeft gewoon een hekel aan vastzitten ( niet alleen in de auto trouwens).
Idd mss een speeltje ophangen aan het handvat boven het raam.Bij babywinkels verkopen ze trouwens ook wel eens van die dingen die je met zuignappen op het raam vastmaakt.

Nou scheelt het hier dat ik de auto in de prak heb gereden en we dus geen auto meer hebben haha

Mijn dochter heeft het meestal na een kwartiertje ook wel bekeken. Maar ook wij hebben familie die wel een uur rijden van ons vandaan woont, dus tsjah, soms moet het.
Hier hebben we standaard wat speelgoed in de auto liggen. Momenteel zijn luiers en doekjes erg favoriet. Er gaat ook standaard een knuffel mee, en dan kan ze tijden bezig zijn. Luier om, luier af, even poetsen, luier om, luier af
Ik weet niet hoe het heet, maar zo’n tekenbord, die je weer leeg kunt wissen is ook leuk voor bijvoorbeeld in de auto.
Zal toch een kwestie van afleiden zijn denk ik!

das inderdaad een goeie, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had… hahaha.
Nu geef ik m wel eens een boekje of een speeltje maar dat gooit ie dan weer weg en das ook geen succes om dat al rijdend terug te geven.
Maar ik ga t gelijk uitproberen en anders zo’n ding kopen.
@Mamajob: das inderdaad ook een oplossing om m in de prak te rijden, maar daar ga ik me maar niet aan wagen

groetjes
Ineke

Hier nog eentje die er niet dol op is. Wat hier wel eens helpt is alles benoemen waar je voorbij rijdt, dus: kijk! huis, of kijk! wei met koetjes. Koetjes doen: boeeeeee etc etc etc. Gaat vaak op de automatische piloot en bij aankomst heb ik vaak geen idee wat ik allemaal heb gezegd, maar het werkt wel! Ze maakt er nu zelf een spelletje van, dan rijden we bijvoorbeeld langs een wei met koeien en dan roept ze zelf al : boeeee terwijl ze naar buiten wijst.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 29 Jan 2011 21:56:18

Idd wat speelgoed mee, als wij een end weg moeten zorg ik ervoor dat we iets lekkers mee nemen. Koekjes en drinken. Heeft ze het even helemaal gehad met het autorijden dan geef ik haar een koekje.

Nu is onze meid iets groter, dus nu mag ze speelgoed uitzoeken wat mee gaat in de auto. Bv haar pop, daar kan ze de hele reis wel tegen babbelen

wij hebben voor Aaron ook een tuut vastzitten aan het handvat boven de deur en een speeltje en nog een speeltje aan de achterkant van de bijrijdersstoel.

Is het niet dat je zoontje na een tijdje misselijk wordt in de auto dat kan natuurlijk ook, ik heb dat namelijk ook altijd gehad.
Ons mam had standaard plastic tassen in de auto voor t spugen

Maar anders gewoon eens wat nieuws in de auto geven…vind ie boekjes leuk?

Gr, Danielle

dank jullie wel voor alle tips! Heel fijn!
Daniëlle: daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht, zou best eens kunnen. Spugen doet ie niet, maar hij had ook een ernstige verborgen reflux toen hij kleiner was, daar heeft ie nu minder last van, maar met autorijden zou dat ook nog kunnen zat ik me net te bedenken… Dank je wel!

groetjes
Ineke