Autodeur open doen

Ja ja … hij zit op kinderslot!! Maar wat als hij een keer met een ander meegaat en die vergeet het op kinderslot te doen? (ik zeg het altijd wel maar… )…

Nu werd ik boos op hem gewoon uit onmacht. Want ik zat achter het stuur, Levi naast mij in maxi cosi en hij achterin. En hoorde ik opeens dat hij aan het hendeltje van de autodeur zat … dus ik roep ’ niet doen niet doen’… Verder kan je niks. Dus daarna uitgelegd (in hoeverre dit lukte) dat hij dit nooit meer mag doen, dat de deur dan open kan gaan en dat we dan botsen of hij eruit valt (blablabla). Maar op de terugweg idem dus zeg ik heel boos ‘Jurian wat doe je…, wat heeft mama nu gezegd’. Zegt hij heel lief: maar ik doe het zachtjes …’. Toch maar duidelijk gemaakt dat zachtjes ook niet goed is.

Maar hoe lossen jullie dit op? Heb Levi nu achterin bij hem gezet, dit vind hij ook leuker / gezelliger en geeft afleiding maar … hebben jullie tips/advies? Wilde eerst in mijn opwelling heel hard remmen … maar dacht net op tijd aan onze Levi

Ik snap hem even niet mini-boy? Hij zit toch op het kinderslot??
En tja als hij met andere mee rijd zul je er op moeten vertrouwen dat ze het kinderslot er op hebben zitten als hij meegaat, of zelf even checken. Meer als uitleggen wat je nu gedaan hebt kun je niet volgens mij. Of het autostoeltje in het midden zetten, als je daar een goede gordel hebt, maar dan kan hij weer niet goed naar buiten kijken.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik had het vanmiddag ook al gelezen, maar begrijp het ook niet helemaal
Nu gaan mijn kinderen nooit met anderen in de auto, ik heb geen achterdeuren, en mijn man kinderslot!
En dan is het toch goed?

Heel vervelend ja! Eva trekt ook aan de deur en toen hebben we de deuren van beide auto’s meteen op kinderslot gezet! Dan zou de deur niet open moeten gaan inderdaad…En met anderen meerijden…tja, dan zou ik die mensen zeker vragen of ze er extra op willen letten. Meer kun je denk ik niet doen? Of inderdaad de stoel in het midden zitten, maar dat wordt dan ook weer moeilijk als Levi straks in een autostoel achterin zit…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Beetje krom neergezet misschien. Maar bedoel dus te vragen ‘hoe leer ik Jurian dat hij NIET aan de deur mag zitten tijdens het rijden’.

De auto linea recta aan de kant zetten als je hoort dat hij het doet, en misschien zelfs een beetje “hard” remmen (hoeft natuurlijk niet vol op de rem te gaan staan). Hij begrijpt het echt wel hoor, ongeluk, gevaarlijk, ziekenhuis, pijn! Gewoon zeggen, als jij dat doet dan moet mama de auto stoppen! Gewoon niet aankomen met je vingers!!!

Ik weet niet of het werkt, als je er zo de aandacht op gaat vestigen. Seth vindt het dan vaak JUIST leuk om te gaan doen!

Misschien moet je er gewoon niets van zeggen, nu kan het geen kwaad (aangezien hij op kinderslot zit), en als hij wat ouder is, dan kan je het beter uitleggen (als ze uit de ik-probeer-alles zijn).

Het is een lastig dilemma. Zeker omdat Jurian nu ook niet ziet dat er echt iets gebeurd als hij aan dat knopje zit.

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

kinderen blijven dit toch wel doen, wij hebben ook altijd het kinderslot erop zitten ik geef dat gewoon telkens aan bij mijn ouders, mijn schoonmoeder, peetoom peet tante met wie hij dan ook mee gaat.
op den duur weten ze gewoon beter wat wel en niet mag, en testen ze je ook niet meer zo uit.
gewoon het kinderslot er lekker op laten zitten. wel blijven uitleggen dat het niet mag maar ik denk dat hij het benul nog niet eccht heeft wat gevaar inhoudt. dat komt pas rond of na de kleutertijd.
tot die tijd zoeken ze het gevaar juist op, want jij kan wel zeggen: dadelijk boem en je valt uit de auto.
dan denkt hij: hmm hoe zou dat voelen? mama zegt wel dat dat pijn doet maar ik ben een grote jongen en ben wel benieuwd of dat ECHT zo is.
snapje? die redeneren echt zo zovan: ja mam je kunt me wat, ik kom daar liever zelf achter